Dagsarkiv: augusti 10, 2017

Svenska Dagbladet tar fram barnet inom dig…

Bästa läsare! Bilden här ovan kommer från Merit Wagers offentliga Facebook-sida. Jag tycker att bilden illustrerar ett tämligen stort fel med de svenska systemmedierna. Själva rubriken skriker ”fake news” så att det är bortom sans. Den saken är helt uppenbart uppenbart … Läs mer

Publicerat i Brott & straff | 30 kommentarer

[Nordkorea] Det är synd att jag inte är kompis med Donald Trumps svärson…

Bästa läsare! Tillverkaren av USA:s THAAD-system (Terminal High Altitude Area Defense) såg att aktiekursen flög upp som en missil när president Donald Trump gjorde sitt utspel om att agera med ”fire and fury” ifall Nordkorea hotar USA. Tydligen skall någon … Läs mer

Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer

Cissi Wallin – en dålig mor eller en dålig Metroskribent?

Bästa läsare! Jag grubblar ibland över konceptet med s.k. kolumnister i gratistidningen Metro. Det är inte sällan personliga betraktelser med en och annan samtida reflektion instucken. Kort sagt, ett format som jag tror präglar de flesta hushållsbloggares skrivande. I mitt … Läs mer

Publicerat i Medierna | 2 kommentarer