Terrorövning 6/4 – Terrordåd 7/4

Bästa läsare!

Jag är inkallad i stab p.g.a. terrordåden i centrala Stockholm, men innan jag försvinner ber jag i all ödmjukhet påpeka att den där förbannelsen med övningar tycks hålla i sig ända upp till våra breddgrader…

Mina tankar går till de avlidna och deras anhöriga samt alla mina bekanta som just nu inte svarar vare sig i telefon eller via Facebook.

Hälsar eder Peter Harold

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Terrorövning 6/4 – Terrordåd 7/4

  1. hellertzia skriver:

    Usch då Peter… såna där övningar brukar vara nära kopplade till False flags. Se Sandy Hook, se 9/11, se Oslo 22 juli med många lera… Måtte inte din övning dabbas…
    Välkommen helskinnad tillbaka till bloggen…

  2. baravarat skriver:

    Fy fan för all skit och konstiga sammanträffanden får man säga…

  3. )))Perra((( skriver:

    Snart hittar det ett pass och konstaterar vem det är som har utfört dådet sen hävdar de att samtliga övervakningskameror var ur funktion på denna sträcka. Kanske kommer det en film från någon (((turist))) som bara råkade vara där och inte nog med det denna turist har spelat in filmer från andra terrordåd också……………..

  4. Risto Matinen skriver:

    Det är frapperande att det finns ett så tydligt samband i tid mellan övning och dåd, när det gäller terror.

    Hur ska man tolka det? Är inte säker att det falskflagg, för invällarna har upptäckt att polisen är oduglig i nästan allt när det gäller dem och rent av uppmuntrat dem att kravalla, genom att inte ingripa emot det, utan främst mot civilsamhället som har fått nog. Då minsann sätter den antisvenska polisen in resurser och för bort de som försöker göra något åt babbeupploppen…

    Terroristerna kan lika gärna hänga på, eftersom de uppfattar att det är fritt fram, som i de flesta andra avseenden…

    • Peter Harold skriver:

      Japp, jag fick detta från en polis som själv var involverad i övningen. Jag höll på att utbrista i ett ”WTF”, men hejdade mig eftersom kärestan har noll-tolerans mot F-ordet. Även om hon inte kan höra mig.

  5. Ping: Terrorövning 6/4 – Terrordåd 7/4 | Arab Nyheter

  6. Stig Olsson skriver:

    Inget samband med att sossekongressen startade idag?
    Den kongress där ledningen i form av riksarslet Rövén skulle hudflängas?

  7. Ping: Terror på Drottninggatan – false flag eller frukten av byråkratisk russofobi? | Peter Harold – Skrivarens blogg

  8. Ingvar Kullberg skriver:

    Hej Peter,

    Varmt tack för informationen 🙂 Såg den före midnatt det magiska datumet i din kommentar på
    Infowars. Jag får alltid dåndimpen när jag får se att det varit terrorövningar runt hörnet vid ett attentat. Nu frågar jag DIG (eller vem som helst som vet).

    1) I vilket område (eller områden) ägde övningen rum?
    2) Vilka scenarier övades?
    3) Är övningen omnämnt i något msm, och i så fall vilket? En god vän nämnde att han sett det på någon tidnings sida, men han hade glömt vilken ..

    Tack för din intressanta genomgång i din följande bloggpost 🙂

  9. Ingvar Kullberg skriver:

    Tack Peter 🙂

    Övningen i Jönköpingstrakten i maj börs hållas ögonen på. Alla som bor runt Jönköping och har möjlighet bör övervara, filma och dokumentera övningen! Det kan väl knappast vara förbjudet om man inte går innanför några eventuella avspärrningar ..

    Någon har kanske nämnt det, men det som pågår verkar vara Strategy of Tension ver 2.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

