Vit (ung) man på fel plats vid fel tillfälle (d.v.s. en svensk i en ”svensk” förort anno 2017)

Bästa läsare!

Först en liten reflektion från morgonens nyhetsflöde. Från hatsajten Fria Tider hämtar jag  rubriken ”Sandviken har störst underskott i Sverige”. Det handlar i detta fall om kommunen Sandviken, och inte företaget. Det är dessutom samma Sandviken om vilken Bonnierägda Dagens Nyheter skrev att invandringen till kommunen gav ungefär en halv miljard extra i vinst. Frågan är om det finns många andra artiklar än just denna DN-artikel som kan beskrivas som en massiv falsk nyhet?

DN å sin sida skriver om en SD-riksdagsman vid namn Ekeroth. Och man skriver ännu mera om Ekeroth, och lite till. Samt ytterligare lite mer om Ekeroth och SD. Sen, lite längre ner på DN:s hemsida kommer lite Donald Trump och ännu mer Donald Trump. Fast nu har man bytt till en ny huvudnyhet: ”Pentagon: Ryssland är ett militärt hot mot USA” med en bild på Vladimir Putin. Jag antar att detta ingår i en ny kampanj efter den omtalade och informativa dokumentären som Oliver Stone gjort med den ryske presidenten som inte visar en barbar, utan en vit sofistikerad ledare med kunskaper om de flesta ämnen.

DN:s första ”civila” nyhet, om man scrollar ett tag, är en artikel om en kvinna som klagar på sin man som handlar för mycket och inte tänker på miljön, eller vad det nu är.

Fria Tiders nästa artikel handlar däremot om att den afghanska staten säger upp samförståndsavtalet som innebär att de skall ta emot de afghaner som inte beviljas asyl i Sverige. Vad blir konsekvensen av detta, kan man gissa? Japp, vi svenska skattebetalare skall få försörja även denna grupp, vilken inte alls är försvinnande liten, allra minst i tillgänglig brottsstatistik.

Som svensk skattebetalare skulle jag vilja likna situationen med att ha blivit våldtagen, att offret fått betala för en utförd sexuell tjänst, och därefter dömts till böter för att ha blivit våldtagen. Man strunt samma i min cyniska analogi; min poäng är att det måste vara något fundamentalt fel med Dagens Nyheter. En vecka med Ekeroth som följetong motsvarar inte alls ämnets nyhetsvärde. Att svenska kommuner under invandringspolitikens bördor digna, det är något som påverkar oss alla, och som kommer få långtgående konsekvenser. Min slutsats är att DN ger uttryck för fiendeskap mot det svenska folket (och för all del även invandrarna som också kommer fara illa p.g.a. att det svenska samhället går mot en kollaps).

Jag tycker här att det är passande att återge en skildring från en person på Facebook som delat med sig av denna berättelse:

Jag och några klasskompisar bestämde oss för att åka ut till förorterna utanför Stockholm för att se hur det var där. På en av stationerna hade det skett ett dubbelmord bara 17 timmar innan vi kom dit. Minnesljus och blommor låg mitt i trappan från tunnelbanan. Det stod på löpsedlarna i den lokala tidningen men ingenting i massmedia. På en annan station bestämde vi oss för att stanna i solen ett tag och diskutera vad som hade hänt. Ett gäng killar kom då fram till oss och sade (kommer ej ihåg exakta orden men budskapet är exakt samma):
-Vad gör ni här? Ska ni köpa?
Jag svarade
– Nej, vi ska inte köpa något utan vill bara sitta här.
-Är ni poliser?
-Nej
-Jaha men då måste ni åka härifrån nu
-Varför då?
-Asså det är en varning, jag säger dig åk härifrån nu! Vi är inte vana att se svenskar här. Jag har inget problem med det men det finns andra som har det
-Men är in inte du svensk? Du bor ju i sverige och pratar bra svenska.
-Vi är inte vana vid att se vita som ni. Förstår ni? Nu varnar jag er för jag vill vara sjysst men jag kan inte stå med er. Ni borde gå

Vi såg flera personer längre bort stå och glo på oss, så vi stack. Helt oprovocerat alltså, han kom fram till oss och trodde vi var langare eller poliser och att vi behövde åka för att vi var vita. 30 min från mitt hem och ännu kortare från stället där jag föddes. Ska jag inte få vara på vissa platser i Sverige för att jag är vit, utan att bli hotad eller misstänkt? Det här har gått för långt

Det är alltså provocerande att vara ung, vit och man? Visst, som statsminister skulle jag ju kunna försöka se allvarlig ut, och höja min röst framför TV-kameran och säga att ” – Det är verkligen inte ok att trakassera människor p.g.a. deras hudfärg, och det står jag fast vid”. Men hur allvarsam än statsministern än försöker förställa sig till, så förändrar detta inte det faktum at förd politik leder till att allt mer av Sverige blir otillgängligt för svenskarna. Och politikernas respons? Mer pengar till dessa områden. Och under tiden skriver DN om SD och Donald Trump, samt återpublicerar amerikanska artiklar för US Deep States räkning.

