SVT, Trump och kriget mot alternativet till etablissemanget

I all hast utan korrekturläsning. Sorry! /Peter

sb-svt-washington-trumpdemo

Bästa läsare!

P.g.a. tidsbrist (sitter och gör research för några kommande bloggposter, plus diverse skribentuppdrag som plötsligt uppstod på annat håll) så nöjer jag med att i all korthet ge uttryck för mitt fullständiga förakt för Sveriges Television.

Jag är stolt över att jag inte tittar på TV, och jag är glad över att jag inte betalar TV-licens heller. Jag är mycket väl medveten om att det räknas som ett brott att uppmana till licensskolk, så jag nöjer mig med att uppmana folk att följa sitt samvete och förnuft.

I samband med att Donald Trump svors in som USA:s 45:e president roade jag mig att gå in på svt.se för att se hur händelsen skildrades där. Urklippet här ovan var representativt för SVT:s bevakning av Trumps installation.

Jag försökte avfärda mitt intryck av att jag kanske är lite överkänslig. Men med tanke på att jag inte är en genuin Trump-anhängare så tror jag att jag har en ganska balanserad syn på den nye presidenten och hur han skildras i svenska medier. Och min syn är att svenska medier är helt åt helvete. De är som papegojor i en djuraffär som bara lär sig att härma sitt eget eko. Intelligensen hos journalistkåren understiger dock papegojornas, vilket gör att man får en mer objektiv bild av verkligheten genom att lyssna på kraxandet från fågelburarna istället för att se på SVT.

Att jag inte är ensam om att reagera på den nästan maniskt negativa bilden av Donald Trump som svensk statstelevision förmedlar blev jag varse genom en Facebookgrupp som granskar nämnda mediekanal.

sb-svt-barntv-trump

Vi vet att vänstern i USA är traumatiserade, och samma förhållande råder inom den svenska journalistkåren. Stor energi ägnas nu åt att håna Trumps administration för att den presenterar ”en alternativ verklighet” som om den nya regeringen satt inomhus och lever i en egen låtsasvärld. Framför allt gäller det den pressansvariges kritik mot att medierna försökt att utmåla att deltagandet vid installationen var långt mindre än när Barack Obama installerades.

Jag misstänker att ordet alternativ kommer att bli årets skymford inom de etablerade medierna. Ordet kommer uttalas med en mycket negativ klang för att prägla det offentliga samtalet om ”alternativa” medier – de som utmålas som ”fake news”, ”faktaresistenta” och ägare av ”en alternativ verklighetsbild” av systemmedier och politiker. Jag tror att det svenska medieetablissemanget kommer låna det engelska ordet ”Alt-right”, om man inte rent av försöker vränga tungan ur led med det försvenskade ”alternativhögern” eller ”alt-högern” (det senare för tankarna till att det handlar om en sjungande moderat…) för att samla oönskade åsikter under ett och samma tak.

För det svenska medieetablissemanget är det mycket viktigt att utmåla Donald Trump som någonting avvikande och farligt (på samma sätt som man skildrat Jimmie Åkesson och SD under de gångna åren). Alla som inte är emot Trump är därmed för honom, och dessa människor är – för att citera pressens favorit Hillary Clinton – beklagansvärda, och skall mötas med förakt. Man skall inte tro att svenska medier agerar för USA:s intresse. Nej, kampen mot Trump i rubriker och text och bild är lika mycket en kamp mot de svenskar som börjat resa sig upp mot vårt eget etablissemang, företrädesvis medieetablissemanget.

De svenska systemmedierna är etablissemangets krigsmakt. Det är självklart att de utgör den första konfrontationsfaktorn för medborgarna eftersom vi exponeras för systemmedierna från morgon till kväll. Vi reagerar på vad de skriver och säger, men inte alltid på det sätt de förväntar sig, även om alltför många dessvärre fortfarande är fogliga på de politiskt korrekta anvisningarna. Allt fler reagerar med ilska och frustration numera, vilket systemmedierna försöker inbilla oss är ett sjukdomstillstånd som kallas för ”hat”, ”faktaresistens” och ”alternativ verklighetsbild”. Systemmedierna menar att de alternativa medierna är sjukdomshärden, och att det är systemmediernas plikt att bota det svenska folket genom att tvinga oss tillbaka till den politiskt korrekta åsiktskorridoren.

Det fina är att vi kan vinna mot etablissemangets krigsmakt genom att antingen kritisera systemmedierna eller nonchalera dem. Kritiken skall naturligtvis vara saklig, men framför allt skall den göras hörd. Medierna måste konfronteras med både ord och uteblivna klick.

Under 2017 kommer vi bli varse ifall systemmedierna lyckats smutsa ner ordet ”alternativ” till sådan grad att utmanarna mot etablissemanget står utan något samlande epitet, eller om det intellektuella motståndet hos medborgarna vuxit sig så starkt att de med stolthet använder prefixet ”alt” när de presenterar sina positioner.

