”Amerikansk förintelseförnekare hänger ut svensk skådespelerska i hatartikel”

Bästa läsare!

Var så goda och daska till mig på kinden om föreliggande bloggpost redan varit publicerad i någon av våra svenska kvällstidningar med snarlik formulering. Men jag tror inte att ämnet uppmärksammats av dessa ännu, och därmed skall ingen få tro att jag snott uppslaget därifrån. Det finns nämligen inget som är så frustrerande som att sitta en lång stund och tota ihop en bloggpost och sedan upptäcka att ämnet redan avhandlats av kvällstidningarna. Jag kallar detta för att förnedra mig själv…

Fastän jag är ganska säker på att jag är före Expressen och Aftonbladet om föreliggande scoop så tar jag mig friheten att sätta rubriken som om det varit deras redaktörer som varit framme: ”Amerikansk förintelseförnekare hänger ut svensk skådespelerska i hatartikel”.

Jag vet, jag tar risken att irritera regelbundna och nytillkomna läsare – med klass – genom att sänka mig till samma låga nivå som dessa skräpblad. Men här handlar det inte om uthängning. För faktum är att ingen uthängning av den revisionistiske historikern David Cole kan bita på honom. Inte ens om Researchgruppen fick hans namn och adress skulle han göra mer än att rycka på axlarna. Han har varit med om värre saker.

Sedan David Cole återvänt från sin identitetsexil (han har kallat sig för David Stein och varit festfixare hos Grand Ol’ Party i USA) har han börjat återvända till livet som en intressant debattör på den libertarianska sidan.

By the way, det var faktiskt lite av David Coles förtjänst att jag blev libertarian, ehuru jag skulle pröva min tes om att yttrandefriheten måste vara total. Och jag valde då att utan förkunskap undersöka om de där jäkla nazistiska förintelseförnekarna verkligen kunde förtjäna någon yttrandefrihet, eller om det var nackskott som gällde (vilket faktiskt en del föreslog). Och så stötte jag på den unge David Coles verk om koncentrationslägret Auschwitz, varvid jag blev varse att det enda jag kan acceptera är total yttrandefrihet. Detta eftersom en lag som tystat honom skulle ha varit en kränkning på sanningssökandet. Och då vi inte kan basera yttrandefriheten på en av staten fastställd sanning får inget yttrande förbjudas av våra lagstiftare, enligt min mening. Detta gjorde mig sedermera till övertygad libertarian.

Nå, till saken. David Cole skriver numera på Taki’s Magazine, och nyligen skrev han om en svensk skådespelerska som försökt göra karriär i USA, och om hans möte med henne där han chockat hörde hennes förakt mot svenskarna.

Det hela hände 1998 då David Cole (eller David Stein som han börjat kalla sig vid den tiden) bjudit sin dåvarande flickvän på restaurang. Hon kom inte ensam, ty en från Sverige inflyttad skådespelerska som fått veta att David Stein var en judisk filmproducent förstod att detta var hennes chans att få in en fot i den amerikanska filmbranschen. Skådespelerskan ifråga hette Fransesca Quartey, och i ärlighetens namn ringer det inte en enda klocka i mitt huvud när jag läser hennes namn. Inte ens när jag bildgooglar får jag någon minnesbild av att ha sett henne.

Men åter till middagen med David Cole. Han noterade att:

Fransesca is, and was already by 1998, a superstar in Sweden, one of that nation’s most popular actresses. She certainly stood out; her mother was a white Swedish native who, as a teen, had a child with a Ghanaian immigrant. Growing up in Gothenburg, there were not a lot of black/mixed-race Swedish stage, film, and TV stars, so when Quartey hit the big time, it was a big deal. Her ascent in the Swedish entertainment industry was fueled in part by a society that, ashamed as it is of its homogeneity, wanted to flaunt its nascent diversity.

Ok, det är så sant att jag är väldigt dålig på att känna igen svenska skådespelare. Gösta Ekman d.y. är en av mina favoriter från hans tid som glädjespridare. Björn Gustavsson känner jag också igen; han är en ännu större favorit, i synnerhet på scen. Någon gång borde jag ta mig modet och säga honom några uppskattande ord när jag möter honom på min promenad. Ann Petrén kan jag också känna igen. I övrigt är jag totalt värdelös på det s.k. Kändiskrysset.

