Ifall någon undrar…

…så är jag så där lite allmänt förjävligt krasslig.  Det märks att man inte är 20 längre, min bäste läsare!

Vad som förvånar mig dock är att det inte är hjärtat som spelar de värsta spratten. Går det att läsa nyheterna en enda dag utan att känna hur blodtrycket stiger och det inte kommer tillräckligt med syre ut i blodflödet från lungorna? Varje dag – ny idioti!

Visst, vi får de politiker vi röstar på. Det är sant. Men det finns väl för i helvete gränser?!!

Jag har fått en förfrågan om jag vill vara med och göra podcast. Mitt svar att det får i så fall bli en redigt flummig podcast, helst en som ingen lyssnar på, för jag inser att jag nog – om jag skall smickra mig själv – en frihetlig Linda Norrman Sugga, eller vad hon heter. Enligt vad andra säger så lyckas hon ibland sammanlänka en del skrivna ord på ett sätt att de blir begripliga, och att vissa läsare accepterar det. Ibland har jag samma tur. Ställer man däremot fram en mikrofon framför hennes mun, då undrar man vad fan det är för en språkförbistrare man hittat. Pratar innan tanken hunnit genom systemet och havererar innan meningen ens blivit halvfärdig. Så ser jag mig själv, och så upplever jag intervjuer med Linda. Och jag vill inte låta som en ung kvinna när jag försöker få någonting sagt. Så nej, ingen poddning för mig.

På tal om att prata offentligt. Jag har tittat på klippet med Alice Bah igen. Originalet där hon pratar vuxenord men ändå får oss tittare att undra när hon skall introducera Bumbibjörnarna och Timon & Pumpa.  Och sedan har jag sett en rolig sketch där en kille avslöjats med att ha haft sex i parets gemensamma bostad, och han återanvänder i stort sett mesta av Alice Bahs babbel. Hur kul som helst.

Det här var nog enda ljusglimten under veckan. Tack för att det finns människor som kan pigga upp tillvaron.

Det sägs att Alice Bah fråntagits ansvaret för att driva regeringens arbete med att avradikalisera hemvändande islamister. Visserligen har Alice Bah än en gång visat att hon fortfarande är närmare Disneyklubben än Departementschefen med stort D, men den som har det yttersta ansvaret för att en så allvarlig fråga som islamism i Sverige hamnat i knät på en tjejpajas är trots allt Stefan Löfvén. Det är han som begått misstaget att ge Alice Bah en roll som hon inte kan hantera.

Ge mig ett A. Ge mig ett V. Ge mig ett G. Ge mig ett Å. Till dig Löfvén från djupet av det tänkande svenska folkets hjärta. Avgå. Ju förr desto bättre.

Sedan anser jag att kulturdepartementet är det första regeringsdepartementet som skall läggas ner. Departementet har inget existensberättigande. Det är helt onödigt att staten spenderar skattepengar på att avlöna kulturarbetare som praktiskt taget bara tjänar en roll som överbetalda valarbetare. Muséer kan finansieras med donationer och biljettförsäljning. Samma sak med teater och dans. En gång i tiden hade var och varannan bruksbygd ett aktivt teatersällskap, och vissa var så duktiga att de kunde turnéra till grannsocknarna och uppträda. Idag när det skall göras spektakel går arrangörerna först till kommunen för att få pengar, sedan ägnar man sig åt produktion. Fel ordning och fel väg, säger jag bara.

När jag ändå är i färd med att lägga ner Kulturdepartementet så vill jag göra samma sak med SVT och SR. TV4 eller någon av de andra kanalerna skulle säkert kunna skicka ut Melodifestivalen med samma slags radiovågor som SVT använder. Vem vet, kanske kan David Hellenius komma med töntiga/underfundiga kommentarer om de deltagande? Jag tror inte att det är en omöjlighet. Man får nog trycka ner hans skalle i en vattenfylld tunna länge för att få honom sluta att bubbla.

Nej, nu skall jag sova och se om mitt griniga humör är bättre i morgon bitti.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Humor, Medierna. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Ifall någon undrar…

  1. pelle 3 skriver:

    Vem ska ta stefans plats om han åvgår,,,förstår du inte att någon måste styra landet,,,,nu tycker jag stefan är något på spåret,,,vem av våra politiker tror du skulle ha modet att utmana ryssland,,han har fått någon info om att ryssarna tänker manipulera sveriges val 18,,,,vill du vara med om detta,,,ska putin bestämma vilket parti som kommer att styra sverige? Vill du det peter ?

    Nää,jag tycker att vi ger stefan vårt stöd fram till valet 18,,,han är värd detta,,hur många män tror du hade vågat inför en jättesamling amerikaner säga att sveriges regering är feministisk,det är mod av en stor ledare,,det är just mod som kännetecknar dessa stora ledare,,,du måste ju sätta dej in i världspolitiken från en annan vinkel peter,,,,vet du hur mycket framgång det kommer att födas för att vi har en erkänt feministisk regering,,,,troligtvis kommer det att väljas fler feministiska regeringar runt om i hela världen,o då kan vi stoltsera med att vi var pionjärer ,

    Det skulle inte alls vara otänkbart att vår statsminister kommer att få något ändå mer krävande arbete efter sin tid som stadsminister,,,jag personligen anser att stefans intellektuella nivå inte kommer till sin rätt i hans nuvarande befattning,,,,,jag är full av beundran för vår stadsminister,,tycker det är synd att du inte verkar känna samma som jag.

  2. Sofia skriver:

    Videon ovan: mitt i prick!

  3. Vauen skriver:

    Anledningen varför Hipsterminister Alice Blaha Kunke får sitta kvar är nog helt enkelt för att ge henne en chans att reparera sin image, som nu är solkad av hennes eget intellekt. Man har medvetet valt ‘fina multikulturella tjejen från landet’ att framföra den folkmordspolitik som S et al bedriver. Tyvärr blev den lite för genomskinlig denna gång. Fröken Hipsterminister är dock så jävla användbar att dom vill försöka rädda det kortet!?

  4. Läsare skriver:

    Tjejerna?!

    … olika aktörer inblandade …

    😂

  5. Jonas Bangkok skriver:

    Ledsen att göra dig besviken Peter men Löfven kommer återigen bilda regering efter valet. Det kommer bli etter värre eftersom Fi kommer över riksdagsspärren den här gången – och ingå i regeringsunderlaget. Det går nämligen inte att kalla sig feministregering och samtidigt hålla dessa kogalna extremister utanför cirkeln. S har målat in sig totalt.

    Moderaterna gör ett katastrofval, Akne Buttra avgår och spillrorna av M lär inte fälla någon regeringsbudget – m a o DÖ lever i praktiken kvar om inget särdeles spektakulärt inträffar.

    Vad det hela betyder för Sverige behöver vi inte ens spekulera i.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