Själv tänker jag fortsätta att kalla mig libertarian och voluntarist. Jag anser att praktiserad libertarianism hade kunnat förhindra uppkomsten av den besvärliga situation som såväl USA, EU och även Sverige befinner sig i. Jag anser också att libertarianism och voluntarism är de ideologier som är de lämpligaste utgångspunkterna när vi skall försöka återskapa ett samhälle som befriar sig från den hänsynslösa kollektivismen som i namn av demokrati går allt mer i riktning mot tyranni.

Tillbaka till flickan som tittade på SVT:s Barnkanalen och undrade om Trump är dålig. Jodå, vi kan nog säga att Trump är dålig därför att han har politisk makt genom kollektivism, vilket är konsekvensen av att USA blivit en demokrati istället för en republik.

Men vi hoppas alla att Trump inte är lika dålig som Barack Obama – presidenten som låtit så många bomber falla under sina åtta år som president att det i genomsnitt fällts en bomb var tredje minut. En bomb var tredje minut under åtta års tid. Det är sannerligen en dålig president. Men trots det har Barack Obama hyllats av svenska politiker och medier. Det gör även dem dåliga. Stäng av TV:n och läs en bok för barnen istället.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Detta inlägg publicerades i Medierna. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till SVT, Trump och kriget mot alternativet till etablissemanget

  1. Läsare skriver:

    Judarnas strategi är att hetsa folk emot varandra. Finns det inga motsättningar, skapa motsättningar. Juden (((Soros))) är ett klockrent exempel som ingen kan undgå att se.

    Juden Soros har finansierat varenda rörelse som skapar motsättningar. Judarna använder deras ”media” och Judarnas harlotter ”journalister” för att skapa motsättningar.

    Att all msm ”media” i västvärlden hatar Trump måste man vara blind, döv och helt dum i huvudet för att inte se.

    Att en 8-åring inte förstår allting är en sak, ingen kan begära det men hon uppfattar att hon skall tycka illa om Trump.

    Problemet är att majoriteten av alla som är på pappret vuxna har ett ”intellekt” som stannat på en 8-årings nivå, och börjar hata Trump, eller nazzzister, eller annan grupp som judarna hatar.

    Folk kan häva ur sig de mest häpnadsväckande påståenden om Trump. Vilken ologisk idioti som helst duger, inget är för lågt bara de kan hata Trump.

    Det är inte mer än nån månad sedan då skulle vi hata Putin. Judarnas hatpropaganda på repeat, byt ut hatobjektet med jämna mellanrum.

    Och ja, det är judarna som ligger bakom hatpropagandan.

  2. MartinA skriver:

    Vi är ett flockdjur. Och på slutet av vår resa väntar vårt egos upphörande. Kollektivism är nödvändigt för oss, både biologiskt och spirituellt.

  3. Läsare skriver:

    En jude berättar sanningen om judarna. Bild:

    • Läsare skriver:

      In 1939, with the intensification of persecution against German Jewry, the Swedish Parliament passed a law which permitted entry to tens of thousands of German Jews. The upshot of this decision would be their rescue from the certain death that would result if they would otherwise have been sent east. The Swedish Parliament thus displayed an outstanding humanitarian approach. But then something happened which dumbfounded the Gentiles, resulting in weakening the hand of those who were true friends of the Jewish people.

      Dr. Ehrenpreisz, the “Chief Rabbi” of Sweden (since 1914), together with the leader of the Jewish community in Stockholm, turned to the Swedish government with the request that it not carry out the aforementioned decision of Parliament, using the excuse that the settling, even temporarily, of 10,000 additional Jews in Sweden could arouse a Jewish problem in this land that had never experienced anti-Semitism because of the small number of its Jewish citizens. The efforts of these two wicked community leaders succeeded in their goal and the Swedish government voided its plan to carry out its own Parliament’s law. 

      http://www.israelversusjudaism.org/holocaust/chapter-9.cfm

    • Peter Harold skriver:

      Jag ögnade genom den där boken. Den är skriven av en ordbajsare som nästan är i klass med undertecknad… om jag får unna mig ett ögonblick av ödmjuk självkritik, som ett tecken på att jag är väl medveten om min ovana att i såväl väl valda som mindre väl valda tillfällen nyttja min plattform för personliga reflektioner som jag utan hänsyn till läsarnas tid eller lusta sprider i en tillsynes oändlig ström av ord, ord och ord samt ännu fler ord, i kombinationer som inte tycks lämna garantier om fullständig klarhet eller ens en vilja att hålla sig till den röda tråd som läsaren så ömt önskar att jag kunde gripa tag i och centrera min formulering kring för att undvika den fullständiga oläslighet som denna verbala svada kan – om den hålls otyglad – skapa, och förringa den poäng som jag borde eftersträva att närma mig med en omedelbarhet som inte håller läsaren i ett avlägset förhållande till ett konkret fakum. Kort sagt, hans mening i den där fördömda boken skulle kunna sammanfattas i: ”Vi judar är ganska lika er, men vi vill vara för oss själva”.

      Klicka för att komma åt yougentiles.pdf

  4. På fredag är det holohoaxens dag. Får ni tillfälle att debattera holohoax med sovande svennar, så försitt för all del inte den chansen. Finns inte en chans i helvete att undertecknad tänker fira holohoaxens dag. Möjligtvis att jag köper en ny tvål eller lampskärm som markering.

