Skolvåldtäkten i Alvesta har fått mig att bli illamående

Bästa läsare!

Jag skall be att få göra något synnerligen politiskt inkorrekt i inledningen av denna bloggpost. Du, min käre läsare, är härmed varnad.

Jag skall nämligen påstå att jag rent generellt känner mig härdad när det kommer till att läsa om våldtäkter när dessa beskrivs i medierna. Detta av flera anledningar, och jag skall  korthet ventilera mina tankar kring ett par av dessa.

Jag kan inte känna mig förfärad när jag läser om exempel där kvinnor anmält sin tillfälliga sexpartner vår våldtäkt, och det visar sig bero på att hon ångrat sig dagen efter. Snarare tvärtom; jag vill utbrista i ett ”Som man bäddar får man ligga”. Det mest tragiska är att när detta blir en rättssak så skall det hela dömas av människor som aldrig var på plats där gärningen ägde rum. Allt domstolen kan gå på är parternas berättelse, samt den detaljerade beskrivningen av offrets kläder och allmänna vanor och om det användes kondom eller inte, och var den hamnade…

Jag kan också känna ren och skär antipati om det finns en expert som fyller i med sitt utlåtande som faktiskt formuleras enbart av expertens personligt moraliska värdering, och inte av verklighet. Jag tänker på ett exempel när en kvinna hängt med några män, haft sex med alla, ångrat sig och pratat med en kompis som sedan anmält männen för våldtäkt. Domstolen friade männen, och experten sa att det var en felaktig dom eftersom det är självklart att en kvinna inte kan vilja ha sex med flera män samtidigt som hon träffat på krogen.

Jag minns att jag blev illamående när jag hörde expertens uttalande. Jag tänkte mig in i det kvinnliga ”offrets” situation, där hon de facto i fyllan och villan bjudit hem denna kvartett av brunstiga herrar och haft sex med dem. Och som får höra av experten att ”en kvinna aldrig kan vilja ha sex med flera män samtidigt”. Snacka om att vara dömande! Det måste kännas förödande att bli utpekad som sexuellt abnormal, i synnerhet efter att ha behövt genomgå en rättegång som man förlorat. Flera år senare blev jag varse att det visst finns kvinnor som tänder på att ligga med flera män samtidigt, även i nyktert tillstånd.

Om jag får säga det själv med mina lekmannaögon så finns det en tendens att urvattna våldtäktsbegreppet på grund av moralism.

Och samtidigt blir jag lite filosofiskt fundersam över varför vi i vårt samhälle vill förstora traumat p.g.a. att det varit sex inblandat? Den som promenerat på stan och plötsligt möter en grobian som delar ut en rallarsving mot en så att man faller omkull kan nog med råge påstå sig uppleva en genuin kränkning. I vissa fall bryr sig rättssystemet inte om dylika brott, och polisen lägger ner ärendet p.g.a. bristande utredningsuppslag, trots att gärningsmannen gick därifrån med offrets hörntand i knogen, typ. Om det däremot är en skum filur som står bakom buskarna och visar sitt könsorgan, då åker polishelikoptrarna upp och skogen fylls med polishundar. Jag vill inte förringa sexuella brott, men varför förringar man andra brott som saknar sexuella inslag?

En förklaring kan vara att det mest är kvinnor som drabbas av sexualbrott. Samhället reagerar starkare på att en okänd man onanerar framför ett kvinnligt offer än om en gärningsman slår ner en annan förbipasserande man så att tänderna flyger. Troligtvis kommer killen med de utslagna tänderna känna rädsla varje gång han går ut, eller få problem med att installera nya tänder och ett tufft jobb med att få betalt av försäkringsbolaget. Men vi vet vilken typ av offer som har samhällets sympatier, inte sant?

Av någon anledning har vi bestämt att ett brott är värre om gärningsmannen är sexuellt upphetsad än om han inte vore det. Det är ungefär som att en misshandel är värre om en svensk slår en neger, än om en neger slår en svensk.