Hur kan man ens inte vilja överväga revolution i dagens Sverige, frågar jag mig allt oftare.

Hälsar eder Peter Harold

 

 

 

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Vit (ung) man på fel plats vid fel tillfälle (d.v.s. en svensk i en ”svensk” förort anno 2017)

  1. Mjölner skriver:

    Inte nog med vad du skriver i dagens artikel, SR och SVT säger att nu har FN bekräftat att Syriens diktator sarinbombat ett hus där det befunnit sig många barn. Är det samma bomb som du skrev om för några dagar sedan? Om det stämmer och dina uppgifter är sanna är FN bekräftelsen en ren lögn. En ful lögn. Opartiska SR SVT.

    • Jonas Bangkok skriver:

      Ett par saker:

      1) OPCW (inte en del av FN men samarbetar med FN) som är organisationen som undersökt händelsen i Khan Shaykun, har aldrig påstått att den nervgas de nu säger sig ha detekterat i proven har fällts av flyg. Redan där faller sambandskedjan.

      2) OPCW har inte ens varit plats själva och tagit prover – utan fått proverna tillsända (av vem?). Det kan knappast kallas undersökning, möjligen laboratorietest.

      Man kan också undra hur de ökända ‘Vita hjälmarna’ kunde skutta omkring utan skyddsutrustning på plats mitt under pågående gasanfall. Mycket riktigt tilldelades de också en Oscar (för bästa fejkdokumentär?)

  2. Lars Lindeberg skriver:

    Ja Peter, Du skriver: Hur kan man ens inte vilja överväga revolution i dagens Sverige, frågar jag mig allt oftare.

    Hälsar eder Peter Harold

    Jag har själv tänk på detta och kommit fram till att det finns helt enkelt inga personer, svenska, som vill leda detta uppror!
    Alla svenska män som befinner sig i Sverige är kastrerade! De är fjollor!
    När tom vår Kung är en fjolla och efter honom ÖB fraterniserar sig med bögar och flator, jag menar , vad fan gör du!
    Trollar med knäna så det går?????
    Jomen det gick ju redan i dörren!
    Där har/är några kvinnor som sticker ut men det verkar som de inte räcker fullt ut!
    Skall svenska folket behöva köras djupare ner i skiten för att de skall reagera?????
    Det är som du skriver! Det kan inte visas tydligare än nu!
    Jag pratade med min syster i Malmö om det men hon blåneka till allt! Hon är aktiv sosse!
    Frågan är vad som blir den tändande gnistan!
    Sverige har nått explosionspunkten!

    Hälsar Lars Lindeberg

    • hllviken skriver:

      Kabalen har dresserat goyim till att bli en hedonistisk nyttig idiot.

    • Peter Harold skriver:

      Jag kan inte komma ifrån den gnagande känslan att vi kanske har förlorat redan. Det finns också en besynnerlig drift hos svenskar som bygger på att de känner sig tryggare i sin medelklassmiljö om det finns en miljon invandrare som har det ekonomiskt sämre än dem.

    • Vauen skriver:

      Jag tror vi går igenom en revolution just nu, men den är mer mental än ”kinetisk”. Det går inte att spöa upp några makthavare och tro att det ska bli bättre. Vi måste bygga nytt från grunden. Fann denna artikel idag som nog helt unik i svensk media, och aldrig kunnat skrivits tidigare i modern tid. Folk leker nu med tankar dom inte tänkt förr:
      http://www.smp.se/ledare/vi-behover-en-ratt-till-sjalvforsvar/

      • Peter Harold skriver:

        Visst, det är lovande att man refererar till libertarianismens gudfader Thomas av Aquino, även om jag i nästa andetag skall erkänna att denne ansåg att det är ok att slå ihjäl gudsförnekare… Men det är kul att dessa tankar börjar få fotfäste även inom mainstreamlägret. Kanske en själv är på väg att bli överflödig nu.

