Och ändå ger vi (den misslyckade) staten fria händer att beskydda oss mot terror…

Bästa läsare!

Jag stod vid Sergels torg och såg upplaget av blommor. Tulpanerna dominerade. Jag tänkte tyst för mig själv att det är synd att man inte är ett rådjur, för det här såg ju ut som om man blivit inlåst i ett konditori och säger sig själv att man absolut inte får svälta över natten.

Några individer hade satt upp lappar med texten ”Kärleken vinner alltid”. Jag tror att det gjordes av den typen av människor som behöver döva sitt dåliga samvete nu när vi för  andra gången drabbas av ett terrordåd på Drottninggatan, och det ånyo visar sig vara en person som bekänner sig till fredens religion – och som denna gång tagit sig till Sverige med massmigrationsvågen och skyddats av de vänstervridna REVA-motståndarna (typ Gustav Fridolin).

Jag vet inte vilken plats på prispallen kärleken kommer, men definitivt inte förstaplatsen. Det finns bara en segrare i det långa loppet, och det är döden. Alltid. Inte ens den där italienska tanten som nu blev 118 år – och därmed den sista levande människan som fötts under 1800-talet – lyckades undgå döden. Döden var terroristens bundsförvant.

Kärleken är alltid en dålig bundsförvant när döden jagar en, i synnerhet om döden har ett stadigt grepp om lastbilsratten. I det läget kan man bara klara sig om man ”kärleksbombar” gärningsmannen med bly. Det var därför som det patrullerade tungt beväpnade polismän på Drottninggatan även idag. Vad stoppar en terrorist, bly eller pussar? Var så god och prova själv om det råder något tvivel.

Låt oss byta perspektiv. Terroristen tog fyra människor och en hund. Och statsministern sade faktiskt det enda sanna han lyckats säga på den här sidan om konfirmationen (om nu sossepampar konfirmeras när de är unga; det råder visst delade meningar om den saken). Stefan Löfvén sade att vi kan aldrig skydda oss helt och hållet mot terrorister.

Det är sant. Det är faktiskt omöjligt för staten att skydda sina medborgare mot terrorism (möjligtvis med undantag för Nordkorea…).

Men staten tar betalt för att göra det – via skatten.

Årligen sköljer finansdepartementet SÄPO med mångmiljonbelopp för att de skall spåra upp terroristerna innan de hunnit skada någon (…någon politiker, som är de första skyddsvärda objekten enligt statens mening). Leif GW Persson sade ifjol att SÄPO helst önskar en extra miljard för att kunna skydda Sverige mot en ny terrorattack. SÄPO kommer få många koppar kaffe för den pengen.

Staten – genom de s.k. folkvalda lagstiftarna – har upprättat en massa regler för att förhindra terrorism. Ironiskt nog har detta inte hjälpt när landets första självmordsbombare slog till för några år sedan, och inte heller nu i år när landets första lastibilsmördare mejade ner värnlösa medborgare. Med andra ord, staten är väldigt dålig på att göra det som vi skattebetalare förväntar oss av den.

Det har t.ex. inte hjälpt att vi låtit våra lagstiftare ge staten rätt att tjuvlyssna på all vår konversation som passerar nationsgränsen (FRA-lagen). Det har inte hjälpt att staten samarbetar med utländska säkerhetstjänster som spionerar på svenskar eftersom det är lagligt, och inhämtar underrättelser därifrån för att klara lagen.

Det har inte hjälpt att svenska staten i hemlighet samarbetar med den amerikanska spionageutövande myndigheten NSA.

Det har inte hjälpt att USA har tillgång över alla medborgares banktransaktioner eller får tillgång till passagerarlistor (och nu vill man registrera bussresenärer också).

Det har inte hjälpt att staten kräver att vi skall redovisa vem som betalar in pengar på olika konton.

Det har inte hjälpt att staten i strid med gällande EU-lag lagrar tele- och datatrafikdata över medborgarna.

Det har inte hjälpt att staten försöker tvinga in oss i det kontantlösa samhället.

Det har inte hjälpt att företrädare för den svenska polisen säger att de har ett vaksamt öga riktat mot extremhögern i landet.

