[Transmaffian] När skithuset blir ett politiskt slagfält blir också resultatet skit.

Bästa läsare!

Tydligen har kanadickerna bestämt sig för att det skall vara olagligt att ifrågasätta radikala genusteorier, d.v.s. att det finns fler kön än män och kvinnor. I alla fall befarar många att den nya lagen om mänskliga rättigheter och hets mot folkgrupp kommer användas för att få tyst på folk med politiskt inkorrekta åsikter. Jag förmodar – utan att ha studerat lagtexten – att det kan bli problematiskt att ifrågasätta att de 58 kön som definieras av Facebook utan att bli betraktad som… ja, nu måste man ju jobba på fler versioner utöver ”homofob”.

Här är f.ö. Facebooks lista på politiskt korrekt vedertagna könsalternativ att välja på:

  • Agender
  • Androgyne
  • Androgynous
  • Bigender
  • Cis
  • Cisgender
  • Cis Female
  • Cis Male
  • Cis Man
  • Cis Woman
  • Cisgender Female
  • Cisgender Male
  • Cisgender Man
  • Cisgender Woman
  • Female to Male
  • FTM
  • Gender Fluid
  • Gender Nonconforming
  • Gender Questioning
  • Gender Variant
  • Genderqueer
  • Intersex
  • Male to Female
  • MTF
  • Neither
  • Neutrois
  • Non-binary
  • Other
  • Pangender
  • Trans
  • Trans*
  • Trans Female
  • Trans* Female
  • Trans Male
  • Trans* Male
  • Trans Man
  • Trans* Man
  • Trans Person
  • Trans* Person
  • Trans Woman
  • Trans* Woman
  • Transfeminine
  • Transgender
  • Transgender Female
  • Transgender Male
  • Transgender Man
  • Transgender Person
  • Transgender Woman
  • Transmasculine
  • Transsexual
  • Transsexual Female
  • Transsexual Male
  • Transsexual Man
  • Transsexual Person
  • Transsexual Woman
  • Two-Spirit

Jag personligen har inga problem alls att en kvinna klipper sitt hår kort, lägger på 20 extra kilon och klär sig som en skogshuggare. Be my guest, jag kommer nog ändå inte fantisera om att ragga upp dig. Men blir du lycklig av det beteendet, så var så god. Samma sak om någon karl bestämmer sig för att klä ut sig till tant. Inom teatern är detta inte ovanligt, och under Shakespears tid var det obligatoriskt att kvinnoroller framfördes av män. Sorry, jag vet inte varför.

Men att föra upp det som ett krav på att kunna åtala någon person för att denne betraktar dig som kvinna i karlkläder, eller karl i kvinnokläder istället för att använda särskilda kodord – bara för att du vill göra dig märkvärdig med fantasikönstillhörigheter – det är fascism. Yes, äntligen hamnar det ordet på rätt plats. Se och lär, Henrik Arnstad!

Sedan finns det även aspekter som de med könsförvirring på agendan för fram som jag delvis kan instämma i. Vissa av dem kräver könsneutrala toaletter. Nu är det tydligen inte mixen av vulva och penis i samma klosett som är det primära, utan här handlar det om symbolpolitik. Med betoning på symboler. Jag tänker här på kravet att man skall sätta upp skyltar som visar man, kvinna och kvinnoman (transvestit?). Jag förstår inte varför ansvariga beslutsfattare inte tar chansen att beröva gendermaffian deras glädjeögonblick genom att bara sätta upp en neutral skylt med texten ”WC”? Ordet ger 390 miljoner träffar på Google. Alla i den civiliserade delen av världen vet vad det betyder.