      • Lars Lindeberg skriver:

        Ja Peter och Vauen vem tror du har skrivit våra lagar åtminstone sedan 1975, ja det började efter kriget! Jo judarna!
        Var kommer lagen om hets mot folkgrupp ifrån! He he he! Jo juden!
        Detta med ensamrätt till våld kommer från juden!
        Weber var jude!
        Som sagt ut med Satanisterna fortare än kvickt!
        Med vilken lätthet judarna har tagit över vårt land samt de håller på att utrota oss!
        Hur tog de sig in i vårt samhälle?
        Hur snabbt satte de sig på nyckelpositioner i vårt samhälle?
        Jo genom sin enorma fräckhet!

        https://petterssonsblogg.se/2016/01/25/1975-aret-da-sveriges-vag-utfor-borjade/

        • Peter Harold skriver:

          Inuiterna…? 😉

          • Lars Lindeberg skriver:

            Ja jo nej! Jag har läst någonstans längesedan att eskimåerna har eller hade för sed att låta gäster ligga med deras fruar, men det kan ju nog inte vara sant, var nu den som skrev det hade fått det ifrån!
            Det påminner mig om när jag studerade vid Semitiskan i Lund så var där en föreläsning av en jude från Israel, den handlade om Beduinstammar i Saudi. Han påstod att de hade denna sed att gäster fick ligga med deras fruar!
            Föredraget var på engelska!
            Nu hör det till saken att min hustrus mormor var på besök hos oss och hennes ursprung var från Palestina och hon var kristen! Jag hade tagit med mig henne till föreläsningen!
            Juden visste ju inte om detta och han började sin föreläsning!
            När mormor nu fick höra detta så opponerade hon sig och sade att det bara inte var möjligt!
            Juden blev väldigt besvärad för han kunde ju inte bevisa sitt påstående!
            Av detta lär vi oss att vi måste kunna bevisa vad vi säger om någon ifrågasätter!
            Det är synd att jag inte behärskar tekniken i detta forum för jag har tonvis med bevis för vad jag påstår!
            Här får du något lugnande! I stället!

              • Lars Lindeberg skriver:

                Ja jo jag Googlade aldrig jag har en dålig sökmotor hittar aldrig det jag vill hitta! Men du fann den om eskimåerna!
                Vilket gör att jag drar mig till minnes något som utspelade sig när jag ”låg” i Lund och studerade Mellan Östern!
                Jag körde Taxi i Arlöv och Åkarp för att försörja mig! Bägge platserna är kända arbetarkommuner med sockerbruket i Arlöv som dragpunkt! Ja det är säkert borta nu!
                I Åkarp var det bara villor och småhus och en vacker dag flyttade ett par in där som var mycket intresserade i hustrubyte! De hade sina seanser med lekar och annat, en lek gick ut på att männen sattes på stolar i rad med penisarna i vädret och sedan skulle kvinnorna med förbundna ögon sätta sig på penisarna och tala om vems penis de kände igen när de fått den i sig!
                Jag har detta från säker källa därför jag körde dem både dit och hem där seansen tilldrog sig och de berättade allt för mig ja de var berusade!
                En gång när jag körde två par till en seans, fulla var dom, så sa den ena mannen, ja jag skall inte knulla min fru! Idag igen! Han fru var så ful därav att ingen ville ligga med henne!
                Ja det dröjde inte länge förrän skilsmässorna haglade och det blev ett djävla liv, svartsjukan och misstroendet hade tagit överhanden!
                Så gick en tid och det lugnade ner sig men sen blossade det upp igen och en ny omgång utspelades!
                Jag vet inte hur det slutade för jag fick jobb i Bagdad och flög ner till Irak!
                Ja vad lär vi oss utav detta! Jo om vi inte håller oss inom ramarna så går det åt helvete!
                Samhället går i sönder och vi med det!

                Tackar för eskimå historien, då var den sann!

                Män lär tänka på sex var tionde minut! Kan det va sant?

                http://www.darkmoon.me/2013/the-sexual-decadence-of-weimar-germany-by-lasha-darkmoon/

                Hälsar Lars Lindeberg

                • Lars Lindeberg skriver:

                  Denna attack på Europa och då särskilt Sverige är helt judarnas verk!
                  Alla är på fel plats enligt juden!
                  Sverige tillhör inte oss längre det kommer juden att se till!
                  Ut med dem innan det är för sent!

                  http://www.theoccidentalobserver.net/2017/07/02/whats-wrong-with-the-swedes-and-so-many-other-whites/

                  • Peter Harold skriver:

                    Jag tror att det första steget är att arbeta mer för en ökad förståelse för vad sionismen innebär, för det är väldigt få som kommer acceptera att man ensidigt angriper judar p.g.a. etnicitet, och jag tycker mig märka att det också finns väldigt många judar som vill bli av med det sionistiska oket.