Sorry, jag råkade sväva bort från ämnet. David Cole, hans flickvän och svenska Fransesca Quartey med levande ljus vid bordet i Los Angeles. Här dundrar ”förintelseförnekaren” David Cole med en rasistisk rallarsväng på taki’s Magazine:

In 1998, Quartey came to L.A. to see if her Swedish credits could transfer to an acting career in the U.S. You can probably guess how well that went. What constituted a novelty in Sweden was par for the course over here; sometimes it’s best to remain a big black fish in a small white pond.

Ja, om vi tittar på Wikipedia (för det blev jag tvungen att göra för att ens få ett hum om vem denna skådespelerska är) så gjorde hon ”Pelle Svanslös” (julkalender) 1997 och ”Anna Holt” 1999. Det verkar som att David Stein var fel jude att satsa sin karriär på. Inte för att hon verkar ha tvekat, utan snarare för att David inte tyckte hon verkade vara något att satsa på. Eller i:

As Quartey struggled to find career success in Hollywood, she met my then girlfriend, a low-level filmmaker who bragged about her “big-time Jewish movie-producer boyfriend.” And before you could say abracashiksa, I found myself roped into a dinner with Quartey and my girlfriend at a trendy restaurant in Santa Monica. I was, of course, expected to be on my best behavior. And why not? All I was planning to do was recommend a few talent agents and throw in some meaningless motivational boilerplate to sugarcoat the reality that she had practically no chance of getting representation in this town when her only calling cards were brown skin and a résumé that read like the Swedish Chef’s recipe for kroppkakor.

Ja, Santa Monica ligger alltså vid havet i Los Angeles. Så ingen tror att jag är totalt kass på geografi eftersom jag nyss nämnde Los Angeles. Ok, David Cole försöker vara på sitt bästa humör, men det sänks lite av att den svenska skådespelerskan som drömmer om en karriär i Hollywood inte riktigt verkar vara av det rätta virket. Och sedan börjar hon torgföra sina åsikter. Framför allt vad hon tycker om dessa svenskar och vad man borde göra med deras land:

Somewhere in between the appetizer and the main course, Quartey decided to go off on a tangent about her ultimate goal, the thing she was going to leverage her stardom to achieve. Now that she’d been “accepted” by the Swedes, her plan was to use her clout to transform the country into a multicultural mecca in which the old traditions and culture would be jettisoned for a new “afro-Sweden.” Quartey seemed genuinely hostile toward the native Swedes. “They think they run the place,” she exclaimed, “but look out! The immigrants are coming and so is a new Sweden. We’re gonna make that country unrecognizable.”

Detta är ganska intressant. 1998 basunerar skådespelerskan Fransesca Quartey ut att Sverige skall med invandrarnas och hennes hjälp stöpas om så att det inte går att känna igen. Låter inte detta lite väl misstänkt vad en multikulturist skulle kunna tänka sig att säga? Typ, en sån där som står för allas lika värde, och sånt?

David Cole, f’låt, jag menar David Stein gör nu det som aldrig, aldrig, aldrig är tillåtet i Sverige. Och uppenbarligen inte helt problemfritt när man sitter på restaurang i Santa Monica med en svensk multikulturist, vars ödmjukhet är mindre påtaglig än temperatursänkningen i badvattnet om man lägger en iskub i det ångande badkaret. David protesterar å det svenska folkets vägnar. Han invänder mot hennes resonemang och frågar henne kort och kort: ” – Varför?”

Quartey stopped cold. She froze. In the echo chamber that was her life, I honestly don’t think this was a question she’d ever been asked.
“What do you mean?” she sputtered.
“Why change such an old and indigenous culture? A nation that has welcomed you with open arms, a people who have inhabited the land since prehistory, a people far more indigenous than the bare-assed hut-dwelling natives of the Amazon. The Swedes have given you a good life; why destroy what they have?”

Hot damn, did things get unpleasant at the table from that point on. Quartey accused me of being racist, but to me, I saw my views as being anything but.

Ja, så är det att diskutera med en person som anser att multikulturism är en naturlag, om man har en avvikande mening. David Coles vittnesmål är i högsta grad trovärdigt (hela hans artikel kan läsas här). Och när jag gjorde lite research för att verifiera de misstankar jag nu har om denna skådepelerska fann jag på en annan blogg att man uppmärksammar hennes medverkan på SVT Go’kväll.