Så, nu gör jag ett jättehopp bort från det relativiserande resonemanget och landar i verkligheten. Eller snarare, till den verklighet som andra människor med ansvar förnekar. Jag tänker på skolvåldtäkten i Alvesta.

Vad som hänt enligt de alternativa medierna är att en tioårig pojke våldtagit en tioårig skolkamrat på skolgården. Och att detta skett efter att flera barn klagat på att de blir ofredade av gärningsmannen och gärningsmannens kamrat. Skolledningen har avfärdat detta med att ”pojkar är pojkar” före våldtäkten.

Och till viss del kan jag instämma, eftersom tafsandet är en del av kurtisen när man börjar träda in i puberteten, i synnerhet nu när vi har blandade skolklasser (och för guds skull, tag varning av de engelska pojkskoleinternaten; pojkarna i de svenska skolorna är redan så uppfuckade att vi inte skall fostra dem ensamma med varandra utan kvinnliga influenser, för då blir de som brittiska män, och det vill vi verkligen inte ha, även om flickorna har alla fördelar av att slippa pojkarna).

Jag minns från min skoltid – som vittne givetvis eftersom jag var en snäll och skötsam gosse – att det nöps och klämdes på flickorna. Jag minns också att flickorna inte var överdrivet förtjusta i denna uppvaktning. Killarna blev dock alltid förlåtna så länge som de höll sig inom gränsen. Detta kan låta lite överraskande, och strida mot att ”Ett nej alltid är ett nej”. Återigen måste jag påpeka att detta är kurtis, och då uppstår olydighet. Utan att flickorna gjorde stor affär av det så nöp eller klämde någon pojke vid något tillfälle, och denna oartighet var halvhjärtat accepterad, för vissa av flickorna hade ju en dold förtjusning eftersom även de befann sig i början av puberteten med drömmar och fantasier om pojkar. Jag säger bara ”Starlet”…

Här har vi då förklaringen till det som skolledningen avfärdar med ”pojkar är pojkar”. Och utan att vara expert på området så tror jag att om någon kommunal supernanny dundrar in och säger att ”Ni pojkar rör inte tjejerna ens med ert lillfinger” så gör hon nog mer skada än nytta. Här skapas ett tabu för någonting som är en naturlig fas i en ung människas utveckling.

Så, skall då flickorna acceptera att bli våldtagna i skolan bara för att glädja pojkarna, invänder då kanske den kritiskt sinnade läsaren?

Nej, inte alls. Där har gränsen redan passerats för länge sedan. Då säger kanske läsaren att ” – Den enda gräns som kan accepteras och måste respekteras är det första nejet”. Men som jag redan beskrivit här ovan är det inte ens säkert att ett verbalt nej är detsamma som ett mentalt nej.

Så hur löstes detta i min klass när hormonerna började koka tidigt 1980-tal? Ja, till saken hör var de flesta av oss sansade barn, med någorlunda samma bakgrund. Jodå, vi hade nog alla sett FibAktuellt, Lektyr och andra skrifter för erotiska självstudier, om än så i remsor eller regnblöta rester vid skogsbrynet, så nog visste vi hur fortplantning gick till, även om hade flera år kvar innan byxmyndighet. Trots att vi därmed enligt dagens experterna per automatik skulle förvandlas till galna sexförbrytare så skedde inte det. Ändå förblev kurtisen med spontana kläm och nyp måttligt utövad. Och detta därför att flickorna hade en slutgiltig gräns. När en kille gick för långt blev alla tjejer mörkröda och förbannade, och det bokstavligt sprutade gnistor ur ansiktet på dem. Deras reaktion var mycket mer fostrande för oss pojkar än något annat moraliserande samtal med inhyrd vuxen. Och för den oförståndige pojken blev detta en läxa, och vi andra lärde oss av hans misstag.

