Det sjuder lite i monarkin…

I all hast!

Bästa läsare!

Jag har ögnat genom artiklarna om ”Hållbart Sverige” som bloggen Ledarsidorna.se har publicerat, och handlar om ett nätverk med distingerade personer som inte vill se ett islamiskt maktövertagande av Sverige, och som ifråga om kultur vill bevara traditionella värderingar. Sällskapet har träffats en gång i månaden och ätit god mat samt lyssnat på föreläsningar av kunniga personer. Ledarsidorna har kunnat exponera denna grupp därför att frilansjournalisten Andreas Henriksson blivit inbjuden. I samband med publiceringen har journalisten Ann Heberlein lämnat Ledarsidorna i protest eftersom hon varit en av sällskapets gäster.

Ledarsidorna rubrik löd: ”Ledarsidorna.se avslöjar nytt nätverk inom alternativhögern – planerat övertagande av kommuner”. Sant eller falskt, jag kan bara säga att jag verkligen inte vill bli besviken. Några saker som ”avslöjas” kunde faktiskt vara från min egen penna.

Jag vill inte se att Sverige islamiseras. Detta är ett faktiskt hot som är mer påtagligt och verkligare än allt tjafs om ”klimatförändringar” som Miljöpartiets valbyrå SVT och SR publicerar konstant mellan trams- och flamsprogrammen.

Hård kritik mot svensk migrationspolitik sammanhållande kittet”, beskriver Ledarsidorna gruppens gemensamma nämnare. Ja, till skillnad från den syn på migrationspolitiken som råder från den politiska vänstern och mitten i riksdagens kammare; varför förvånas att det finns folk som inte tycker som dessa?!! Det är inte ens bara på finmiddagar detta ämne dryftas – till och med på Donken kan man höra lunchgäster bekymra sig över i vilket förfall detta land befinner sig i sedan statsmakten beslutat sig för att byta ut folket. Och det är även invandrare som tycker så här.

Ledarsidorna skriver med sensationslystnad följande om gruppen:

Har planerat att ta makten i och över en kommun i valet 2022. Maktövertagandet skall ske under “falsk flagg” genom skenskrivningar i kommunen för att aktivister ska kunna rösta i lokalvalet. Planerar radikalt politiskt motstånd mot statsmakten efter maktövertagandet.

Radikalt politiskt motstånd mot statsmakten? Ja, det är sannerligen på tiden. Faktum är att Sveriges kommuner borde ha gjort uppror för länge sedan. Det kommunala självstyret är inskrivet i regeringsformen, men det är de facto staten som bestämmer vad kommunerna ska syssla med, och de senaste regeringarna har lockat kommunerna till kortsiktiga intäkter i form av asylmottagning, bara för att snart se sig stå med en nitlott i form av ökade kostnader för socialbidrag när statsbidragen tagit slut. Att inte minst en eller två kommunalråd tagit tåget till Stockholm och redan skjutit ihjäl något av regeringens statsråd är mig en gåta. Deras timida hållning säger nog en hel del om var kommunalpamparnas lojalitet ligger – inte hos sina väljare.

För att skapa en känsla av att vi har med Oklahomabombarens vänner att göra berättar Andreas Henriksson att medlemmarna i gruppen Hållbart Sverige ”beväpnar sig med pumphagelgevär”. Bra! Jag rekommenderar Remington 870. Jag har faktiskt själv en Remington, men den behöver putsas upp lite. Tangenterna kärvar…

Andreas Henriksson har skaffat sig en advokat som heter Ismo Salmi och är bl.a. förtroendevald i KD. Denne har redan fakturerat för ”Konsultation Bråttmål” (4416,75 kr) och jag undrar om detta är ett internt skämt hos advokater att kalla det för ”bråttmål” när de snabbt kastas in i ett ärende, eller om det var Ismo Salmi som hade ”brottom” med att skicka iväg sin räkning…

Anledningen till att Andreas Henriksson anlitade advokaten var för att försäkra sig om att han kunde visa att han var infiltrerad i händelse av att någon annan publikation fick för sig att avslöja Hållbart Sverige, alternativt kunna bestyrka detta ifall ”Säpo eller NOA:s avdelning för demokratibrott knackar på dörren”. Ja, tänka sig – att inte vilja ha sitt land islamiserat har blivit ett brott! Borde inte denna rädsla för statsmaktens våldsbenägenhet mot ett intellektuellt samtal bland dissidenter faktiskt få herr Henriksson att fundera på om han verkligen står på rätt sida när det gäller att peka ut detta sällskap som… potentiella terrorister?

