Dagsarkiv: september 11, 2014

Årets viktigaste ”11 september”-tal hölls för exakt 73 år sedan!

[Det här blogginlägget blev längre än planerat så jag har inte hunnit korrekturläsa det. Jag vädjar om förståelse. Behöver gå och sova nu; jag är helt utmattad. Hoppas att ni trots textens längd kan uppskatta det utan att bli lika … Fortsätt läsa

Publicerat i Historia, Politik | 8 kommentarer

Och sen så är faktiskt borgarna inte alls enbart av ondo…

Bästa läsare! Jag ber härmed att i all hast, och i all anspråkslöshet, få kopiera och klistra in följande notis ur Kontras nyhetsbrev. Jag gör det inte för att jag blivit lat, utan därför att jag tycker att det kan … Fortsätt läsa

Publicerat i Politik | 31 kommentarer

Vita medelålders heterosexuella män är en annan art enligt Miljöpartiet

Bästa läsare! Kvinnor är från Venus, män är från Mars. Jag tycker att det är väldigt poetiskt sagt. Påståendet är förvisso helt osant, men ändå så lätt att relatera till, i alla fall om man är beläst i kulturhistoria och … Fortsätt läsa

Publicerat i Okategoriserade | 13 kommentarer