Mitt minne var att när denna fas av kurtis i klassen var passerad uppstod de första förälskelserna som besvarades (dock ej för undertecknad eftersom jag var upptagen med att läsa böcker på rasterna, så jag hade inte tid att fråga chans). Jag kan föreställa mig att den följande perioden inte slutat med samma omfång av romantik om vi haft en Gudrun Schyman-gestalt som föreläst om hur hemska pojkar är och hur mycket de skall föraktas, och att ett nej är ett NEJ. Typ.

Det som skett i Alvesta är inte naturligt. Om flickorna i klassen inte reagerat med ilska – och samma eldfängda gnistor ur ansiktet som jag nyss nämnde – så måste skolan ha fostrat bort ett naturligt och nödvändigt reaktionsbeteende hos flickorna. Hur det gått till vet jag inte, men av reaktionen från skolledningen av medierna att döma kan jag gissa att lärarna planterat in nya mer politiskt korrekta värderingar, som mantrat ”allas lika värde”, vilket betyder att flickorna inte får reagera om en pojke av utländsk härkomst tafsar och inte låter sig tillrättavisas av gruppen.

Det som skedde i Alvesta var att ett par pojkar i 10-årsåldern har ofredat ett par flickor som är lika gamla som dem. Föräldrar har påtalat för skolledningen att deras barn känner sig otrygga, och skolledningen har både försökt dämpa oron med att säga att ”pojkar är pojkar” och lovat att ta itu med problemet. Ifrågavarande skola har dock historiskt haft ett och annat problem med att ta itu med sina bekymmersamma elever, och så även nu. Därefter kom flickorna att vara på skolgården en helg, och efteråt dyker den tafsande pojken och hans kamrat upp, tar tag i flickan, drar henne till ett buskage där han våldtar henne analt. Den andra kamraten till gärningsmannen försöker begå övergrepp på flickans vän, men avbryts när det passerar förbi folk.

Resten är historia, och efterspelet är tragiskt på sitt eget sätt. Det offentliga Alvesta reagerar med att försvara skolans och kommunens ära genom att mer eller mindre bagatellisera dådet (och försvara att pojkarna får gå kvar i skolan trots övergreppet) samt utmåla pappan till offret som en ryktesspridare. Alvesta kommun lägger ner all sin energi på att försvara sig mot kritiken som sprids på sociala medier istället för att ta ansvar för det inträffade, däribland med en klumpig debattartikel i Smålandsposten av det moderata kommunalrådet som är nymoderat ut i fingerspetsarna på det trendiga kulturmarxistiska sättet.

När jag läser om att föräldrarna till den drabbade flickan bemöts av en skolledning som inte visar något tillmötesgående, då känner jag mig väldigt illa berörd som om inte vetskapen om våldtäkten mot henne i sig vore nog.

Jag inser hur pass bra flickorna i min klass hade det som fick pli på oss hormonstinna gossar som bara sett pubishår i de regnblöta fibban-tidningarna uppe vid skogen, men ännu inte i verkligheten. Men idag tycks inte dessa inom gemenskapen fostrande mekanismerna fungera längre. Vad kan det bero på?

Om min tanke får löpa fritt så gissar jag att det rör sig om en konflikt mellan två grupper, i detta fall mellan minst två olika kulturgrupper och kulturtyper. Och enligt bl.a. Fria Tider så är brottsoffret en svensk flicka och gärningsmannen av somalisk härkomst. Enligt flickans pappa är pojken drygt 180 cm lång, lönnfet och väger 85 kg. Vilket jag tycker låter som ett signalement på en arbetskollega jag har, också somalier men omkring 25 år gammal. Det är med andra ord en ganska välväxt gosse för att vara 10 år (eller 11 eftersom medierna har en benägenhet att föryngra personer i dylika sammanhang).