Även om Ismo Salmi inte kan stava juridiska termer korrekt så verkar han vara betydligt kunnigare än Andreas Henriksson om juridiken i praktiken, och konstaterar att ”högmålsbrott inte kan komma i fråga för projekt Ekerö, eftersom det något förenklat krävs att det organiseras en beväpnad privatmilis som kör upp med en stridsvagn framför slottet i Stockholm, för att den lagen ska kunna bli tillämplig.”

Ja, och jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig dessa småborgerliga middagsrevolutionärer som dinerat med Ann Heberlein och hennes make gå från upprördhet till praktisk handling. Men Andreas Henriksson försöker övertyga om att dessa 30-tal ”internt radikaliserade” personer är villiga att ”ta över en kommun” och ”göra uppror mot Stockholm”. Min reaktion är ganska enkel:

Varför har man inte bjudit in mig???? 😮

Jag vill faktiskt påpeka att jag varnat för Sveriges demokratiska kollaps sedan länge, och jag har dessutom redan i januari 2016 presenterat tankar om hur Sverige borde fungera efter denna kollaps, med frihetliga principer som rättesnöre, i form av den (ofullbordade) pamfletten DET UPPVÄCKTA FOLKET – SVERIGE FÖRE, UNDER OCH EFTER INBÖRDESKRIGET. [LÄNK DEL 1] [LÄNK DEL 2] [LÄNK DEL 3] [LÄNK DEL 4]

I detta verk har jag beskrivit varför landet kan hamna i en revolutionsliknande situation, och jag pekar i fjärde kapitlet också ut ett mål för landet (en ny frihetlig konstitution) efter denna situation, och jag motiverar målet utifrån en principen att kollektivism bara kommer leda till att samma problem återuppstår, och därför måste det post-revolutionära Sverige gå från kollektivism till individualism (och här syftar jag inte på termen ”egoism” som brukar vara kollektivisters vanligaste kritik mot frihetliga ansträngningar), och att ge folket rätt att värja sig mot angrepp, vare sig det kommer från staten eller andra barbarer, och att vi får inse att vissa delar av landet redan gått förlorat för all tid, men att resten av riket måste avsocialiseras.

Well, det ska bli intressant att se vad systemmedierna gör av detta. Min gissning är att de kommer antingen välja tystnad eller att slå hårt mot de involverade och skambelägga dem bortom vad de verkligen förtjänar. Och det retar mig faktiskt att jag inte bjudits in.

Jag har förvisso fått en del kontaktförfrågningar under året (som jag tackat nej till eller nonchalerat; det sistnämnda när det handlat om mediefolk, och det förstnämnda därför att jag… har behövt syssla med annat…). Men hade någon sagt att de behöver en frihetlig tänkare till ett projekt som satsar på att göra uppror mot Stockholm, då hade jag lystrat. Tro mig. Det är hög tid att rädda vårt land.

Hälsar eder Peter Harold

Om Peter Harold

Libertariansk skribent och författare. Driver den libertarianska bloggen "Skrivarens Blogg".
Detta inlägg publicerades i Demokrati och frihet. Bokmärk permalänken.

109 kommentarer till Det sjuder lite i monarkin…

  1. hllviken skriver:

    Jag tänkte som du när jag läst Ledarsidorna.

    Förut har jag sett upp till Johan Westerholm – vilken besvikelse!

  2. Rune skriver:

    Vad är Donken?

  3. Ron (GB) skriver:

    Först ett par korta saxningar från Ledarsidornas presentation av det här upplägget:
    ————————————-
    ”Diskret middagssällskap på Södermalm i Stockholm bakom idén.”

    ”Genom att låta sig rekryteras och verka på insidan har frilansjournalisten AH med hjälp av arbetsgruppens interna och hemliga protokoll och promemorior, dold inspelningsutrustning och ett intensivt researcharbete lyckats kartlägga gruppens hela planering både gällande organisationen och politiska mål.”
    ————————————-
    Min kommentar:
    Det här känns som en Monty Python-version av en Le Carré-roman.
    Om det här ”middagssällskapet” är så alternativt och omstörtande så har de garanterat gjort sina bakgrundskontroller av eventuella nykomlingar som dyker upp och ”vill vara med”.