                    • Lars Lindeberg skriver:

                      Jo Peter du har missat en del när det gäller judar och sionismen!
                      Judendomen är det samma som sionismen som är det samma som kommunismen!
                      Det är de Röda fanorna och de Röda lössen som måste bort om vi skall kunna rädda världen!

                      ”The study of Judaism is that of the Talmud, as the study of the Talmud is that of Judaism…they are two inseparable things, or better, they are one and the same …” ~ Arsene Darmesteter (Therefore, Judaism/Communism came straight out of and from the TALMUD, NOT out of or from the Holy Bible) !!!!!

                      “Zionism is Judaism, and Judaism is unthinkable without Zionism.” (Harper’s Encyclopedia of United States History, Vol. X, “Zionists”).

                      “Some call it Marxism [Communism], I call it JUDAISM.” – Rabbi S. Wise, The American Bulletin, May 5, 1935. (Judaism is nothing but disguised, camouflaged Communism, therefore, Zionism is nothing but disguised, camouflaged Communism) !!!

                      ”We must hate. Hate is the essence of Communism [Judaism].” –Vladimir Lenin, a Jew and Leader of the U.S.S.R. !!!

                      “The JEWS and their co-religionists (”Judeo”-Christians = deliberately fake christians) rule these United States as though they were the absolute monarchs of this country ” – Benjamin Freedman, a Jew, 1961 Willard Hotel Speech

                      The London Jewish World of March 15, 1923 declared: ”Fundamentally, Judaism is anti-Christian.”

                      Rabbi Moshe M. Maggal, President, National Jewish Information Service wrote: ”. . . you will notice the great difference between the Jewish and Christian religions. But these are not all. We consider the two religions so different that one excludes the other. . . we emphasized that there is no such thing as a Judeo-Christian religion. . . . There is not any similarity between the two concepts” (Letter of August 21, 1961).

                      Som du ser så är detta väldokumenterat och känt sedan länge!

                      Hälsar Lars Lindeberg

                    • Peter Harold skriver:

                      ”Som du ser så är detta väldokumenterat och känt sedan länge!”

                      Njae, kunskap gör inte mycket nytta om den inte hålls levande av folket. Det är väl egentligen en intellektuell elit som är införstådda med detta, och de som inte instämmer i dessa teser ruskar nog bara av sig detta. När hörde vi resonemang om detta i public service senast? Någon annan får svara för jag använder inte de mediekanalerna. Men jag törs ändå påstå att det är en väldigt liten publik som exponeras för resonemang om kopplingen mellan kommunism och sionism. Dessvärre.

                • Peter Harold skriver:

                  Jag som trodde att det där med swingers var ett storstadsfenomen…! 😮

                  Jag har hört att siffran för hur frekvent sex dyker upp i mäns tankar är 8 minuter. Eftersom det är svårt att registrera tankar tror jag att vi får ta dessa uppgifter med en nypa salt. 😉

  3. Sten Skott skriver:

    För den som vill veta hur Balfour-deklarationen kom till rekommenderas denna artikel: http://www.ihr.org/jhr/v06/v06p389_John.html
    Tillsammans med The Creature from Jekyll Island av G. Edward Griffin så blir sambanden mellan dagens till synes obegripliga händelser betydligt klarare.

  4. Risto Matinen skriver:

    Svensk på rätt ställe! Dock: Invällare på totalt fel ställe!

    Helt sjukt. Det borde vara tillåtet att bjuda en kula mellan ögonen (eller annat dödligt) på invällare som beter sig så sjukt som beskrivs ovan. UT eller DÖ, förbannade invällaravskum!

    • Lars Lindeberg skriver:

      Viktigare än allt annat är att gå till roten till det onda nämligen judarna!
      Vi vet att det är judarna som har startat förstörelsen av Sverige därför de hatar Sverige och svenskarna något oerhört!
      Det är också väldokumenterat!
      De måste kastas ut denna gången för alltid!
      De har blivit utkastade 109 gånger tidigare!
      Judarna är ökända samhällsförstörare som går som en röd tråd genom deras vistelse i våra länder!
      De tog sig in i Sverige under falska premisser genom att falskeligen konvertera till kristendomen, enbart en läpparnas bekännelse!
      Vi svenskar har byggt landet under 1000 år och nu håller de på att stjäla vårt land och arv ifrån oss!
      ÖVER MIN DÖDA KROPP! Säger jag!
      Konfiskera allt de har stulit och lurat/svindlat till sig och förpassa dem utanför Sverige!
      Så fort som möjligt!
      Efter dem rensar vi upp Sverige från grunden!
      Ställ den olagliga, kriminella regimen till ansvar för landsförräderi!
      Straffet för det är döden!

