Skrämmande okunskap om sex-attacker hos svenska sex-experter!

Bästa läsare!

Jag vet inte var jag skall börja… Eftersom jag ägnar mig åt frekvent mediekritik inleder jag med den retoriska frågan: Varför upplåter statskontrollerade SVT/SR utrymme åt experter att ge kommentarer som saknar relevans för de frågor som man avhandlar? [LÄNK]

Och hur kan det komma sig att dessa experter levererar kommentarer som saknar relevans emedan problemet i ämnet är uppenbart för alla som inte begränsar sitt nyhetsintag till källor som SVT/SR? Kan förklaringen ligga i att experterna bygger sin expertis uteslutande på källor som SVT/SR?

Dagens exempel är Carl Göran Svedin, professor i barn- och ungdomspsykiatri. Han menar att den kraftiga ökningen av sexövergrepp på festivaler under de sista åren skulle kunna stävjas med ett ”sexualundervisningslyft” där man ”moderniserar sexualundervisningen”.

SVT skriver:

Han anser att det istället borde vara fokus på relationskunskap där man lyfter frågor som ”vad är en bra kompis”, ”vilken respekt visar vi varandra” och ”vad är ett ja, vad är ett nej”.

– Då skulle man kunna få med mobbning och trakasserier som inte är av sexuell karaktär i den undervisningen, säger Carl Göran Svedin.

Min kommentar: Sexualundervisningen i skolan är ofta en fnittertimma. I bästa fall. Men det finns också exempel på att sexualundervisningen används till att skuldbelägga samtliga närvarande killar just för att de är killar. Det finns exempel på skolinformatörer som uttryckligen säger ” – Ni killar är problemet”. Kollektiv skuld.

Det finns också skolinformatörer som påpekar att en tjej skall kunna gå klädd i kortkort och supa sig full på festen utan att bli våldtagen, och att ingen har rätt att kräva ett annat beteende från hennes sida. Korrekt, principen är att hon skall kunna göra så. Likaså har jag rätt att gå i mörka kläder mitt i natten på en obelyst väg utan att någon kör på mig eftersom det är olagligt att köra på människor. Men mitt förnuft säger mig att jag skall ta på mig reflexer så att jag syns. Att säga till tjejer att ”ni går säkra” från våldtäktsrisk bara för att de har rätten att slippa bli våldtagna är så falskt att resonemanget i sig självt nästan är brottsligt.

 

All sexualundervisning är dock inte genomsyrad av politisk feminism. Sex är en del av den mänskliga relationen, och mänskliga relationer är komplicerade, så jag ser inget fel i att man nyttjar lite tid i skolan att diskutera hur man upplever saker och ting, och vad man förväntar sig. Detta samtal bör faktiskt en högstadie- eller gymnasielärare kunna klara av att moderera på egen hand.

Men när det kommer till konkreta fall som sexattackerna på festivalerna runt om i Sverige så kan vi notera att det i några enstaka fall handlar om att gärningsmannen är berusad, och i de flesta andra fallen handlar om gärningsmän som är av utomeuropeisk härkomst, som t.ex. de s.k. ”ensamkommande flyktingbarnen” under UngSthlm-festivalen (vilket Bonnierägda Dagens Nyheter mörkade), och med en helt annorlunda syn på relationer och kvinnor än den svenska. I synnerhet Bråvallafestivalen har varit drabbat, där en flicka attackerades av person som arbetade för arrangören som trygghetsfunktionär!

Här är det inte ens frågan om ”otydlighet” från de panikslagna offrens sida, där de omringas av gärningsmännen som gräver innanför tjejernas underkläder!

SVT passar på att skjuta in lite desinformation i sammanhanget:

Bråvallafestivalen ställer in nästa år och orsaken är sexbrotten som begicks under årets festival, trots att man satsat stort på säkerhet. Bland annat hade festivalen i samarbete med Norrköpings kommun med hjälp av RFSU:s informatörer gått ut i skolorna och informerat.

Det bör ju ses som ett misslyckande att ”de stora satsningarna på säkerhet” inte resulterade i arrangörens intention, i synnerhet utifrån det perspektivet att satsningen kom minst en av gärningsmännen tillgodo! I verkligheten har arrangören av Bråvallafestivalen, Fkp Scorpio Nordic AB, gjort en förlust på 75 miljoner kronor ifjol, och festivalen kan knappast ha fungerat som mjölkko för företaget. Att SVT så kategoriskt skyller på sexbrotten är re och skär desinformation, för i så fall skulle alla festivaler där det förekommit sexattacker tvingas lägga ner.

Istället för att föra sakliga resonemang om problematiken kring sexattacker väljer SVT att släppa fram mansfientliga yttringar.

