Oliver Stones intervjuer med Vladimir Putin. Sevärt!

Bästa läsare!

Jag tar mig friheten att via bloggen förmedla Oliver Stones intervjubaserade filmdokumentär om Rysslands president Vladimir Putin.

Oliver Stone ställer många relevanta frågor, och får likaledes intelligenta svar från Putin. Stone håller en allt annat än konfrontativ stil, och får därför ut en hel del från den ryske presidenten som ibland berättar som om han hade haft rollen som observatör. Till skillnad från sin amerikanske före detta kollega, Barack Obama, är det nästan omöjligt att spela floskelbingo, även om man inkluderar alla timmarna som klippts samman. Istället får man en och annan överraskning som serveras med mer uppriktighet än finess, vilket kanske är denna dokumentärs största styrka.

Filmlänkarna är hämtade från sajten blueshift.nu

Hälsar eder Peter Harold

 

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Oliver Stones intervjuer med Vladimir Putin. Sevärt!

  1. hllviken skriver:

    Nu när jag sett del 1 – 3, undrar jag var del 4 finns?

  2. Peter Harold skriver:

    Jag tror del 4 var inte sänd just då. Men jag tror att den ligger här nu:

  3. Sture skriver:

    Peter,
    är du medveten om att någon blockerat dina 4 filer om Oliver Stones intervju med Putin. Hann se del 1 igår och börja på del 2. Men idag är dessa blockerade, man säger att dessa filer inte existerar, vilket naturligtvis är en lögn.

  4. Robin Shadowes skriver:

    Får väl testa om detta kontot också hamnar i det runda arkivet.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

