Indikationer på att Voronenkov-mordet är ukrainsk false-flag

Bästa läsare!

Häromdagen blev det känt vem som mördade den f.d. ryske parlamentsledamoten och affärsmannen ”Dennis” Voronenkov på öppen gata i den ukrainska huvudstaden Kiev; gärningsmannen avled själv av skador från Voronenkovs livvakts eldgivning.

Det visade sig att gärningsmannen heter Pavel Parshov och är ukrainsk medborgare. Han har dessutom tjänstgjort i det ukrainska nationalgardet, en privat militärorganisation som bildades av kommendanten under Euro-Maidan 2014, Andrey Parubiy som numera är det ukrainska parlamentets talman. [länk]

Nationalgardet var drivande i attackerna mot de etniska ryssarna i landet efter den statskupp som USA:s utrikesdepartement initierat (jag har berört detta ämne flera gånger tidigare på Skrivarens blogg). Vad som inte framkommit i medierna är att gärningsmannen hade sällskap med ytterligare en person, kampsportsinstruktören Yaroslav Levents som också kopplas till Högra Sektorn som medverkade i både statskuppen och i inbördeskriget. [länk]

Den ukrainska regeringen har uppgett att Voronenkov var mördad av ryska agenter på order av Vladimir Putin. Nu när det uppenbarat sig att gärningsmannen/gärningsmännen är ukrainska nationalister är det troligare att mordet är en s.k. fals flag-operation som initierats av de oligarkkontrollerade (och USA-allierade) nationalistgrupperingarna som vill att kriget mot utbrytarrepublikerna skall eskalera, och att USA, EU och Israel skall öka sitt materiella, personella och ekonomiska stöd till Ukraina.

Detta är ytterligare ett tecken på att den ukrainska regeringen inte har kontroll över sitt eget land, och mycket väl skulle kunna bli avsatt av de militanta nationalisterna.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Indikationer på att Voronenkov-mordet är ukrainsk false-flag

  1. Läsare skriver:

    Garvade så jag grät. Ingen får missa denna blogg. 😆

    En grej som förvånar lite med Rosengård är de många skönhetsklinikerna. Det ligger en i varje kvarter. Rosengårdsborna verkar ha mer pengar än man skulle kunna tro och framför allt bryr de sig om sitt yttre!

    ”Eyvafan”, säger huvklädde Mohammed och meckar en feting. ”Många här behöver förändra sitt utseende, va. Inte så kul att se sin nuna på Efterlyst vecka efter vecka… till slut måste man göra nåt…”

    https://jensganman.wordpress.com/2017/03/23/mangkultur-till-varje-pris-rapport-fran-fororten/

    • Sofia skriver:

      Skojigare än morden i Ukraina?!?!

    • Anna skriver:

      Alltså- om någon av de behöver förändra sitt utseende så ställer jag mer än gärna upp! 😆
      Jag kan rota fram mina gamla Dr Martens!

      • Peter Harold skriver:

        Min dotters favoritskor. Jag vet inte hur många gånger i vinter jag nästan hållit på att dratta på arslet och fått repliken ”Du borde kanske investera i ett par Dr Martens”. Och jag svarar att jag är född i ett par ecco-skor, och skall begravas i ecco…

    • Anna skriver:

      TACK för många asgarv, Läsare! Det var länge sen jag fick skratta så mycket att jag fick magkramp! 😂. Skön kille den där Jens!

  2. Risto M skriver:

    Bra gräv Skrivare! Där fick vi en annan dimension, givetvis inte nämnd i antivit fulmedia.

    Idag fick jag en lektion i hur ungdomars DDR-indoktrinering satt sig så djupt, att när jag beskrev hur sju negrer våldtagit en svensk kvinna i vår lilla stad, attackerade de mig för att använda ordet ”neger”, istället för våldtäkten och förövarna av gruppvåldtäkten…

    Mitt ordval var värre, än gruppvåldtäkten? JA, det kan inte uppfattas annat än så. Där räcker det inte med mer testosteron, utan avprogrammering och möjligen fysiskt möte med byxorna neddragna med dito pack, samt madrasserad cell…

    Med nya datorn gick det inte att logga in som min gamla användare plötsligt. Får se hur jag löser det småningom…

    /Risto Matinen

    • Peter Harold skriver:

      Det största samhällshotet i Sverige är ju numera anonyma undersköterskor som ”skräms” om hur dålig den svenska vården börjat bli p.g.a. elefanten i rummet…

      Apropå ingenting speciell. Vad sägs om lite poesi så här på kvällskvisten?

      io små negerpojkar åt supé i Rio, en satte i halsen så blev det bara nio
      Nio små negerpojkar sov utan måtta, en försov sig så blev det bara åtta
      Åtta små negerpojkar sa ”Vi reser nu!” – en stanna’ kvar, så blev det bara sju
      Sju små negerpojkar skulle baka kex, en högg ved till baket, så blev det bara sex
      Sex små negerpojkar ville åka hem, ett bi stack den ena så blev det bara fem
      Fem små negerpojkar retade en myra, myran bet den ena så blev det bara fyra
      Fyra små negerpojkar havet ville se, en anka slök den ena så blev det bara tre
      Tre små negerpojkar i skogen ville gå, en björn tog en så blev det bara två
      Två små negerpojkar satt i solens sken, en vart ihjälstekt så blev det bara en
      En liten negerpojke ensammen var, han gick och hängde sig och så blev det ingen kvar.

      • Risto M skriver:

        För min del får alla negerpojkar dö, liksom dito flickor, åtminstone här. Håller de sig till Afrika må det vara hänt hur de än missköter sig som vanligt.

        Det finns ju ett antal negerländer som slapp anglo-judisk kolonisation. Blev det bättre där såsom i Etiopien eller utbrytardelen Eritrea?

        Av de större rasgrupperna har inget negerdominerat land lyckats skapat en civilisation. Trots att de levt under bästa omständigheter.

        Här har de aldrig tillhört den naturliga faunan, och ska därför elimineras.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

