Dagsarkiv: oktober 13, 2014

Vad blir det för politiskt inkorrekt mat idag, pappa?

Bästa läsare! Vinterkränksjukan står i full blom. En zigenare som företräder en zigensk ungdomsorganisation anser att det är kränkande av vissa matställen i Stockholm att servera zigenarwürst. Och jag som trodde att zigenare blev kränkta av att inte bli serverade…!  … Fortsätt läsa

Publicerat i Demokrati och frihet | 16 kommentarer

Hur lång tid tar det att lära sig läsa, skriva och räkna? Och vad gör man resten av tiden?

Bästa läsare! Jag chockade min arbetskollega med att avslöja att jag inte legat på universitet. Och hennes haka dolde det misstänkt kraftiga adamsäpplet när jag förklarade att jag aldrig studerat i en högskola. När jag därtill berättade att jag gått … Fortsätt läsa

Publicerat i Politik | 16 kommentarer