    Varför skulle de släppa in en SSU-journalist…? (Som tydligen själv anser sig behöva kryptomejl hos Protonmail i Schweiz…)

    I call this as fake news.
    SSU-journalisten AH har väl nyligen upptäckt Alex Jones och sen själv kommit på idén att projicera ett gäng farliga jägartyper … i ett middagssällskap (!) på Södermalm.

    Det skulle helt klart kunna bli en spännande TV-serie. Jag noterar att journalisten/Ledarsidorna erbjuder ”premiummaterial” (mot extra kostnad antar jag) i sann kapitalistisk anda.

    • Peter Harold skriver:

      ”Om det här ”middagssällskapet” är så alternativt och omstörtande så har de garanterat gjort sina bakgrundskontroller av eventuella nykomlingar som dyker upp och ”vill vara med”.”

      Jag kan bara hålla med. F.ö. undrar jag hur man ska kunna ta kontroll över en kommun med hjälp av 30 röster. Det måste vara en jätteliten kommun. Jag trodde att Skinnskatteberg var en minsta, men jag känner till minst ett 10-tal personer i den kommunen, och det bor ännu fler än dem där.

  4. hllviken skriver:

    Detta är obehagligt på riktigt

    • Peter Harold skriver:

      Det som skrämmer mig ytterligare är att tidningen så okritiskt sprider hans budskap på detta vis, som om det vore en naturlig utveckling.
      Publicerat i SvD. Är det någon på SvD som varit inbjuden till Bilderberg? Japp, redaktören Tofve Lifvendahl. Jodu…!

  5. gmiksche skriver:

    Johan Westerholm har tydligen fått fnatt. Det finns mycket läsvärt på sidan, bl a info från socialdemokraternas innandömen. Samt ett engagemang för det fria ordet. Som dock inte får innehålla minsta kritik av Israel. Var och en har sina blind spots.

  6. Peter Sjöström skriver:

    Tack Peter . En mycket intressant text , dessutom rolig . Läser dagligen Ledarsidorna och tycker den försvarar sin plats . Avslöjar ofta intriger i det korrupta S . Den här historien med Ekerö och AH kunde besparats oss . Liknar för mycket MSM . Kan vara ett sätt att bättra på ekonomin . Utgår ifrån att det elaka Ledarsidorna inte får presstöd . Att det vurmas för Israel får man leva med , även om det snurrar i magen av olust . Mvh Sjöström

    • Peter Harold skriver:

      Ja, det fina är ju att vi läsare inte alls är så obegåvade som kvällspressen och systemmedierna vill se oss som, så vi klarar av att hantera dessa formtoppar. Ibland är det värt att vänta på höjdpunkterna, och ibland inte.

  7. Lasse Anckarman skriver:

    ”islamiskt maktövertagande”? VAR? NÄRA? HUR?

    • Lars Lindeberg skriver:

      Är du muslim Lasse Ankarman? JA eller NEJ.

      • Lasse Anckarman skriver:

        Vad har min person med saken att göra? Jag ställde en fråga till blogginnehavaren som jag gärna vill att han svarar på:

        ”islamiskt maktövertagande”? VAR? NÄR? HUR?

      • Lasse Anckarman skriver:

        Vad har min person med saken att göra? Jag ställde en fråga till blogginnehavaren som jag gärna vill att han svarar på:
        Var, när och hur går detta islamistiska maktövertagande till? VEM släpper makten till ”islamister”, för vilken vinst då?

        • Weasel skriver:

          Googla ”ssu skåne” , Lasse…

          • Vauen skriver:

            Märk väl att muslimer inte kan driva sin sak i egna partier, utan måste ägna sig åt entrism. Ett muslimskt parti skulle omedelbart klassas som extremism, oavsett partiprogram i stort sett. Så jag håller med, ”när var hur”?! Muslimer har inte mer makt än dom tillåts att ha. Och dom kan bara ha makt när dom verkar som en identitär grupp, inom kulturmarxismens ramar. Islam åker ut med kulturmarxismen!

            • Lasse Anckarman skriver:

              Du är på rätt (tanke-)väg, Vauen. Fortsätt så!