Man kan fråga sig om åldern är korrekt på gossen? Från en person som frekventerade diverse diskussionsforum har jag lärt mig att han umgicks med somaliska gossar i 13-14-årsåldern som var minst 175-180 cm långa. Och som hade sex med honom mot hasch… Jag kan inte tänka mig annat än att denne man besitter särskild sakkunskap om somaliska gossar, inte minst med tanke på att umgänget renderade i ett visst antal års fängelse efteråt. Han bör alltså ah studerat dem ganska noga, om man säger som så. Så därför är min gissning den att gärningsmannen i Alvesta ifråga är äldre än vad som uppges.

Detta kan vara av vikt att tänka på i dessa tider där man tillämpar en tämligen liberal attityd till vilka som skall räknas som barn eller inte. Jag tror inte att jag behöver nämna några exempel. Jo, ett. Jag lånar ett bildklipp från Jan Millds blogg. Det talar för sig själv, och föreställer en man som uppges vara 15 år gammal vid fototillfället:

sb snabb 14åring

Det är lätt att räkna ut vad som kan hända om ett äldre barn bemöts och hanteras som om vederbörande vore betydligt yngre. Sexualdriften kommer oavsett i vilken ålder som vederbörande är registrerad under.

Och om en storvuxen elev ägnar sig åt ofredande – även i autentisk ålder – så måste skolan hantera detta innan det eskalerar, för det är faktiskt skolans plikt att göra enligt lag. I det här fallet var det ganska uppenbart eftersom flickorna kände sig hotade. Och det är ganska enkelt; det är föräldrarna till det problemalstrande barnet som skall ansvara för denna genom sin uppfostran. Därefter är det skolans uppgift att arrangera så att de andra barnen är säkra om föräldrarna misslyckas hålla pli på sin unge.

Här ser vi genast hur fel det är med att staten har instiftat skolplikt. Staten tvingar icke kompatibla människor att samsas under samma tak. Staten gör så mycket ont mot sina medborgare att det är på tiden att vi tar och berövar staten sin makt att fucka upp vårt samhälle värre än vad man hittills gjort.

Skolvåldtäkter. Inkompetenta skolledningar. En hjärtlös stat. Ja, man kan tappa aptiten för mindre.

Som jämförelse till Grönkullaskolan i Alvesta kan nämnas att nollningspennalismen i rikemansinternatskolan Lundsberg renderade i en nedstängning efter beslut av skolinspektionen. Logiskt sett borde Grönkullaskolan ha en kriskommission ledd av skolinspektionen redan måndagen efter det tragiska överfallet. Ja, inte kan jag påstå att vi får särskilt mycket valuta för våra skattepengar…

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Detta inlägg publicerades i Brott & straff, Udda sex. Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Skolvåldtäkten i Alvesta har fått mig att bli illamående

  1. BH skriver:

    Alvestas oppositionsråd, Thomas Johnsson ( M ), avslutar sitt inlägg i Smålandsposten, onsdag, med meningen: Tro därför inte på allt som är sant!
    Han försökar kanske att verka lustig, med tanke på hur han resonera, men mera troligt är att kommunpolitikare i Alvesta kör den linjen.

    • Peter Harold skriver:

      Ja, just den sista meningen i hans debattartikel/insändare var säkert ett försök till att vara lustig, men det känns bara osmakligt. Det är inte bara ett förringande av våldtäktsoffret och de andra flickorna som blivit utsatta av gärningsmannen och hans vän, utan det är också ett politiskt statement att svenska folket inte skall förlita sig på alternativa medier för att få fram sanningen.

      Eftersom gärningsmannen är folkbokförd i Sverige med den ålder han uppges ha så kommer detta aldrig att bli en rättslig prövning. Det är därför tämligen riskfritt för kommunalrådet att förneka att våldtäktsbrott inträffat eftersom gärningsmannen aldrig kommer bli lagförd.

