Lite datastrul

Bästa läsare!

Jag har drabbats av lite datastrul just nu, därav min uteblivna postning (ja, och utöver den kroniska tidsbristen).

Just nu sitter jag med en web-läsare som bara tillåter mig att se denna text medan jag skriver, men inga ”verktyg”. Irriterande.

Vad som däremot är glädjande är att den tid jag spenderat off-line gett lite bättre utdelning för den frihetliga saken. Det är STOR EFTERFRÅGAN PÅ FRIHETLIG SAMHÄLLSKRITIK hos blåögda medborgare som drabbats av Covid19-politiken och känner att ”det här inte stämmer” samt att man ”anar ett obehagligt mönster”.

Visserligen kommer allt vi gör nu vara försent i både bokstavlig och bildlig bemärkelse, men vi kan inte låta bli att reagera, och vi måste reagera ifall vi ska kunna agera.

Det jag gjort är att försöka bearbeta olika personer som är associerade till nyckelpersoner i medievärlden och den politiska sfären. Kan vi inte få dessa nyckelpersoner att lyssna på oss så får vi ta omvägen via deras vänner. Det är på det viset vi kan få även nyckelpersonerna att börja bli skeptiska till den agenda de arbetat för under lång tid.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lite datastrul

  1. Peter Sjöström skriver:

    Trevligt att hör av dig igen Harold . Coronan binder folk och som du säger så börjar en o annan reagera . Dock , de flesta sväljer teatern med hull o hår . Alla 3 akterna . Man talar med folk lite försiktigt om läget . Vissa får man hålla med , säger man något som avviker blir de väldigt negativa Media är den svåra delen i vår vardag och mogulerna som styr den är ju en del av oligarkin Vi får se om det skrivs något om Brandy Vaughan . Mvh Sjöström

  2. Risto Matinen skriver:

    Väl att du är på fötterna igen PH!

    Själv är jag döless på Coronahysterin. Jag tillhör en riskgrupp som har minst 50 % risk att dö om jag skulle drabbas. Enligt propagandan. Dock går jag inte på den skrämselpropagandan. Är en multipelsjuk som redan i flera år försökt undvika influensa, för jag blir så mycket sämre i mina andra sjukdomar.

    Stannar oftare hemma under vintern och frugan vardagshandlar.Så det har blivit lite bättre de senaste tre åren. Hon smittar (konstigt nog) mig sämre än andra och det är toppen. Jag smittar inte heller henne särskilt ofta…

    Nåväl har vi (frugan och jag) haft fler/färre och/eller värre/bättre influensor detta år? Det är ungefär samma eller snarare något bättre detta år avseende influensa.
    Har detta år varit bättre eller sämre bland min släkt och bekanta? Snarare bättre!

    Så hur kommer det sig att min upplevelse av verkligheten inte stämmer med medias?
    Antingen har jag tur eller så ljuger fulmedia.

    Kan det komma något gott ur denna hysteri? JA, det kan det. På ett lågt plan kan vi kanske slippa de sjuka som inte har förstånd nog att stanna hemma när de är sjuka och smittar andra. Att de inte hostar helt vårdslöst ut i luften utan håller den inne i armvecket eller på andra lämpliga ställen. Tvätta händerna oftare.

    Själv har jag inte varit ordentligt sjuk av influensavirus sedan 1986, då en kollega fick sparken som alltid gick till jobbet sjuk och alltid smittade mig…

    Tro inte dugg på Covid-propagandan!

    Gör en ordentlig utvärdering innan du låter dig vaccineras! Själv har jag bestämt mig för nej, det gör jag inte. Nackdelarna överstiger fördelarna för mig. En normal ”influensaspruta” är plusminusnoll för de flesta men kan vara minus för gamlingar och andra. Särskilt för de som tar sprutan ofta (typ varje år).

    Vidare är jag väldigt känslig för biverkningar, nästan 100 %, så jag har särskilda skäl att ligga lågt.

    Ska precis börja läsa böckerna vVacciner – Sanning, lögn och kontroverser

    Falsklarm om corona?

    Tillverkarna av influensavaccin har beviljats ansvarsfrihet för skador deras vaccin skulle kunna åstadkomma, men i kväll hittar jag inga referenser dit. Inget sådant vaccin skulle jag ta…

    • Risto Matinen skriver:

      För den som inte ids läsa böcker hittade jag en bra recension:

      Falsklarm om Corona

    • Peter Harold skriver:

      Ja, jag har själv kommit till beslutet att jag inte tänker vaccinera mig mot Covid19 i detta skede. Jag noterar också att man i dagarna börjat bekriva viruset som mer lättsmittat, vilket är ett budskap som kommer lagom till lanseringen av vaccinen. Det är intressant att alla omständigheter tycks gå maktetablissemangets väg. Blir man inte förvånad eller bekymrad över denna uppenbart manusbundna utveckling är man blind eller naiv.

Du är välkommen att kommentera inlägget! Jag tillämpar yttrandefrihet, men du tar givetvis ansvar för det du skriver. Reklam åker dock i runda arkivet.