Vad gör man när ens dagar är räknade?

Bästa läsare!

Jag kanske inbillar mig, men faktum är att det varit ont om goda nyheter sedan Jarl Alfredius lämnade TV-rutan akut sedan han fått beskedet om sin cancersjukdom. Och mer av dåliga nyheter. Jag tror att det finns statistiska bevis för detta påstående.

Min första tanke när jag hörde om hans sjukdom var att han fattat ett klokt beslut att lämna TV. Chansen till ett tillfrisknande är inte så överdrivet stor, så det gäller att ta vara på den tid som är kvar. Och under den tid som gått har jag faktiskt funderat lite på vad nyhetsankaret Jarl valde att göra. För trots allt; cancer är ju en sjukdom som de flesta av oss oror oss för att bli drabbade av.

Jag är inte förvånad över att Jarl dog nu. Men jag har hela tiden hoppats på att han skulle ha fått leva lite längre. Han är ju en av dessa offentliga människor som funnits under en stor del av min uppväxt.

Detta påminner mig om hur jag som 8-åring försökte föreställa mig Magnus & Brasse som gamla (äldre). Svaret är mig numera givet. Och jag har nu passerat den ålder Magnus & Brasse var i när jag lät mig roas av dem. Det var ett tag sedan. Ändå känns det som att det gått snabbt.

Vila i frid, Jarl!

Hälsar Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Detta inlägg publicerades i Dumburk. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad gör man när ens dagar är räknade?

  1. Henke skriver:

    Det där med att man själv har blivit äldre än ens förebilder var när det begav sig, och ändå var dom ju så gamla, är jäkligt otäckt om man börjar tänka på det… 😉

    /Henke

  2. Peter Harold skriver:

    -> Henke
    Man får helt enkelt försöka inbilla sig att man haft kul medan man blivit äldre… 😉

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.