            • Peter Harold skriver:

              ”Och dom kan bara ha makt när dom verkar som en identitär grupp, inom kulturmarxismens ramar. Islam åker ut med kulturmarxismen!”

              Glöm dock inte att de har tillgång till statens resurser.

              • Vauen skriver:

                Jo, staten är idag kulturmarxistisk. Dom ser att allt som motverkar den vita mannens makt i sitt eget territorium är bra för deras sak. Men all chauvinism är bannlyst. Muslimer kan inte heller hävda sig. Därför bildar dom parallell-samhällen och beter sig mycket hotfullt mot alla utbölingar som tar sig i närheten. Men dom kommer aldrig få någon reell makt i rikspolitiken. Den som skapar pengarna styr.

                Målsättningen med deras närvaro är, utan rangordning:
                1, Att vara skuldslavar i en pyramidspel där bankerna skapar betalningsmedlet ur intet mot ränta (haram som fan!).
                2, Att skapa en identitär grupp som kan ta makten från den vite mannen, som var kulturbärare tidigare. Alla utom vita får bilda dessa ”minoriteter” utom ”vita”.
                3, Att skapa kaos, genom allmänt stök och brott samt genom falsk flaggor så som Charlie Hebdo, så den djupa staten kan rättfärdiga bevakning av alla i samhället.
                4, Att skapa fara för judar (en mycket produktiv grupp som vi bör se till att behålla), som sionister vill driva mot Israel. Israel har sitt största problem genom den demografiska bomb vilket muslimers höga nativitet utgör.

                http://noliesradio.org/archives/157217?fbclid=IwAR1pZVGK7DE68DpMqNQf4C-kKYr-A8SaRKdgRRhXUdd7qmLmqSo3S1q0Us8

                • Lasse Anckarman skriver:

                  Det Vauen kallar ”kulturmarxistisk” är i praktiken detsamma som judaiserad, men detta förstår inte de allra flesta och därför tror de att islam är den stora faran. Och det du beskriver som ”muslimer” är förstås knappast muslimer utan kriminella.

                  Slutligen, den illegitima entiteten ”Israel” har sitt största problem tack vare judendomen.

                • Peter Harold skriver:

                  På punkt 4 är det intressant att notera att den unga generationen av judar är långt ifrån lika sionistiska som den generation som styr i Israel. Jag tror det kommer få konsekvenser. Gissningsvis i form av fler false falg-operationer.

          • Lasse Anckarman skriver:

            Tack för visat intresse. Återigen, min fråga är riktad till den som framförde påståendet, Herr Harold.

            • Anonym skriver:

              Du kan ju titta pa Malmö idag en stad i muslimska händer totalförstörd! Jag har själv byggt upp staden sa ja vet! Den finaste staden i Sverige! For 50 ar sedan fanns det 3 muslimer i staden och det var tre for mycket!

              • Lasse Anckarman skriver:

                Du gör en oxe av en buljongtärning, Lars. Att det finns vissa individer som inte kan sköta sig förklarar inte det påstådda ”islamistiska maktövertagandet”.

                • Lars Lindeberg skriver:

                  Jag känner deras historia sedan före det skandalomsusade moske bygget vid Jägersro! Med en massa bedrägerier!
                  Det går inte för en svensk att bo i Malmö idag och värre kommer det att bli!
                  Ha du varit i Malmö på senare tid?
                  För 50 år sedan kunde jag gå från Limhamn till Kirseberg nattetid utan att bli antastad på den tiden var vi fattiga så fotvandring var det enda som stod till buds!

                  • Lasse Anckarman skriver:

                    Nej, du känner inte islam. Det har vi diskuterat förut och du borde vid det här laget veta att din ”källa” är grundlös propaganda. I vart fall det du citerat tidigare.

            • Peter Harold skriver:

              Beklagar sent svar, men jag har varit delvis datorlös i några dygn.

    • Peter Harold skriver:

      ”islamiskt maktövertagande”? VAR? NÄRA? HUR?

      Jag vet faktiskt inte riktigt var de såg dessa exempel, men jag skulle gissa på närförorter samt i partiorganisationerna.

      • Lasse Anckarman skriver:

        Dina insinuationer är felaktiga och hjälper bara fienden. Om, och när inbördeskriget kommer så är du skyldig till medhjälp eftersom du hetsar mot folk som är oskyldiga. Sluta hjälp judendomen!!!