Innebär detta att jag verkligen är positivt inställd till ”samkönade skithus”? Ja, jag ser inget problem i att ha den ordningen där så är möjligt. Jag ser det inte som ett uns radikalt. I mitt hushåll har vi en toalett för både kvinnor och män, barn som gamla. Visst, jag har lekt med tanken att sätta upp en skylt med texten ”Herrar”, men jag förstår att alla i hushållet inte har samma humor som jag…

Samkönade skithus är dock inte lämpliga på alla platser, i vart fall inte utan övervakning. Jag ser inga större problem med att män och kvinnor kackar sida vid sida på arbetsplatser; däremot kan det vara ett större problem i toaletter på krogar, där brunstiga och överförfriskade babianer försöker ragga på allt som har tre hål att penetrera, och alla sittringar blir blöta av urin. Såna problem bör dock inte finnas på en arbetsplats. Däremot har jag sett att publika toaletter för nyktra människor fungerar alldeles utmärkt under dagtid.

Som libertarian anser jag att det är upp till toalettanläggningens ägare att avgöra hur kunderna skall disponera anläggningen – inte politikerna. Jag önskar att detta vore en allmän uppfattning även utanför de frihetliga kretsarna.

F.ö. ger en granskning av ovan listade ”kön” vid hand att de inte är kön, utan snarare utslag för identitetsuppfattning eller sexuellt beteende (eller t.o.m. avsaknaden av sexuellt beteende). Så länge det inte föreligger en fysisk deformation så har naturen delat upp människan i honor och hanar, och det är förhållandevis lätt att identifiera vem som är vad. Helt klart ett ämnesområde som borde ligga utanför lagstiftningsarbetet.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Sex. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till [Transmaffian] När skithuset blir ett politiskt slagfält blir också resultatet skit.

  1. zanning skriver:

    Tänk att dom helt glömt bort det ”tredje könet”, nämligen vi som tvingas gå in på en toalett märkt med en rullstol?! 😛

  2. Mjölner skriver:

    Att privat och i enskildhet mixtra med könet är allmänt accepterat, om man är två och olika där nere ,tror jag. Att skita offentligt bör man skita i. Jag har fått lära mig att det finns hetero, bög och transvestit. Listan över genustramset gör mig yr i skallen. Lagstifta gärna om nedsättande tillmälen om svetsarn i stället.

  3. Risto Matinen skriver:

    Dårskap, satt i system! Att byfånar och andra lågIQ-personer kan tro på sådant trams är ingen gåta. Att sådant imbecillt kan röstas igenom i en högre demokratisk församling är sinnessjukt! Dårarna har tagit över!

    Det finns bara två kön, men sällsynta avarter kan uppstå genom ingrepp/olyckor, samt genetiska och utvecklingsdefekter, vilket bl.a. ger könslösa och hermafrodit/tvåkönade. Punkt slut!

  4. robinshadowes skriver:

    Jag vet vad en bög är. Jag vet vad en flata är. Gillar dom båda så är dom bi. jag kan skilja på en transvestit och en transsexuell. Men sedan är det broms. Tänker inte lära mig skillnaden heller på resten av kodorden på den listan heller. Det orkar jag inte. Jag är gammalmodig. Det får räcka med bögar, flator och transor. Tack för mig!

  5. Risto Matinen skriver:

    Vad är det med PK/Folkmordsmarxisterna i Kanada? Angående äckelparader, inte bara där utan i de flesta vita länder.

    I början var det en äckelparad, som konstigt nog inte automatiskt var förbjuden som ”förargelseväckande beteende”. Inte bara det, även blottning och grova obsceniteter lär förekomma i dessa äckelparader. Äcklen kallar sina parader för ”stolt”, översatt till svenska. Vilken frisk är stolt över sin defekt?

    Nåväl, senare förpestades det med en äckelvecka. Och det jag kommer till: I Toronto har de sedan i fjol en äckelmånad. Äcklen tillåts kontaminera den fina staden under hela juni!

    För drygt 20 år sedan besökte jag Toronto flera gånger och blev så förtjust i staden och dess invånare, att jag kunde tänka mig flytta dit. Numera verkar det vara ett stort tillhåll för sinnessjuka, perversa och PK/folkmordsmarxister.

    • Peter Harold skriver:

      Är inte Toronto ett vänsterfäste?

      Själv är min bild av Toronto enormt romantiserat genom TV-serien ”Murdoch Mysteries”. Det är nog en av de bästa TV-deckarna som jag inte kan titta på längre eftersom jag inte har någon TV.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