Jag kan förvisso medge en oro som jag hyser. Om de importerade kulturerna vinner mark kommer sexattacker bli en ny normalitet, och det finns risk att beteendemönstret spiller över till fler etniciteter. Jag tror inte det spelar någon roll om hur mycket kommunerna och RFSU går ut i skolorna med pekpinnar. Jag vet att jag låter cynisk, men alla dessa politiskt korrekta diskussioner om sexattackerna som sköljer över vårt land är meningslösa, förutom för organisationer och enskilda (som t.ex. RFSU, kommunala skolinformatörer, universitetsprofessorer) som kan profitera på skattebetalarnas bekostnad.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Brott & straff. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Skrämmande okunskap om sex-attacker hos svenska sex-experter!

  1. hllviken skriver:

    Utomeuropeiska män ändrar inte inställning genom att bevista svenska kurser.

    Bagage ändrar inte innehåll för att man flyttar på det!

  2. Lars Lindeberg skriver:

    Ja Peter utan ansvar kan vilken idiot som helst kläcka ur sig vad som helst! Det kostar dem ingenting!
    Här har vi ett praktexempel!
    Likaså när Slabban Lööf kläcker ur sig att vi kan ta in 40 MILJONER människor till Sverige!
    Det kostar henne ingenting!
    Hon behöver inte ens leda i bevis att det hon kläcker ur sig har verklighetsförankring!
    Vem ger henne den makten eller rätten att förstöra ett land som byggts upp under 1000 år?
    Hon själv!
    Det måste bli ett slut på detta!
    Inför tjänstemannaansvaret retroaktivt!
    Arrestera regimen omedelbart!
    Jag kör denna igen den passar in!

    Hälsar Lars Lindeberg

    • Peter Harold skriver:

      Ja, och sen när hon fått vara statsminister i 8 år och utvecklat Reinfeldts öppna hjärtan-politik så är det dags att dra till ett storjobb utomlands, och lämna en sommarstuga i Småland som Securitas får vakta medan hon är i New York.

      • Robin Shadowes skriver:

        Securitas kommer givetvis betalas av skattebetalarna – som vanligt. Men gud man kan ju inte lämna sommarstugan obevakad inför vintern. Det kan ju komma…. öhhh, sådana där, vad heter det nu… Jo sådana där svenskar som ockuperar stugan. Sedan när man kommit hem från NY så är all inredning borta, stora hål i golv och väggar. Små bruna puddingar över hela tomten som verkar har torkat in. Ett bilvrak var där också, en massa bildäck, en del brunna. Några bilbatterier stod och läckte så alla blommorna i rabatten var döda. Sånt vill man ju inte skall hända medan man är borta några månader. Det är för jävligt vad svenskarna har blivit för jävliga. Sådana var dom inte när jag var liten flicka i Maramö.

        En liten improvisation bara. 😉

  3. Mjölner skriver:

    Vilken himmel befinner sig Anna Samuelsson i? Detta överjordiska minspel kan även betyda att hon saknar något betydelsefullt som rör hennes mentala status. De importerade sexualakrobaterna saknar som bekant inte kännedom i ämnet. Svensson som förälder bär ett stort ansvar tillse att dennes telningar inhämtar en sund sexualundervisning utan statens inblandning, samt håller koll på vad trettonåringen hittar på. Vid min skolgång i realskolan hade klassens lärare i biologi en mycket detaljerad genomgång hur ett samlag gick till. Flickor och pojkar undervisades gemensamt så en del fnitter förekom. Vi blev även upplysta om faran med oskyddat sex, sjukdomar etc etc. Nutidens skola är svårt infekterad av genusflum och PK:sagor så någon egentlig lärdom tror jag inte eleverna får. Blandar man in RFSU vet alla hur det slutar.

    • bernys skriver:

      Det finns säkert anledning att ta till sig vad Ghasri säger. Vi har svårt att förstå det här. Complicated business! Sen ligger det väl också i sakens natur att av de som kommer hit finns en förhöjd procent ”busar”. Det ligger i det avsändande landets intresse att skicka iväg de individer man inte kan hantera. T.ex. Iran slipper utvisa papperslösa afghaner till Afghanistan. Istället skickas dom till Sverige som sen skickar dom till Afghanistan.

      Sen är det väl så att polisen löser knappt några sexbrott längre. 10% klaras upp? Tidigare var det väl 30% i alla fall? Men antalet sexbrott har nog inte ökat speciellt dramatiskt även om man skulle kunna tro det med tanke på debattens höga vågor.

      • Vauen skriver:

        Visst är det troligen så. Tredje världen sparar nog miljarder kr om året på att bli av med sitt slödder. Sen kan man nog jämföra med hur européer beter sig när dom åker till Ibiza o dyl ställen. En moral hemma och en på semester. Snubbarna som kommer hit vill ju visa kompisarna där hemma att dom lever livet, då krävs det erövringar att visa upp.