        • Peter Harold skriver:

          Nej, jag spekulerar i vad den här gruppen kan ha menat. Men att islamistisk aktivitet försiggår i förorterna, det tror jag inte är varken kontroversiellt eller osant att säga. Vad den verksamheten leder till återstår väl att se. Jag räknar på fullt allvar med att det kommer finnas muslimer som kommer bekämpa islamister om det drar ihop sig, och det blir säkert också allas krig mot alla. Glöm inte att muslimerna sinsemellan har meningsskiljaktigheter.

          Vi kommer nog gå en spännande framtid till mötes.

          • Lars Lindeberg skriver:

            Javisst du Peter du har rätt! Islam har erövrat sina område med svärdet i hand, om du inte underkastar dig skär de halsen av dig! Sedan har de slagits och bekrigat varandra sedan AD 632 därför Muhammed lämnade inget testamente efter sig han dog knall och fall! Sedan hade de en uppgångsperiod som varade till början av Ad 800-talet med Haarun Alrashid i Bagdad men sedan har det bara gått neråt för dem och de har förlorat alla slag mot Europa! Annars hade vi alla varit muslimer nu kanske! Redan!
            Nu med judarnas hjälp håller de på att erövra Europa, när antalet muslimer har vuxit så stort att de är flertalet eller nära kommer de att begära att alla skall underkasta sig om inte så med våld kommer det att ske!
            Knivar slipas och halsar skäres!
            Se upp med muslimska grannar!

            • Lasse Anckarman skriver:

              Lars, du har inte en krona rätt. De har INTE angripit världen med svärdet i hand och de har INTE bråkat med varandra sedan starten. Du ser ju själv hur vilseledd du är för att du läser propaganda. Judendomen hatar islam lika mycket som de hatar kristendom, så¨ge mig ett enda bevis på dina påståenden. Ett enda! Om det du påstår hade stämt så hade det ena kriget efter det andra avlöst varandra. Jag blir förvånad hur judaiserad du tycks ha blivit på senare tid. Har du lyssnat på den judeinfiltrerade alternativhögern kanske? 🙂

            • Peter Harold skriver:

              Ja, när den siste juden i Europa hamnat i israel kan vi nog räkna med att skyddet för västvärlden är över. Men jag tror att det finns krafter som önskar en terrorbalans mellan islam och väst.

              • Lars Lindeberg skriver:

                Vad det handlar om idag är judaisera hela världen till sin hjälp använder de muslimerna, islam! De har mycket gemensamt som underlättar för judarna!
                Omskärelsen, halal/kosher och månggiftet för att nämna några!

                • Peter Harold skriver:

                  Jodå, de har många likheter med varandra. Besynnerligt att lika barn inte kan leka tillsammans. Fast konflikten är ju en chimär för att ledarna på respektive sida ska kunna behålla sin makt.

                  • Lasse Anckarman skriver:

                    Likheter kan man hitta i det mesta, trots olikheter. Islam och kristendom uppkom som mediciner, eller naturliga motreaktioner, mot den sinnessjuka judendomen. Propagandan om ”abrahamitiska religioner” är bara trams och just propaganda för att vi ska tro att en megaloman fanatisk mentalsjukdom är har samma grund som kärlek och tolerans.

                    Så nej, konflikten är INTEZ en chimär. det är på fullt allvar eftersom judendomens urkunder handlar om just makt, att de ska styra världen från det judiska nationalhemmet där Jerusalem ska vara huvudstad och icke-judar deras slavar. Tvärtemot islam och kristendom alltså.

                • Lasse Anckarman skriver:

                  Du Lars!, Är ett bevis på att judaisering lyckats eftersom du tror på vad en islamhatande jude skriver om islam och muslimer. Snacka om at binda ris åt egen rygg.

                • Vauen skriver:

                  Judars målsättning med att pådriva import av islam till västerlandet är helt och hållet identitär. Judar är öht inte speciellt judiska längre. Dom har huvudsakligen bytt sin judiska kultur mot den sionistiska. Det vi kallar judar lever i väst inte speciellt judiskt. Dom skaffar ofta familj med ”goyim” och dom äter vår mat osv. Gruppen blir allt mindre judiska för varje generation, vilket såklart är ett ”problem” för de identitära galningar som driver ”Israel”.

