Dagsarkiv: september 16, 2014

Ukrainas president Poroshenko – Vita husets man i landet redan sedan förra årtiondet.

Bästa läsare! Det är alldeles för tidsödande för mig att rekapitulera allt jag skrivit om Ukrainakrisen. Jag nöjer mig med att konstatera att jag till skillnad från många andra svenskar inte vill lägga skulden kategoriskt på Ryssland. Snarare tvärtom. Det … Fortsätt läsa

Publicerat i Demokrati och frihet | 11 kommentarer

I år var det färre som inte röstade på SD… Tacka bl.a. Expressen för det!

Bästa läsare! Ok, jag vet. Vi har inte löst några problem. Snarare fått värre bekymmer än tidigare. Men jag kan inte låta bli att skrocka lite förnöjt åt reaktionen på att (SD) lyckades fördubbla sitt stöd hos väljarkåren, trots de … Fortsätt läsa

Publicerat i Politik | 7 kommentarer