Dagsarkiv: augusti 8, 2017

Sånt här hände aldrig under min tid som yrkeschaufför

Bästa läsare! Jag börjar bli lite smått orolig efter att ha tittat på dessa bilder. Fordonet ifråga är en av PostNords paketbilar, och den har tagit ”en genväg” över en åker och fastnat. Jag vet inte riktigt var jag skall … Läs mer

Publicerat i Bil & trafik | 17 kommentarer

Sverige har politiska rättegångar – och det knappast till harm för etablissemanget.

Bästa läsare! Jag vet att om jag hade lagt ner lite längre tid på att göra mer eftersökningar så skulle jag kunna åstadkomma en betydligt längre lista på rättsfall där den åtalades politiska åskådning sannolikt varit en belastning för vederbörande, … Läs mer

Publicerat i Brott & straff | 8 kommentarer

Japp, inte ens barnsångerna får vara ifred.

Bästa läsare! Det var i helgen som Lilla Fröken Harold förledde mig till att ta en lång åktur ut i Roslagen via ett antal loppisar (närmare bestämt Täby Galopp som tydligen tappat galoppen, samt den där bensinstationen på väg mot … Läs mer

Publicerat i Musik | 11 kommentarer