  2. Anders skriver:

    Du har nog rätt. Fria Tider skriver:

    ”I Fria Tiders första artikel framkom det att skolledningen både före och efter våldtäkten envisats med att låta de två afrikanerna gå kvar i årskurs fyra på Grönkullaskolan. Efter publiceringen har beslutet väckt kritik bland föräldrar på skolan, som sedan tidigare har noterat att de unga männen är uppenbart äldre än de andra eleverna på mellanstadiet.

    – Han är 180 centimeter lång, lönnfet och väger säkert 85 kilo. Vad tror de ska hända? säger en förälder som är starkt kritisk till skolans agerande, till Fria Tider.”

    • Peter Harold skriver:

      Nåväl, inom ett par år har den lönnfete afrikanen klarat av grundskolan och utvecklar rymdraketer eller hittar på ett botemedel mot AIDS så att den svenska pensionskassan räddas… Fler av hans sort är Sveriges räddning, har vårt politiska etablissemang sagt. *känner mig superrasistisk idag*

  3. Anna skriver:

    Starlet ja! Let the starshine in… Minns att mina klasskompisar läste den där. Själv var jag mer en ”göra det”- personlighet redan då och inte så teoretiskt lagd… Jag föredrog att hångla med killar IRL, i kojan som jag och min kompis Lindas ”hångelkompisar” hade byggt i skogen. Minns de där killarnas doft, som var så härligt rå på ngt sätt. Minns att jag och Linda var mest tysta medans de pratade och pratade om att det var viktigt att vara försiktig när man hånglade så att man inte gick för långt i vår ålder för då kunde det ju gå illa… Jag och Linda fnissade mest, det var liksom vi som tagit rollen som gulliga och mjuka gosedjur medans killarna var de ansvarsfulla. Härliga tider!

    Tyckte dock att pappas gömda porrtidningar var mer spännande än mjukporriga Starlet. Jo, jag tänker att det finns mycket fördomar om vad som är tjejigt eller manligt i sexvärldens tabuvärld. Vilken tjej gillar INTE att bli uppvaktad av härliga killar och att få bli penetrerad lite här och var? Troligtvis finns det de som föredrar monogamt sex, men jag tror att det där med att slappna av och ha skönt sex med fler samtidigt är en förmåga som infinner sig naturligt i rätt sällskap och miljö. De killkompisar jag har haft har varit ett sammansvetsat team som känt varandra länge, och de har det gått alldeles förträffligt att ha sex med allesammans utan att ngn snackat skit osv.

    Jag tror att de vettiga killarna har en rätt försiktig approach vad gäller att ha sex med en tjej tillsammans med sina kompisar, för att risken att träffa på fel tjej som sen ångrar sig- är rätt stor. Därav att man gärna gör det med någon man känner väl och som inte gör en stor sak av det.

    Med tanke på det där om att alltfler killar i skolorna går i årskurser de egentligen passerat för länge sedan: Borde inte det innebära att betygssnitten höjs? Om en 20-åring går i årskurs 5, borde inte han då klara skolan galant, få högsta betyg i alla ämnen? Bara en tanke… Är detta verkligen 2015? Vi kan tidsbestämma när ett mord begåtts, men vi kan inte åldersbestämma någon? Funderar på att säga till busschauffören att min son är 5 år för att han ska kunna åka gratis. Det borde väl kunna fungera då jag bara drar av 3 år. Apropå detta: På Ekerö har det ju flyttat in ett antal skäggbarn. Bussarna har tydligen ingått i avtal med kommunen för senast jag gick på bussen i stenhamra så gick samtliga av skäggbarnen på bussen utan att visa ngt kort och utan att chauffören sa ett pip! Ja, jösses. Orkar inte se mer av det här. Orkar inte.

    • Peter Harold skriver:

      ”Med tanke på det där om att alltfler killar i skolorna går i årskurser de egentligen passerat för länge sedan: Borde inte det innebära att betygssnitten höjs? Om en 20-åring går i årskurs 5, borde inte han då klara skolan galant, få högsta betyg i alla ämnen?”