Ja, förutom multikulturist, med ambitionen att Sverige aldrig mer skall vara sig likt, stoltserar Fransesca som uppblåst feminist i SVT, och predikar att ingen skall kunna ifrågasätta feministernas budskap. Och David Cole, han fick minsann inte ifrågasätta att svenskarna måste ge upp sitt land.

Han försökte milt och vänligt argumentera hur man i USA efter alla fientliga cowboyfilmer numera såg upp till den amerikanska urspungsbefolkningen, och att nu var indianerna hjältar i filmerna. Inget spott och spe mot de som bott i landet och skapat det. Men Fransesca Quartey vägrade lyssna på det örat och skällde ut David Cole:

I was a racist, and dammit, Sweden was going to change, whether it wanted to or not. Within a year, Quartey was back home and fomenting the cultural revolution she sought. I never saw her again, but I emailed her last week, to get her opinion, seventeen years later, of the current state of affairs in “diverse,” “multiracial” Sweden. She flatly refused to discuss the matter. This young lady who was so chatty, so eager to opine, in 1998, is silent now, as Sweden is rocket by internal strife and destabilization.

Ja, den som skrattar sist är faktiskt tyvärr Fransesca Quartey. Tänk om David Cole legat med henne, precis som andra judiska filmproducenter och gjort henne till filmstjärna i LA så att hon kunnat förtränga sitt hemska hemland, till stor glädje för svenska folket? Då hade vi nog nu sluppit se henne på den statliga indoktrineringsinstitutionen SVT. Har Go’kväll någonsin gett ett libertarianskt boktips? Eller ett tips om en bok som ifrågasätter multikulturen? Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte det.

Den som vill läsa mina kommentarer av David Cole’s självbiografi kan göra det här.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Det här inlägget postades i Demokrati och frihet, Film. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till ”Amerikansk förintelseförnekare hänger ut svensk skådespelerska i hatartikel”

  1. Sofia skriver:

    Mulatt-skådespelerskan avslöjade hur snacket går i hennes krets. Hon trodde att alla kulturpersonligheter omfattas av en sådan syn på det svenska folket.
    Eloge till David Cole!

  2. dolf skriver:

    Tack för den infon. Hade ingen aning om vem människan var när jag tog upp inslaget med henne i go’kväll

  3. Läsare skriver:

    Tänk om David Cole legat med henne, precis som andra judiska filmproducenter och gjort henne till filmstjärna i LA så att hon kunnat förtränga sitt hemska hemland, till stor glädje för svenska folket? –Peter Haro
    ____________

    Du verkar ha fördomar om judiska filmproducenter. Du få nog gå en statlig kurs i värdegrund under Måna Muslims ledarskap. Hon skall nog få in dig på den felande stigen.😉

    David Cole/Stein är lite av en gåta. Först spelar han in en längre video där han bekräftat att den så kallade ”förintelsen” är en judisk lögn från början till slut. Sedan påstår han att han har blivit mordhotad av judar, för att gå under jorden och bytt namn. Vilket judarna gör hela tiden, byter namn alltså. För att sedan bli festfixare för GOP. Vilket måste göra det extremt svårt att hitta David Cole?

    För några år sedan hittade jag två A4-sidor. Ena var på engelska och andra på hebreiska. Det handlade om zionism och där står siffran se miljoner judar. Det är bara det att dokumentet är daterad år 1889, etta-åtta-åtta-nio.

    Givetvis kan det vara en förfalskning, men om det var gjort av någon som vill bevisa att den så kallade ”förintelsen” är en judisk lögn, då borde den sidan vara vitt spritt på alla dödsnazisters hemsidor. Men det är den inte, faktum är att jag hittade sidan av en slump och vad skulle poängen vara med att förfalska och lägga ner jobbet och sedan inte sprida sidan vitt och brett? Den som skrivit den engelska texten hade god insyn i zionism och vi pratar slutet av 1800-talet här, 1889, hur få hade öht hört talas om zionism då? Länken har jag tappat bort.