Sveriges regering skrev 2015 följande om hur de skulle hantera hotet om terrorism:

Målet för all terrorismbekämpning är att undvika att terroristattentat genomförs. Arbetet delas in i tre områden – Förebygga, Förhindra och Försvåra. Ett särskilt fokus ligger på området Förebygga. Åtgärderna på detta område syftar till att motverka radikalisering och rekrytering till extremist- och terroristgrupper och att påverka individers avsikt att begå eller stödja terroristbrottslighet. På så sätt kan man minska basen för rekrytering till terrorism. Området Förhindra handlar om att motverka och minska förmåga och möjlighet att begå terroristattentat medan Försvåra handlar om att skapa och upprätthålla skydd för individer och minska samhällets sårbarhet för terroristattentat. Om ett terroristattentat ändå genomförs måste samhället också kunna hantera konsekvenserna av det. [LÄNK]

Gick det bra? Förebygga, förhindra och försvåra för terrorister att begå sitt brott? Genom att erbjuda dem jobb, bostad, körkort och ny flickvän när de kommer hem från vapentjänsten hos Islamska Staten i Syrien och Irak?

Eller genom att nonchalera alla varningar om att personer som tagit sig till Sverige tillsammans med hundratusentals välfärdshungrande migranter sympatiserar med muslimska terrororganisationer?

Eller genom att blunda för att vi mitt bland oss har människor som saknar lagliga skäl att stanna i landet, och bekämpar vår egen polis som har till uppgift att avlägsna dessa individer?

Medge att en sak är regeringen bra på: Att producera snömos.

Handen på hjärtat. Ingenting av det som staten gjort – med eller utan våra politikers medverkan – har skyddat oss mot terrorism. Rättsväsendet har mig veterligen inte fört åtal mot någon terrorist för dennes förberedelser i Sverige. Det närmsta vi kommit (och rätta mig om jag har fel) är att Göteborgs tingsrätt frikände ett antal personer som polisen gripit för att de förberedde mord på den provokative konstnären Lars Vilks.

Det staten däremot gjort – och man måste vara blind för att inte se mönstret – är att försvåra för medborgarna att smita undan skatt. Det är egentligen det primära intresset som staten och lagstiftarna visat sig ha. Och med samma intensitet har staten agerat för att tillvarata intressena för Big Banking, Big Business och Big Media.

Alla verktyg som man har för massövervakning i namn av kamp mot terrorism används till allt annat än detta syfte. Man jagar fildelare. Man jagar folk som delar snuskiga bilder, köper sex, röker ohälsosamma preparat, eller skriver arga saker på nätet. Man använder sin förmåga att hitta alla individer till att skrämma oppositionella till tystnad.

Stefan Löfvéns erkännande om att man aldrig kan skydda sig mot terrorism måste få konsekvenser. Rulla tillbaka Bodström-samhället in under den sten den låg under, cementera över och sluta låtsas som att det är för vår trygghet och säkerhet ni stryper folkets frihet med morallagar och andra bestämmelser som skall optimera statens skatteuttag. Det är nog nu. Staten har misslyckats. Makten skall tillbaka till folket. Nu.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Och ändå ger vi (den misslyckade) staten fria händer att beskydda oss mot terror…

  1. Björngunnar skriver:

    Att tro att det ligger iden djupa statens intresse att skydda medborgarna är naivt.
    I Sverige av idag utgår ingen makt från folket,s snarare då Big Banking, Big Business och Big Media.
    Det finns många andra falska flaggor som har många likheter med Drottninggatan.
    I USA där judarna sprängde sitt eget WTC för att skapa ett krig med Irak, londonbombningarna, Tonkinbukten, mm,mm.
    Makten verkar klara sig varje gång och muslimerna får ofta skulden, judarnas fiende #1.
    Det som händer idag beskrevs redan 1948 av Blair i boken 1984.
    Där bombade makten sin egen befolkning med raketer, ” ubåtar”?
    Storebrorssamhället är infört och nu haglar förklaringar på varför gradskivan Trump svängt 180 grader.
    Han har naturligtvis inte svängt alls, hans dotter har naturligtvis inte fått honom att ge order om att Syrien skall bombas, det har neocons gjort.
    Allt var planerat och syftet är NWO eller uttryckt på ett annat sätt att djävulen skall regera jorden och allt verkar ju också gå enligt plan.
    Till sin hjälp har judarna importerat muslimerna som vi antas stånga oss blodiga emot medans de skrattar ett frimurarskratt bakom vår rygg!