  4. Lars Lindeberg skriver:

    Ja Peter var kommer Anosh Ghasri ifrån? En utlänning, som är det sista vi skall anlita för att få en rättvis bild! Jag kan lukta judarna omkring det hela!
    Timbro garanterar för det!
    Det står judiskt inflytande över hela hans ansikte!
    Judarna måste bort ur ekvationen!

    https://timbro.se/smedjan/darfor-sker-de-sexuella-trakasserierna/

    Hälsar Lars Lindeberg

  5. Lars Lindeberg skriver:

    Här har du fakta om judarna! Klarar du av fakta om judarna? Peter? Jag gör det och har känt till detta länge! Min erfarenhet av dem sträcker sig tillbaka till 1950-tal!

    Hälsar Lars Lindeberg

  6. Gamlingen skriver:

    Jag vågar påstå att sexuella trakasserier har grunden i kulturen. Visst finns det sjuka individer i varje folkgrupp, men de är få och agerar ensam. Gruppvåldtäckt är en medveten planerad handling. Motbevisa mig den som kan.
    Så här blev jag behandlad i min ungdoms Finland på 1960-talet: Jag kunde gå ut och dansa på krogen, ta en öl och ha roligt. Jag kunde även ha minikjol, bli berusad och då såg mina kompisar, mest manliga, att jag kom ordentligt hem. Utan att våldta mig. Det har hänt att folk som jag inte kände, körde mig hem och jag skämdes efteråt, för att utnyttja deras godhet, inte att ha varit lättklädd och dum. Jag var ju ung och snygg. Jag tog också hand om andra som behövde hjälp när de hade festat för mycket!
    På sommarnätterna kunde vi, somliga kände jag, somliga inte, men ca 10-20 pers efter krogstängningen gå och spontant nakenbada. Vad roligt det var i de ljusa sommarnätterna att sprätta vatten på varandra och springa runt och skrika!! Inga sexuella trakasserier där inte! Inget sex heller.

    Vistades i Europa ca 10 år framåt från 1967 i olika länder. Gick ut med unga mån men varje gång när sade att var ungmö, respekterade de det. Inga försök för att tvinga sig till sex.

    När jag ville ligga, gjorde jag det. När jag inte ville, blev jag inte tvingad. Så enkelt var det..

    I Sverige är det lite annorlunda. När jag gick med mina jobbarkompisar på krogen, hände det några gånger, att när jag gick till toa och kom tillbaka, hade min öl blivit spetsad med sprit som inte ändrade smaken nämnvärt. Plötsligt blev jag stupfull, blev utkastad och ingen tog hand om mig. Bara den snälla polisen. Som inte finns numera.
    Här i Sverige tar man inte hand om sina kompisar. Flickorna måste gå ensamma hem från krogen. Här är det individualismen som gäller. Och man är såå god. Damtidningar skriver om matrecept man ska bjuda sina vänner på. Inte familjen, inte. Man ska va så bra utåt.
    Det är det som skänker landet. Det är det som främmande makt utnyttjar.
    Det var bättre förr!
    Jag vill alla tjejer så oskuldsfull ungdomstid som jag hade innan jag stadgade mig.

    Hälsning
    Gamlingen (DRH)

    • Lars Lindeberg skriver:

      Du har helt rätt! Det enda de tänker på är sex! Det gäller både judar och araber, muslimer.
      Jag har erfarenhet sedan 1960!

    • Peter Harold skriver:

      Ett stort problem är ju att tjejer betraktas (av vissa grupper) som lovligt byte, blott av det faktum att de går utan eskort och ”förkläde”. Och maktetablissemangets enda bot är att ”satsa på utbildning och information”.

  7. Lars Lindeberg skriver:

    Ja Peter jag har varit gift med en ”arabiska” i 35 år och har 55års erfarenhet av muslimer!
    Kvinnorna i deras länder kunde/kan inte gå ut utan manligt beskydd!
    Om en man och en kvinna är ensamma i ett rum så är sex ett absolut i deras värld!
    Det är därför sharrafen betyder så mycket! Hedern!
    Om mannen kan visa sitt ansikte eller hans mor och systrar är sharmuttor!
    Sharmutta = hora/lös betyder också disktrasa!
    De, muslimerna, betraktar oss speciellt i Sverige som totalt utan sharraf, det stämmer ju också, det finns inga män i Sverige!
    Bara fjollor!
    T.o.m. ÖB är fjolla! Det säger inte lite det till muslimerna!

    Hälsar Lars Lindeberg

    De flesta som är inne och svarar här bara tycker, de har inget kött på benen! De vet inte vad de talar om! Därför kan utlänningarna lura svenskarna så lätt!

  8. hllviken skriver:

    Det är fult att håna andras utseende men… får inte denna kvinna skylla sig själv?

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

