Vad var det jag sa: ”Mördad Hillary-anställd var WikiLeaks källa”

Bästa läsare!

När jag surfade in på Fria Tider – vilket är en vana för mig ifall jag vill hitta någonting svenskspråkigt som kan intressera mitt öga – så fann jag följande rubrik:

MÖRDAD HILLARY-ANSTÄLLD VAR WIKILEAKS KÄLLA

I FT-artikeln nämns att poliskällor avslöjat för Fox News att IT-strategen Seth Rich som arbetade på Demokraternas Nationalkommitté – och som blev mördad i närheten av sitt hem mitt i natten – skall ha sänt en stor mängd datafiler till en numera avliden Wikileaks-medarbetare. Att den sistnämnde är död är dock såvitt jag minns inte särskilt märkvärdigt eftersom han var svårt sjuk.

Nu när Fria Tider dundrar på med detta som ett scoop så skulle jag faktiskt vilja slå ett slag för en bloggpost som jag skrev den 2 augusti 2016, och som faktiskt var en av de första artiklarna om mordet på Seth Rich innan man börjat se sammanhang mellan hans arbete och den komprometterande information som WikiLeaks publicerat. Den bloggposten kan läsas HÄR.

Det som tillkommit är upplysningar om att polisen försöker förhindra att mordet på Rich blir ordentligt utrett. Fria Tider skriver:

Rod Wheeler, en tidigare mordutredare som anlitats av Seths Richs familj för att utreda mordet vid sidan av polisen, menar att myndigheterna medvetet mörklägger mordfallet.

– Min utredning visar att någon inom Washingtons förvaltning, Democratic National Committee eller Clintons team blockerar mordutredningen från att komma framåt. Det är olyckligt, mordet på Seth Richs är fortfarande olöst som ett resultat av det.

Jag är inte förvånad.

I sammanhanget vill jag också flagga för ytterligare ett dödsfall som ägde rum blott ett par dagar efter mordet på Seth Rich; en yngre man som stämt Demokraterna återfanns livlös i sitt badrum av flickvännen. Den bloggposten kan du läsa HÄR.

Det är viktigt att vi inte glömmer bort dessa dåd. Vi vet redan vilka som ligger bakom dessa politiska mord som utförs i The Deep States anda, och vi måste återvända till dessa händelser och påminna allmänheten. Dessa mord äger rum för att etablissemanget inte vill bli utmanade. Det faktum att de så ogenerat mördade Seth Rich visar både på arrogans, men också att etablissemanget är oroliga för att alltför många visselblåsare kan lyckas exponera den politiska korruption som går under täckmantel av demokrati.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vad var det jag sa: ”Mördad Hillary-anställd var WikiLeaks källa”

  1. Sten Skott skriver:

    Ett annat olagligt register torde väl finnas hos Expo/Researchgruppen?
    Vad sysslar Datainspektionen med om dagarna tro?

    • Peter Harold skriver:

      Det är lagligt eftersom deras åsiktsregister är ”redaktionellt material”. Därav det ständiga behovet av offentliga anslag för att kunna bedriva publicistik verksamhet.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