  2. Mjölner skriver:

    Mycket bra! Staten är en fifflare en stor sådan. Inte att förglömma Big pharma, Big food. När det kommer till SÄPO har jag alltid tyckt att de sitter på Kungsholmen likt skvallerkäringar och glor i skvallerspegeln och iakttar gatulivet utanför fönstret. Att de nu åker omkring och sörplar kaffe på alla upptänkliga ställen inger föga respekt. Ni kommer väl ihåg palmemordet när SÄPO spårade mördaren till Vagnhärad och fick ta taxi hem när sista tåget till Stockholm hade gått.

    • Peter Harold skriver:

      Om man skall vara snäll – och jag har just stoppat i mig ett par nävar med pepparkakor som blivit kvar sedan i julas – så har SÄPO fått fler personer att försöka hålla koll på. Förmodligen tusentals, om inte rent av tiotusentals som vandrat in i landet.

      • Anna skriver:

        Det hade ju varit ”skojigt” om de hade haft koll på de då istället för att jaga arga medborgare som skriver frustrerade mail! Men det förstås: Det är ju tack vare detta idoga ”arbete” som statistiken av uppklarade brottsmål klaras av! Nämndemän och domare sitter ju och sover i rätten när de fabulerar rättegångarna. Det enda de verkar gå igång på är när de riktiga kriminella lyckas tvingas till rätten. Då blir de så till sig i trasorna att de mer än gärna friar de för att få nöjet att träffa de igen. Blir ju så tråkigt i längden att sätta dit trista 75- åringar, alkisar, pundare och funktionsnedsatta. Till och med medelsvenssons sätts ju dit i brist på andra lätta byten. Statistiken är viktig nu när man måste väga upp ”myten” om att invandrade är kriminella… !

        • Peter Harold skriver:

          Vår rättsstat är ineffektiv. Lika bra att stryka en hel del brott från lagboken och koncentrera sig på riktiga förbrytare. Att jaga folk som skriver elaka mejl är så kränkt batiktant det bara kan bli.

  3. hllviken skriver:

    Staten terroriserar svenska brottsoffer!

    • Anna skriver:

      Vilken underbar människa den där Ingrid verkar vara! Precis så ska man prata med myndighetspersoner som inte vill svara på helt adekvata frågor. Snart nog inser fler och fler att domare per definition SJÄLVA är kriminella när de väljer att jaga åsikter och vända bort ansiktet när det begås riktiga brott. De sviker brottsoffren och begår brottslig handling när de medvetet lurar allmänheten. Jag ska kontakta Ingrid. Vet någon hur jag får kontakt med de? Jag tänkte ringa min då kallade advokat vars företag har som största inkomst från Migrationsverket. Jag tänker sedan ringa upp domarna och nämndemännen och återigen försöka få svar på varför inget intyg och förhören med läkare och även polis- aldrig användes till mitt försvar. Jag har insett att det inte hade spelat ngn roll hur jag hade agerat. De tyckte nog mest att det var kuriöst att jag lydigt kom på alla förhör och inställde mig som sig bör. Den digra luntan med bevisföring jag samlat var ju ingen intresserad av att ögna igenom. Jag var dömd från början. Det enda som hjälpt mig hade varit att inte vara tillgänglig och skriva till de att jag tyvärr inte befinner mig i landet. Då hade allt runnnit ut i sanden eget sådär 1-2 år.

      • hllviken skriver:

        Visst är Ingrid Karlkvist en ”darling”!

        Det är nog lätt att få tag på henne: hon är aktiv på Facebook. Twitter, Youtube, Soundcloud och hemsidan ”Ingrid & Conrad.

      • Björngunnar skriver:

        Man kommer till en gräns när fördelarna är mindre än nackdelarna, den gränsen har vi nu passerat för länge sedan när det gäller ”rättsväsendet”.
        Men alla dessa värdelösa ätare som befolkar systemet, vad gör man av dem?
        De är ju knappast användbara till något konstruktivt arbete och deras hjärnor har effektivt programmerats till att lyda utan att tänka.