  5. Lars Lindeberg skriver:

    Här har du spelet!

  6. Lars Lindeberg skriver:

    Här är beskrivningen hur de går tillväga!

    What Is A Sayanim ?

    The Sayanim is any Jewish person, that can be called on to assist another Jew in any cause. Since birth, the Jewish people have been taught of their superiority… and need for cohesion. The Sephardic Jews are the upper level of the race, and the Ashkenazim, which constitute 95% of all Jews, are the worker parasites of the race. Since the Sephardics first converted the AshkeNAZI, they brainwashed them into the idea that the world is their enemy and their fellow Jew is a ”Quiet Guardian”.

    Who Is A Sayanim?

    Every Jewish person is expected to be a potential agent (spy/sayanim), in varying degrees.

    What Will They Do?

    If the Jewish people sense a potential threat, the Jewish Sayanim is authorized to commit anything from simple harassment to business ruin, and even multiple murders. The Columbine Massacre was a perfect example. The police knew there were seven people involved, but five students, two sets of parents, one employer and psychiatrists, provided alibis and corrupted evidence.

    Examples:

    Your Jewish accountant will relay any private bookkeeping info to a Jewish competitor, your friendly Jewish pharmacist will assist your Jewish doctor to poison you, a clerk at VISA will supply your private credit information to anyone, the list is endless.

    Sayanim Indoctrination Starts At Childhood:

    Family Life:

    Jewish children rarely are allowed to play with the gentiles. Around the house the child is constantly bombarded with the word Goy. .
    Goy (goyim means cattle/animals), relates to menial occupations. The family maid, nannies, gardener, plumber, etc are referred to as ” The Goy or goyim ”.

    Grammar School:

    A public Jewish school will receive grants, and the best teachers are put in the district. 6th graders at these ”Magnet schools” are the equivalent of an 8th grader at a normal school. Jewish kid’s will always be eligible for the ”Gifted Programs”.

    Exceptional Jewish children are turned over to the Rabbi for future guidance.

    High School:

    In heavily Jewish communities the public schools will always have a ”Gifted program”.
    For those with the resources, they will attend exclusive schools.

    Colleges & Universities:

    Here is the big payoff. Entrance into the finest schools is assured. All the larger Universities have Sayanims placed in key locations from the Dean to the Admission Officers, to the loans, and the scholarship personnel. Societies, such as Hillel, will shepherd a young Jew throughout his college career.
    Jewish professors will always favor the Jewish student. Jewish students make up 30% of the Ivy League, which they credit to their extraordinary IQ’s, which is a myth. Law schools, such as Yale, can have an enrollment of 60% +.

    Business World:

    In any Jewish controlled company, a Jew is given first preference in job interviews.
    If a Jew is a businessman, he gets preferential treatment on contracts where another Jewish person is involved.
    Getting a bank loan is a cinch if he is a Jew.

    Government:

    Jews have lined all government’s offices around the planet with their people. (parasitic infestations) !

    Student loans get erased if they are a Jew or Jewess. A non-Jew business competitor can have a regulatory agency put on him by these parasites. The Judicial is 40% Jewish and another 35% are minorities they control.

    So What Is Expected Of A Sayanim?

    The standard Sayanim routine is basically favoring other Jews in ordinary transactions, but the sayanim can be called on to protect any criminal enterprise. From the traffic court Judge to an Appellate Judge – fellow sayanims receive special treatment. The special Sayanim (200,000 of them worldwide but there are probably a lot more now) will be expected to cooperate in any Israeli Mossad (Israel’s Secret Service) enterprise including murder, sabotage and any form of Fifth Column activity (does 9/11 ring a bell?). A division of the Mossad ( Katsas) keeps records, and stays in active contact with this group, the Mossad.

    The Sayanim (sleeping cells who spy/act for Mossad in the host nation they live in, sometimes pretending to be Christians, Moslems, Israelites, etc.)

    ”The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists”. J. Edgar Hoover, FBI Director 1924-1972, quoted in The Elks Magazine (August 1956).

    ”All Jews are provocateurs in Peacetime, saboteurs in Wartime, and subversives all the time.”

  7. Ping: Vit (ung) man på fel plats vid fel tillfälle (d.v.s. en svensk i en “svensk” förort anno 2017) — – Life, Death and all between

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