    Jag bedömer att dokumentet är trovärdigt. Jag skall ge ett annat exempel på om det är trovärdigt. Jag hittade en sida där rubriken är: Första gången jag hörde talas om Obama. Kort översättning är att en amerikan är Moskva och gör affärer efter att muren föll, i början av 1990-talet. Han och frugan är på en bjudning och värdinnan börjar klaga på att amerikanerna inte valt Hillary ”jag skall utplåna Iran” Clinton. Sedan hetsar hon upp sig mer och mer och häver ur sig: Jag vet att snart kommer ni att få en svart som president och jag vet till och med hans namn. Barack Obama. Detta är ca 1993.

    Det finns ingen som hört talas om en totalt okänd neger som heter Obama, men hon i Moskva vet. Hur trovärdigt är det dokumentet? Vem som helst kan skriva ihop detta, men det finns en sak som gör att jag tror att det är äkta och det är ordet SMUG i texten. Det betyder att någon är extremt självsäker och vet något ingen eller väldigt få känner till.

    The First Time I Heard Of Barack
    By Tom Fife

    During the period of roughly February 1992 to mid 1994, I was making frequent trips to Moscow, Russia, in the process of starting a software 

    http://www.rense.com/general84/brck.htm

    Forts följer.

    • Anonym skriver:

      Forts: Messy at skriva längre texter på mobilen.

      Om vi tittar på Cole/Steins text om den ”svenska” skådespelaren, hur trovärdig är den? Att skriva tar tid och det gäller samma för Cole som i de två exemplen jag drog fram, vad skulle han tjäna på att hitta på det om en totalt okänd ”svensk” skådespelare? .

      Jag bedömer Colesteins påstående som trovärdigt. Efter att ha tvingat mig själv att titta och lyssna dryga minuten på SVT videon minns jag varför jag vägrar titta på SVT längre.

      Vit mor och pappa neger, de flesta skulle kalla henne mulatt, men det skulle jag aldrig göra. På engelska finns uttrycket Niglet, och det är exakt vad hon är, en Niglet.

      En mulatt är neutral, men i henne fall så tar hon stenhårt avstånd från den delen av henne som är DNA-vit och förhäligar hennes svarta DNA. Det är en Niglet.

      Judarnas plan är att utrota den vita rasen , det är därför alla vita konsekvent byts ut med nere i all judiska Hollywood-filmer. Du kan ta och börja varsomhelst i nästan vilken film somhelst de senare tio åren och det går inte fem min innan nån neger dyker upp som polischef, domare, åklagare, raketforskare, datageni, genial uppfinnare osv.

      För ett sekel sedan stal ett gäng judar Edison filmkamera och när Edison skickade polisen på dom, då stack dessa judar till Kalifornien och startade Hollywood. Den enda icke-juden i Hollywood var Walt Disney och efter att han dog ägs allt i Hollywood av judar.

      Om hon nigleten hade haft en hjärna så hade hon gått direkt till en av de stor judiska filmproducenterna och sagt att hon är svensk och vill bli filmstjärna. En ”svensk” niglet som filmstjärna som får hela svenska folket att framstå som negrer, dessa judiska filmproducenterna skulle älska hela upplägget och se till att hon hamnat på alla förstasidor.

      Men tänka är inte direkt niglets starka sida. Negerslavarna på Haiti gjorde revolt och dödade alla vita – och alla mulatter/niglets. Jodå, mulatter är hatade av äkta negrer.

      För tio-femton år sedan läste jag intervju med Alice Kunke i nån söndagsbilaga. Hon sa: Äntligen dör de gamla vita svenska rasisterna, dvs hon önskade livet ur hennes egna morföräldrar. Kunke är en niglet, som logisk konsekvens av hennes eget uttalande har hon visat att hon är en niglet. Och Kunke är ”kulturminister” i Sverige.

      • Läsare skriver:

        Apropå judiska filmproducenter, läste en artikel för länge sedan, där mer än antyddes det att Ann-Magret var mer penetrerad av judiska filmmoguler än en nåldyna.

        Sedär, där fick PH hans fördomar bekräftade.😉

        • Anonym skriver:

          För att som icke-jude att bli filmstjärna i det judeägda Hollywood utan att gå sängvägen krävs en begåvning och förmåga utöver det vanliga. Den ”svenska” nigleten är inte ens nära att kunna jobba i köket som diskare. Men på SVT är hon en berömd skådespelare.

