John Cleese om hur det blir allt svårare på jobbet…

Lite pausvideo medan jag sysslar med annat. Vad, får ni se snart.

Och så ett klipp där Tucker Carlsson förvånar sig själv att han inte avbryter och debatterar mot sin gäst… hajar ni?

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till John Cleese om hur det blir allt svårare på jobbet…

  1. Läsare skriver:

    Sex minuter på Tucker Carlson Fox News prime time, that’s big. PK-idioter kan dra åt helvete för där hör de hemma.

    Campus skall vara ett slagfält där idéer stöts och blöts, idag är alla campus i väst som äggkläckningsmaskiner där alla skall stöpa i samma form, indoktrineringsanläggningar där allt avvikande sållas bort. Kallas Politisk Korrekthet.

    Tucker är obetalbar när han har på liberal/kommunister. Titta på hans minspel. Tucker gör hundmat av dom och dom är så korkade att de inte fattar att de framstår som de idioter de är. Tucker bara garvar åt dom.

    Finns det någon i (((media))) i US du skall följa är det Tucker Carlson.

  2. Läsare skriver:

    Se där, efter jag skrev här ovan gick jag till Daily Stormer och vad var det första jag hittade? Tucker Carlson slaktat en PK-feministidigt, och hon fattar bara inte att hon just blivit slaktad och körd igenom köttfärskvarnen.

    Study Don’t Say Breastfeeding Is ‘Natural’ Tucker Carlson

    https://www.dailystormer.com/tucker-carlson-smashes-anti-breastfeeding-activist-in-the-head-with-a-bike-lock/

  3. Ove-Britt och jag. skriver:

    Är det bara jag som blir full i skratt av att se Tucker Carlsons minspel? 😂

  4. Risto Matinen skriver:

    Både John Cleese och Tucker Carlsson är bra. Tänk om det skulle finnas någon programledare av Tucker Carlssons kaliber i detta arma land, där enfalden står högt.

    I förrgår blev jag klar med renoveringen av den minsta hallen. Fem rum klara och tretton återstår. Har tagit itu med den fulaste halvan av vardagsrummet. Ett sabla spacklande och slipande har föregått den mintgröna färgen. Fula tapeter har varit regel i kåken. Dock inte i vardagsrummet som är smakfulla. Dock på 30+ års slitage har givit dem sjukt många och fula fläckar. Målar med torkningsbar färg, så permanenta fläckar är förhoppningsvis historia.

    Apropå färg: Målar med akrylat, där det står på burkarna att färgen är dammtorr efter en timme och övermålningsbar efter sex timmar. Trams! Den är dammtorr efter en kvart och övermålningsbar efter en halvtimme. Färgen torkar så snabbt att det inte är bra. Varför hittar de på dessa överdrivna tider?

    Att det är en klåpare/fuskare som gjort det mesta i kåken har jag vetat länge. I vardagsrummet har han lackat parkettgolvet med golvlisterna uppsatta. Så det har lackkluddats på listerna och ”limmat” listerna med lack emot parketten… Ostjesus!

  5. Risto Matinen skriver:

    Montenegro har anslutit sig till den globalistiska krigsalliansen NATO: Montenegro ratifies Nato membership in historic shift to western alliance

    Det bådar inte gott! Fan ta Rövén om han och resten av det antisvenska rövargänget ansluter Sverige till NATO. Det är redan mycket illa, och i sommar ska UZA öva på Gotland.

    Man kan kanske tycka att neutralitet är fegt, men politiken avsåg förr att hålla landet utanför krig. Nu ska vi istället dras in i krig. Hur galet är inte det? Särskilt när politikerna avsiktligt och dåraktigt gjort oss mer sårbara än någonsin, genom att avveckla all beredskap för avspärrning, sjunkande självförsörjningsgrad och horder av importerade fiender i form av vapen- och våldtäkstföra män från lågIQ-länder…

    • Peter Harold skriver:

      Montenegro behövs i NATO för att kunna underlätta skapandet av en ny konflikt. Och om något år skall svenska staten kunna skicka dit våra söner och döttrar att dö där för världsregeringens räkning.

  6. Risto Matinen skriver:

    Nu ska jag ta hand om äldsta dotterns vovve i två veckor. Han har det bra här, bättre än i Fjollträsk. Han är en hund som övergavs av de ursprungliga ägarna, så han tycker inte om att dottern lämnar honom. Har tagit hand om honom nu i snart ett halvår.

    Här får han gå ut oftare och under längre tid. Han är väldigt trygg med mig och frugan. Dock är han en liten luring och vill ganska snabbt gå hem, efter att ha strypt en neger eller tre. Då går han plötsligt bakom mig och sänker gåtakten. När jag vänder mig om ser han mig i ögonen vädjar.

    Frågar: Vill du gå hem? Han vänder då genast om och så blir det, men inte alltid för jag vill gå längre ibland. Dottern påstår att så är han inte med henne, men hundar är ganska smarta och tror nog han kan vinna fördelar som jag inte uppfattat, annat än att han vill äta mer än annars…

    • Peter Harold skriver:

      Ja, finns det någonting som fascinerar mig så är det djurens intelligens. Fanns en ilsken tant i mitt gamla kvarter med en liten ettrig sak som skällde på allt och alla (passande sällskap till den där kärringen), och jag kunde inte förstå varför ett sådant djur skapats. Äta, skita, skälla och sova, det var allt det där djuret kunde. Och sedan finns det andra hundar som klarar av att göra saker, t.o.m. utan kommando. Djuren tycks ha en viss analytisk förmåga. Det skulle ibland vara skoj om man kunde läsa deras tankar. Här är det ganska uppenbart att någonting pågår i djurets hjärna:

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