      Jag såg delar av ett tävlingsprogram på TV som hette ”Är du smartare än en 5:e klassare?”, och av de medverkande vuxna i det programmet är jag inte helt säker på att betygssnittet i alla ämnen skulle ha höjts om de fått gå i 5:an också… 😉

      Vad gäller de busskortslösa skäggbarnen så kan du trösta dig med att detta är temporärt. Så snart som möjligt kommer kommunen betala deras körkort och eventuellt hjälpa till med en grundplåt till deras nya bil. För bil är vad de behöver när deras tills nyss försvunna eller avlidna släkt flyttar hit.

      • Anonym skriver:

        Ja, tänk om man själv hade fått körkort betalt. Då hade man aldrig behövt gå arbetslös. Men samhället funkar ju så i sverige. Man satsar på värstingkillarna för att det är de som annars blir sura på samhället och gör dumheter /olagligheter. Tyvärr gör de ju rätt ofta både och, så att få körkortet betalt och tom en bil betald hjälper ju föga… Nu gör ju samhället stor skillnad även på värstingar och värstingar, man ska vara av invandrarbörd och inte inhemsk värsting, för då är man inte lika farlig för samhället. Jag har planer på att som pensionär dra igång en rörelse som går ut på att drafta PRO:are till en kriminell verksamhet. ”Pantheras Tanter”, ska den här klubben heta. Det är dags för en förändring i samhället- varför inte börja med en omvärdering av riskanalyserna…? Hehe.

  4. Benny skriver:

    Helt uppenbart att den joggande snubben på bilden är ca 25 år gammal. Den idiot på myndigheterna som inte ser det måste tyvärr konstateras vara imbecill. Fast dumhet har ju styrt invandrings och migrationspolitik från dag 1 så man förvånas inte. Och ingen opponerar sig av de som jobbar på dessa ”myndigheter” för man vill ju inte bli stämplad som rasist och dessutom bli av med sitt välbetalda smäckjobb. Ja, var är detta arma land på väg där lögner och propaganda blivit norm i nyhetsflödet och sanningssökande betraktas som något som katten släpat in. Angående åldersbestämning så kan man via biometriska data ganska exakt få fram den biologiska åldern på ett par år när, problemet är att viljan saknas hos de som bestämmer.

    • Peter Harold skriver:

      Jag instämmer till fullo.

    • Jag hör som Peter och instämmer till fullo. Jag har varit illamående i rätt många år vid det här laget. Ända sedan alternativa medier informerade mig om verkligheten bakom eufemismen ”ensamkommande flyktingbarn”. Sedan jag blev medveten om fenomenet skäggbarn som ”14-åringen” ovan. Det är pinsamt att denna charad tillåts fortgå. Fortfarande använder SVT uttrycket ensamkommande flyktingbarn än i denna dag och visar man upp någon bild eller filmsnutt, så nog i propagandasyfte har man letat upp ett äkta barn. Hur många svenne bananer och Nisse i Hökarängen som sitter därute i förskingringen och snyftar vet jag inte. Förmodligen ganska många när man tänker sig hur många som engagerar sig i Welcome to Sweden-spektakel. Hur står man ut med sig själv? Hur kan man ens se sig själv i spegeln? För jag vägrar tro att alla är så mentalt retarderade att dom inte kan se att det är vuxna män och inte barn. Mer troligt är väl att den politiska korrektheten har fått ett sådant strypgrepp om dem att dom inte vågar kväka varken bu eller bä. Fast ibland råkar det slinka ut ett eller annat twet eller facebook-inlägg där sanningen kommer fram. Drev och stormar får sedan vederbörande att göra en politisk korrekt omsvängning av en viss hundras.

  5. Risto Matinen skriver:

    Själv skulle jag aldrig skriva ”skolvåldtäkt”! Svenskan är både underbar och konstig ibland. Ta t.ex. ”kvinnopräst”, det borde vara en präst för kvinnor, likt sjömanspräst, men så menas inte…

    Däremot är skolan våldtagen av kulturmarxister.