      • Ron (GB) skriver:

        Du är införstådd med att samtliga nämndemän är nominerade av politiska partier…?
        Det går inte att bli nämndeman i en svensk tingsrätt utan att ha nominerats av ett politiskt parti:
        http://blinamndeman.se/Bli-namndeman/Sa-blir-du-vald/

        Jag gissar på att detta är en anledning till deras svaga intresse för din lunta. Vore intressant att se partifördelningen hos nämndemännen i ditt fall.

        • Anna skriver:

          Det första som slog mig när jag sökte förtur till annan lägenhet, vilket ju utgör orsaken till min utmattning som genererade i mina mailbombningar- var att det var politiska företrädare som var satta att avgöra vem som hade rätt till förtur. Alla partierna förutom SD hade en representant i förtursutskottet. Den största rösten innehade moderaterna. Det var en riktig moderatkärringfitta som satt på högsta posten på förtursutskottet. Vilken jag även (självklart) hade ringt upp och pratat med. Som att tala till en vägg! Fast värre!

          Så visst fattar jag att det hela är politiskt. Jag har bara bestämt för att jag banne mig ska upplysa de oupplysta eller åtmnstone så många som möjligt- hur rättsosäkert vårt samhälle är och jag har bestämt mig för att jag ska dra ner åtminstone någon av maktpundarna (missbrukarna) i skiten. Det finns trots allt justitieombudsman och en europadomstol. Jag kan hålla på hur länge som helst. Har ju inte ens börjat med projektet.

      • Peter Harold skriver:

        Ingrid är journalist, så hon vet hur man formulerar sig. Jag tror att etablissemanget ogillar henne ganska mycket. 😉

  4. hellertz skriver:

    Jag skulle vilja rekommendera en videointervju på ca 20 minuter som jag just lyssnat på.
    Den världskände experten på False Flags Ole Dammegård talar med professor Jim Fazer, en f.d. marinofficer och omvärldsanalytiker som diskuterar Stockholmshändelse i termer av False Flag och där Ole dessutom, med hjälp av sin mångåriga forskning omkring False Flags och ”ouppklarade mord” på framträdande maktpersoner, funderar över vilken nästa händelse kan vara och utpekar Danmark som ett sannolikt mål.
    ”Stockholm attacks and possible upcoming events | Ole Dammegard with Jim Fetzer”

    Publicerades den 7 apr. 2017

    • Maja Dacke skriver:

      Ole Dammegård et co är fantastiskt duktiga … leder oss andra fundersamma på rätt vägar. Nu gäller det att räkna ut var nästa nedslag ska ske. Detaljerna från Stockholmsfotona t ex. Analyser finns därute … …

    • Peter Harold skriver:

      Tack, jag laddar ner till telefonen nu.

    • Risto Matinen skriver:

      Tittade till sist på videon: Substanslöst!

      Kort vad han menar ”bevisar” att det är FF:

      Sker alltid efter terrorövningar och alltid på fredagar. FF görs för att få stöd för angrepp på Syrien, manipulera aktiemarknader, och annonser för öl.

      Gasmasker på för att antyda att det handlar om gas. Saknade skor på fötter visar att det är frimurare som frivilligt deltar (en sko av på ”offer”) och att det är en helig plats (två skor av).

      De gillar Olof Palmes gata. Betonglejonen är med flit flyttade/vridna. Polisen skapade kaos avsiktligt genom att stänga ner kollektivtrafiken. Mobiltelefoni blockerades med flit. Massor av bilar med beväpnade i uniform, som ger polisen order.

      Varför mest videogrejor, istället för text? Linslus, lat eller för att försvåra granskning av hans påståenden?

      Är karln paranoid? Rökt på för mycket?

      • hellertz skriver:

        Om du vill ha text Risto, föreslår jag att du läser hans gigantiska verk STATSKUPP I SLOWMOTION. http://lightonconspiracies.com/newsite/statskupp-i-slowmotion. Där berättar han allt… Att han inte hunnit skriva om Stockholm är väl ganska uppenbart. Jag blir ledsen när du genom att bara lyssna på en video karaktärsmördar en av världens främsta experter på False Flags och politiska mord. Och dessutom är en av de mest ödmjuka experter jag träffat. Eftersom han är mål för attacker har han tvingats flytta till Spanien för att få överleva.