        • Peter Harold skriver:

          Huga, men vad gör man inte för konsten. Filmkonsten.😉

      • Peter Harold skriver:

        Ja, jag bedömer David Cole som väldigt trovärdig. Jag vill inte gå in på några detaljer, men jag har haft förmånen att se alster av Cole som inte varit så himla publikt, men som visar att han inte slänger ur sig BS hur som helst. I vart fall inte när han är nykter, vilket han faktiskt är allt oftare numera.

    • Peter Harold skriver:

      Japp, jag läste Tom Fifes artikel, och även om det lät underligt så kan man ju säga att ingenting är omöjligt. Man borde härmed kunna ringa in den krets som utser de amerikanska presidenterna.

      • Anonym skriver:

        Här är judarna som valde ut Obama att bli den första niglet som ”president” i Amerika. Videon är åtta minuter och obligatorisk för alla att se. Videon är hundra procent kosher, dvs gjord av judar för judar. De måste alltid skryta om vad de gjort, därför kan vi vara säkra på att det är judar som valde ut Obama.

        Chicago är ett judiskt maffiacentrum.

        Jewish Americans for Obama. –8 min.

    • Karin skriver:

      Kurs hos Måna Muslim? Ha,ha, då vill nog ingen höra min åsikt om hur hon kommit upp sig inom politiken.

  4. Läsare skriver:

    DR, barnpogram på danska SVT.🙂 kort video.

    Far til fire – En sort lille neger

  5. Cello Jr skriver:

    Jag känner igen monstret. Obehagliga associationer dyker upp. Extrem rasism mot vita hos mina jazzidoler Miles Davis och John Coltrane (visavi halvjuden och idolen Bill Evans), och jag frågar mig: är Miles Davis och det där ”svenska” monstret representativa för snacket bland icke-vita.
    Då FN har vi ett problem. Och ett som jag som i grunden wimpy liberal (innerst inne alltså) har svårt att hantera. Å andra sidan, å andra sidan. Älskar ordet ”lagom” (ja, det är nästa Buddhas gyllene medelväg), ty det handlar ju om proportioner. okej? Dvs. liten kulturfrämmande invandring tvingar invandrare att ”försvenskas”/assimileras, och vi kan få mer mångfald i fråga om matrecept.😉 För stor och all anledning att följa ordspråket ”when in Rome do as the Romans” upphör. Snarare förvandlas det hela till ”omvänd” kolonialism och imperialism, med den inte oväsentliga skillnaden, att under det att kolonisatörerna (de vita) var i extrem minoritet, och sedan kunde fördrivas, så är våra ”kolonisatörer” i extrem majoritet (snart) och kommer aldrig att kunna fördrivas. Inte ens om man söker ”tröst” i algeriernas befrielsekamp tvingade Algeriet-födda fransmän att återvända till föräldrarnas ursprungsland. Det kommer inte att upprepas, för medan fransk-algerierna var vita, så är dagens kolonisatörer icke-vita och backas upp 100 % av européernas quislingar.

    • Peter Harold skriver:

      Helt rätt om invandrare som försvenskas och assimileras, för det är ur den processen vi får det som är det användbara i samhället. Men notera att i Sverige är assimileringsprocessen omvänd.

      .naksibara adasirp ned .xe.t mos…anrerutluk ayn ed llit sso assapna tta satnävröf iv ruh åp nekcet negilgad iv res röfräD

  6. Sofia skriver:

    Afrikansk ”sjukvård”:

    • Peter Harold skriver:

      Vad botar man här? Huvudvärk..?😉

      • Läsare skriver:

        Norska konsumentverket gjorde en fejkannons. De sålde ett piller som påstods fixa allt från nageltrång till att sänka bensinförbrukningen med 25 procent. Hela poängen var att visa folk att de inte skall tro å allt som står i annonser. Beställningarna strömade in.

        Jag vet en som köpte en säck med hundrade, packade om torrfodret i burkar och klistrade på en lapp. Nu var hundfodret helt plötsligt hälsokost som skulle göra att de skulle gå ner i vikt på nolltid. Sålde som smör.

        Häxkonsterna i videon ligger på den nivån. Det är nog bra mot allt.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.

