Dagsarkiv: maj 16, 2017

Vad var det jag sa: ”Mördad Hillary-anställd var WikiLeaks källa”

Bästa läsare! När jag surfade in på Fria Tider – vilket är en vana för mig ifall jag vill hitta någonting svenskspråkigt som kan intressera mitt öga – så fann jag följande rubrik: MÖRDAD HILLARY-ANSTÄLLD VAR WIKILEAKS KÄLLA I FT-artikeln … Fortsätt läsa

Publicerat i Brott & straff, Okategoriserade | 4 kommentarer

Problemet är inte statens åsiktsregister. Problemet är staten!

Bästa läsare! Enligt den alternativa nyhetssajten Nyheter Idag har myndigheten Svenska Institutet nyttjat ett åsiktsregister för att spärra användare av Twitter som gett uttryck för mindre politiskt korrekta åsikter. Nyheter Idag har fått tag i databasen över blockade Twitter-konton, och … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | 16 kommentarer