Om detta är sista bloggposten…

Så där, kära läsare!

Om allt gott väl skall jag vara på väg hem nu. Om inte, då är detta sista bloggposten från mig. Den tillägnar jag i så fall min kära dotter som jag hoppas får nytta av min boksamling och skänker mig en varm tanke emellanåt, trots att hennes mor säger mindre artiga saker om mig.

Om detta inte är sista blogposten förväntar jag mig att jag ändå kommer vara ordentligt utmattad av resan. Men förhoppningsvis rik på intryck och tankar under meditativa stunder bakom ratten. Förhoppningsvis många tankar om hur Sverige skall bli ett mer frihetligt land. Eller åtminstone få förbli Sverige…

Vart jag varit? Tja, någonstans mellan Abisko och Antwerpen.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Om detta är sista bloggposten…

  1. Björngunnar skriver:

    Livet slutar inte och att dina blogposter fortsätter får vi verkligen hoppas.
    Som i en äventyrlig segling och i livet, håll kursen!
    Väldigt mycket, mer än vi tror, är en kamp mellan gott och ont på ett mentalt plan.
    Den från KGB till USA avhoppade agenten, glömt hans namn, beskriver svårigheterna med att ”avtvätta” nedtryckta människor, de förstår inte förrens de får en kula i kroppen, då förstår de säger han.
    Såklart var Hitler ett rött skynke för zionisterna.
    Titta på filmen och de lyckliga människorna, såklart måste de bombas!
    Något sådant behov föreligger inte i dagens dystopiska värld.
    Skickar länken separat.

    • Björngunnar skriver:

    • Peter Harold skriver:

      Yurij Beznenow, eller någonting liknande. Det skulle vara intressant att se vad som finns i hans likkista.

      • Björngunnar skriver:

        Frågan är om han, Yurij Beznenow, inte hamnade ur askan i elden när han flydde Sovjetunionen för UZA.
        Det verkar vara samma folkslag som styr bägge länderna och de flesta andra länderna också.
        Sverige måste vara ett av de länder de lyckats bäst med.
        Så jag kan inte se annat än att den enda metod som skulle ha framgång, och metoden har redan föreslagits), att ”stoppa ner” ledarna i Lejon-burar.
        Alltså samma metod som de själva använder enligt Yurij.
        Fanns det inte en grupp i historien som kallas assasins?

        Jag pratade en gång med en kille som reste världen runt och servade någon maskin inom läkemedelsindustrin och jag frågade honom, I vilket land är det mest frihet att bo i, han svarade utan att tveka Ryssland så länge man håller sig borta från regeringen…

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