    Detta var negervåldtäkt/pedofilvåldtäkt/barnvåldtäkt. En man som påstår sig vara 10 år?! Ingen normalbegåvad eller högre kan tro att en lönnfet neger på 1,8 m är tio år. Att lyncha våldtäktsnegern och skolledningen för att sätta sådana barbarer i svenska mellanstadieklasser, vore adekvat. Tur för negern att det inte var min dotter han våldtog, för då hade han varit död nu, liksom hela hans släkt som invaderat landet.

  6. Martin skriver:

    Pojkar och flickor fostrats separat under hela historien. Så det är väl kulturmarxisten i PH som får honom att tycka att det vore hemskt med separat fostaran.
    Resten av artikeln med dess resonemang om hur en 1.80 lönnfet neger ”kurtiserar” genom att klämma och nypa och antasta en tiårig svensk tjej var så motbjudande att jag inte klarade av att läsa klart allt. Bottennapp.
    Jag förstår att PH försöker göra någon sorts resonemang men snälla, välj andra händelser för det?

    • Risto Matinen skriver:

      Kan hålla med där. Det klämdes och nöps inte i min skola vad jag såg, trots att jag också var mest skötsam. Inga ”brudar” antastades, men så är jag uppfödd på landsorten i en av landets 15 största städer, och inte i Fjolträsk, som kan varit annorlunda.

      • Peter Harold skriver:

        Jag är uppvuxen i landsorten. Och det var detta inträffade. Det är kanske en hårfin skillnad mellan kurtis och att antasta, och som jag beskriver sattes gränserna av tjejerna, och ingen var olycklig efteråt.

    • Anna skriver:

      Jag uppfattade det här som pH tog upp, som att hela den här våldtäkten/ händelsen inte hade inträffat- om det inte vore för att staten/skolväsendet- behandlar eleverna med olika mallar. Precis som myndigheterna gör med alla invånare. Om den här eleven som uppenbarligen är mycket äldre än övriga i klassen, hade genomgått en åldersbestämmelse eftersom han kom hit utan personnummer, så hade inte den här tjejen blivit offer för hans könsdrift osv. Förstår inte vad det är som är otydligt i debatten, egentligen.

      Vad jag minns så har alltid de snyggaste tjejerna blivit dragna i flätorna, och det är väl bara ett lite mer påtagligt sätt att uttrycka ”vad söt du är”. Inget konstigt med det, alls. Liksom att killarna som tjejerna uppmärksammar mer än de andra, får mer skäll från fröknarna för att tjejerna skvallrar mer för om de än om de osynliga killarna. Vad är ”separat” uppfostran? Uppfostran sker mer genom klasskamraterna än genom vuxen uppfostran. Så är det och kommer alltid att vara. Ingen minns vad som sades av de som inte betydde särskilt mycket, samtidigt som man minns minsta lilla ord som den ouppnåeliga yppade.

    • Peter Harold skriver:

      Du borde faktiskt ha läst klart resten eftersom jag ju kom till slutsatser som ifrågasätter mitt första resonemang! Latmask! 🙂

  7. Martin skriver:

    Sen tycks PH helt och hållet ha glömt bort att barnen befinner sig i skolan medelst SKOLTVÅNG. Att de då skall behöva utstå någon form av övergrepp överhuvudtaget är fullständigt oacceptabelt. Så var det med PHs ”libertarianism”. Florstunn.

    • Peter Harold skriver:

      Latmask igen: Det är ju precis detta jag skriver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Martin skriver:

        Din text är väl snarast ett ganska spretigt kåseri. Fel händelse att använda för det.