        • Risto Matinen skriver:

          Nu överdriver du! Jag har inte karaktärsmördat karln, som var okänd för mig. Ställde två frågor som ev. skulle kunna vara svar på hans aparta påståenden och långsökta ”bevis” för FF. Det är även klena indicier.

          Glömde att nämna ett annat ”bevis” som han drog fram. Bilderna på de misstänkta terrorister är alltid i låg upplösning. Men, de är ju starkt förstorade bilder, över bildens upplösning, så resultatet kan inte bli annat. Varför görs det? För att man lättare ska kunna känna igen personen, istället för att se en ”prick”. Jag skulle tvärtom bli misstänksam om det presenterades högupplösta bilder…

          • hellertz skriver:

            Blev frestad att lägga in denna korta videosnutt där Ole beskriver lite om det som hände i Oslo den 22 juli 2011.
            Jag förstår, Risto, att det kan vara svårt att ta till sig att makthavare medvetet kan skapa katastrofer för att få igenom sin dolda agenda – och ändå händer det, om och om och om igen. Den värsta hittills och den som fick mest förödande konsekvenser är 9/11.
            Och Ole är nog den som vet mest om detta. För mig blev det en chock när jag förstod att även Breiviks m.fl. attack i Oslo var en False Flag-attack.
            Det finns en mycket längre dokumentär på Facebook där Ole beskriver mycket detaljerat resultaten av sin forskning om det som hände i Oslo och på Utöja. Denna korta är bara på 7 minuter.
            To All Government Psychological Operation Hoax Deniers…EXPLAIN THIS

            • Peter Harold skriver:

              Det är dock helt normalt att placera överlevande och lätt skadade i bussar, och hålla dem frånskilda från journalister. Detta finns i stort sett alla krisberedskapsplaner på flygplatser, färjehamnar, hotell, skolor, etc. med hot line-nummer till avtalat bussbolag.

              • hellertz skriver:

                Menar du verkligen, Peter, att man tvingar svårt skadade att åka buss? Jag förstår principen att skydda dem från journalister, men kan man inte göra det när de får åka ambulans? I dokumentären fanns det ju, jag tror det var fem ambulanser på plats – och ändå skulle alla åka buss??? Lätt skadade förstår jag, men skulle hon med pinnen i huvudet räknas som lätt skadad? Jag är lycklig varje dag jag får lära mig nåt nytt… 🙂 – men vill samtidigt bli klokare …

                • Peter Harold skriver:

                  Nej, det är bara *oskadade* och *lätt skadade* som man hanterar antingen genom att samla dem i en buss eller en avskild möteslokal. Svårt skadade transporteras med ambulans, sjuktaxi eller vanlig taxi om ambulanserna tar slut. En annan realitet är att extremt skadade personer har låg prioritet vid en insats.

                  Att kvinnan med pinnen i huvudet räknades som lätt skadad… jag skulle då inte hänvisa henne till en buss faktiskt. 😦

                  • Vauen skriver:

                    Hon kanske försökte infiltrera som en slags Doctor Horse och ge alla som egentligen var skådespelare giftsprutor!? Nån jävla konspiration måste det vara! Hon skulle i alla fall vara en attraktion på vilket brony meet som helst!

            • Risto Matinen skriver:

              Här (Oslo) händer det alltid att vid FF är det en buss för offren från platsen. Var det så Stockholm?

              Kocko!

              Ni påminner mer om hjärntvättade klimatdårar. Lika lurade, men andra syften…

  5. Läsare skriver:

    Inga problem. Centern-Lööw fixar allt:

    Mätning: Underkänt – av nästan alla

    AFTONBLADET/INIZIO Väljarna sviker i sitt förtroende för språkrören  Lööf sopar mattan med de andra partiledarna

    Aftonlögnen

  6. Risto Matinen skriver:

    Det är ju svenskar och andra vita de är ute efter, så vi lär se repressionen öka mot oss, istället för adekvata åtgärder.

    Mer pengar till Skräpo, för i den offantliga sektorn fungerar det tvärtom. En dålig verksamhet får mer pengar (jämför vårdköer), och en välfungerande får mindre…

    Låt politikerpacket vara utan livvakter, men det törs de inte för de känner att de kommer att råka illa ut då…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