  5. ristomatinen skriver:

    Ja, fy attan vad jag avskyr antivita och antisvenska ljugmedia. De kommer säkert att fortsätta med sitt förtal och lögner. Det har redan slagit tillbaka på dem själva och mer kommer det av det, tror jag.

    Läste igår Fria Tider:
    Vi vägrar avpixla – pixlade vita män i ny kampanj från mediebranschen

    Så det är enligt dem likgiltigt för allmänheten att informeras om att det är invällare som står för majoriteten av våldsbrott som är ständugt ökande?
    Artikeln illustreras typiskt nog med bilder på vita män, som pixlats istället för det brukliga; mörkhudade som vitpixlas så att det sällen ens går att se lögnen.

    Den som vill läsa texten till bilden kollar här: Januaripotpurri

    • Peter Harold skriver:

      Etablissemangets idé är att vi inte kan förvägra 150’000 ”flyktingar” tillträde till den svenska välfärden bara för att 1, 15, 150 eller 1500 är kriminella. Och ser man bara till den principen kan man hålla med om att det är fel med kollektiv bestraffning. Kruxet är bara det att staten ju bjuder in alla dessa hundratusentals människor till ett bord som dukats av svenska skattebetalare som nu – steg för steg – får se sina rättigheter och omsorg beskäras. Detta är ett ohederlig agerande av staten. Det är hög tid att förklara att festen är över och be gästerna att vända hem (utan att stoppa bordssilvret i fickorna).

      • ristomatinen skriver:

        Nu är det dock så att >95 % av invällarna är kriminella, genom att ha tagit sig in i landet illegalt. Och nöjer vi oss med våldsbrott skulle jag gissa att >25 % av invällarna har begått och begår sådana brott.

        Apropå kampanjen jag skrev om ovan, så skrev jag lite fel. Det är i deras kampanjmaterial som det finns pixlade bilder av vita män. Invände inte mot Fria Tiders artikel. De är även lika usla lögnare då de sätter in profilbilder: En neger får plötsligt en skallform som en svensk…

        Där står också vad som anges vara delvisa orsaken till porpagandakampen: ”Var femte svensk nyhets­konsument misstror medierna”.
        Kan det stämma? Skulle gissa på att >75 % misstror antisvenska hatmedia. Hournalister ligger väl på den nivån, så hur skulle det komma sig att tilltron mediet deras (kv)alster publiceras vara högre?

        Förresten, somliga på dessa propagandaorgan är här och läser. Här kan kollas vilka fulmedia som tittar in. För den som inte ids kolla, kan jag berätta att idag har dessa hitintills besökt ”oss”:

        Deutsche Welle Radio und TV International, Göteborgs-Posten, Gota Media AB och Norrköpings Tidningar AB

  6. Björngunnar skriver:

    Lyssna på Fritjof!

    Vill starkt rekommendera Fritjof Adams som jag nyss lyssnade på för första gången.
    http://dissidenter.com

    !!!!!!!!!

    • Björngunnar skriver:

      Säpo kommenterar statskuppen mot det svenska folket!
      Suveränt!

      • Vauen skriver:

        Klockrent!

        Lägger upp YT länken direkt:

        Man kan även fundera på om dessa brott mot svenska kvinnor kan vara arrangerade:

        http://www.radda-sverige.nu/systemkritik/gangvaldtakten-via-fb-ar-formodligen-arrangerad/

        • Peter Harold skriver:

          Man skall komma ihåg att detta är en beskrivning som passar in på alla falseflag-operationer som äger rum.

        • ristomatinen skriver:

          Invällargruppvåldtäkter arrangerade? Hahahaha…

          Nej du, det finns mer än tillräckligt många korkade invällare för att sända någon/några av de många våldtäkter de begår. Betänk att ”våra” invällarfiender har ett genomsnitts-IQ; en till standardavvikelser lägre, än dito för svensk. Dvs de flesta har et IQ lägre än en svensk medelelvaåring. Konsekvensanalys är inte deras paradgren heller. Moral saknar de dessutom. Därutöver är straffen löjligt låga eller obefintliga för invällare. De får t.o.m. ibland betalt av staten efter begångna våldtäkter.

          Ta och läs här en mycket bra text: De våldtar – för att de kan. Jan Tullberg

          Om det vore sant, vilket det inte finns något som talar för, så vore det bra. Från Vauens länk: ”Dels är det meningen att meddela en nations män / soldater att de är svaga…”.

          Det är svagt att inte göra något åt invällarvåldet. Det enda de riktigt förstår är våld! Så invällarvåldet kommer bara att öka om inget motvåld startas. Ser fram emot när de börjar åka på storstryk…

          • ristomatinen skriver:

            Äsch! Det försvann ett ord i en mening ovanför, som skulle vara:

            Betänk att ”våra” invällarfiender har ett genomsnitts-IQ; en till två standardavvikelser lägre, än dito för svenskar.

  7. Pingback: S¨ndagskrönika: Stålbadet: Media vs Trump « Snaphanen.dk

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.