      • Martin skriver:

        Alltså, all denna acceptans för tafsande som du skriver i texten när det är SKOLTVÅNG är väldigt konstigt. Inget övergrepp överhuvudtaget är acceptabelt i ett system med skoltvång. Mobbning, ”svennehora”, ingenting. Därför att staten har tvingat ifrån föräldrar deras barn med våld. Allt barnen utsätts för i skolan är på statens huvud.
        Det här självklara insikten lyser med sin frånvaro i din text.

        • Peter Harold skriver:

          Undrar om du läst hela texten? Jag tar mig friheten att citera mig själv i slutet av bloggposten:

          Här ser vi genast hur fel det är med att staten har instiftat skolplikt. Staten tvingar icke kompatibla människor att samsas under samma tak. Staten gör så mycket ont mot sina medborgare att det är på tiden att vi tar och berövar staten sin makt att fucka upp vårt samhälle värre än vad man hittills gjort.

          Kurtisen som förekom i min klass hade nog inträffat även om alla elever varit där frivilligt, så det är svårt att dra några direkta slutsatser. Däremot kan det sägas att om det inte funnits skolplikt och det varit ett problem med kurtis, tafsande, trakasserier, så hade de drabbade sannolikt övergett denna skola och flyttat, d.v.s. röstat med fötterna.

          • Martin skriver:

            Nåja, jag vet inte varför jag irriterar mig så mycket på inlägget. Och det kanske är vettigt att resonera om det. Jo, jag läste den paragrafen men den kom så sent och efter massor av andra olika synpunkter hit och dit. Nåja, något störde mig enormt, vet inte riktigt varför. Ledsen att jag tog i så och tack för en väldigt bra blogg.

    • Risto Matinen skriver:

      Florstunn? Tycker snarare att PH nästan är omänskligt libertarian, och det säger jag som vuxit till libertarian sedan >35 år sedan…

  8. Anonym skriver:

    Det värsta är väl att den här våldtäktsmannen får lyfta pension vid 55 års ålder eftersom han då officiellt sett är 65!? Höhö…

    • Peter Harold skriver:

      Tvärtom, han skall ju jobba tills han är juridiskt 65, men var tre-fyra-fem-sex-tio år äldre i skolan. Så det blir nog en utmaning… 😉 Dock kommer han begära en åldersrättning för att kunna gå i förtidspension i bruklig tid.

      • Precis som greker, italienare och juggar på sin tid efter ett tag i arbetslivet fick ”ånt i riggen”, så lär väl våldtäktsnegern hitta på något liknande.

      • Anonym skriver:

        Jaha! Så de vet alltså OM att de här killarna är mycket äldre, men det är KUNSKAPSmässigt de måste sätta in de i klasser, dvs sätta in de i klasser som matchar deras kunskapsnivå? Hmm. Varför då inte sätta alla våldtäktsmän/ pedofiler i samma klass och låta de övriga plugga i fred?

        • Peter Harold skriver:

          Ja, det skulle ju vara en tanke. Översexualiserade 12-åringar som kan få utlopp för sina lustar… tillsammans med översexualiserade vuxna med aptit på lammkött. Helt klart en win-win-situation. 😉

    • Martin skriver:

      Du gör misstaget att tro att någonting som liknar dagens system kommer existera om 40 år. Knappast troligt.

      • Sune skriver:

        Jag tror att pensionssystemet kommer att finnas om 40 år. Fast eftersom det finns färre och färre jobb och alltmer medborgare i landet, så kommer de vara tvungna att instifta ngt slags medborgarlön. Som det är nu är det samma pengar som går runt, de allra flesta lever på stöd av olika former (bidrag) så det är nog snarast en rakare form av pengaström som gäller då för att dra ner på administrationskostnader.

        • Peter Harold skriver:

          Minns du moderaterna på 80-talet? En av deras valslogans var ”Stoppa rundgången”. Den slogan finns inte kvar.

          Jodå, jag tror också att pensionssystemet kan finnas kvar i någon form. Troligtvis finansierat med lånade pengar, och precis som i USA och en rad andra västländer bidra till astronomiska statsskulder.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.