                  Genom kulturmarxismen har denna grupp pådyvlat oss identitetspolitik. Man vill på detta sätt söndra nationalstaterna där judar blir minoriteter. Historiskt har judar blivit utkastade ur dessa nationalstater om och om igen. Med identitetspolitiken så blir ”goyim” balkaniserade. Och i denna ordning är judar (egentligen sionister) herren på täppan i o m att dom har de heliga narrativen ”Förintelsen” och ”9/11”, vilka har gjorts till historiska händelser som ej får revideras.

                  Dessa narrativ funkar som religiösa narrativ, och ger gruppen rätten till en etnostat med kärnvapen. Judar är den enda identitära gnällgrupp som har en sådan situation. Och trots att dom är den rikaste mest överrepresenterade gruppen inom bankväsen, politik, media, kultur, så är dom för evigt den mest förföljda och mest synd om grupp någonsin.

                  Med en stärkt yttrandefrihet kommer denna grupp att smälta in i väst helt och hållet, i o m att den är så liten och bygger på en myt om att dom hör hemma på en plats där dom uppenbarligen inte hör hemma genetiskt. Dom sysslar med sagobok-trams rent ut sagt!

                  • Lasse Anckarman skriver:

                    Vauen, att judar skulle bedriva ”import av islam till västerlandet” är helt enkelt inte sant. Varför skulle de importera deras egen värsta fiende till länder där de redan sitter i maktposition? Det är en propagandalögn som judea använder för att vi ska tro att islam är det vi ska vara rädda för, när det i själva verket är judendomen som är den stora faran för alla världens folk!! Detta är fundamentalt bärande att inse om man vill förstå sin egen samtid.

                    Du måste uppenbarligen även läsa på om judendomen. Majoriteten av alla judar är precis lika zionistiska som de är judar (eftersom zionism är samma sak) och exakt lika judiska som de alltid varit och har så varit sedan någon hittade på amsagan! 9999 judar av tio tusen är för ”Israel”, och det är det enda bevis man behöver. Kulturmarxim är judaism, precis som feminism, kommunism, lberalism och lejonparten av alla ismer.

                    Den där myten du påstår att de lever i, som förvisso är sann, men har du försökt ha en seriös debatt med en jude nån gång? Prova det några gånger så får du se hur djupt indoktrineringen sitter. Då kanske du förstår mina hårda om dom här och varför, på vilka grunder de tillförskansat sig en praktiskt taget oinskränkt makt – vilken blir än större ju mer ”stupida gojim” hakar upp sig på ”islamisering” – och hur de utnyttjar den med alla till buds stående medel. Har judar under flera tusen år inte lyckats ”smälta in” så kommer de förstås inte att göra det nu eller i framtiden heller.

                    Om en och samma hyresgäst blir utkastad hundra gånger från hundra olika hyresvärdar, var är det då mest troligt att problemet ligger, hos hyresvärden eller hyresgästen?

                    • Vauen skriver:

                      ”Varför skulle de importera deras egen värsta fiende till länder där de redan sitter i maktposition?” Därför att dom vill balkanisera alla länder dom finns i så att dom kan vara högs upp i identitetspolitikhierarkin. Man härskar genom söndring. En väl organiserad västerländsk civilisation, som skulle vara huvudsakligen vit, vore ett hot mot judisk makt.

                      Barbara Specter skulle inte hålla med dig om att ”judar” inte importerar mångkultur.


                      Om du läser ett av mina föregående inlägg så listar jag skälen till varför muslimerna är här. Ett av dem är att rättfärdiga Israels existens. Kevin Barrett, en muslim som tycker mycket lika som du, förklarar sambandet här:

                    • Lasse Anckarman skriver:

                      Men nu stämmer det inte att de ”importerar muslimer” eftersom dessa har en plikt att stanna hemma och försvara fosterlandet. Dessutrom är 7-8 av alla ”flyktingar män, vilket också rimmar dåligt med påståendet om ”islamisering”. Eftersom det ska daltas – enligt den judiska planen för att vi ska tro illa om islam – med muslimer i Sverige så blir det en självklarhet för vem som helst att uppge att de är muslimer. Du skulle förmodligen själv gjort det om du satt i samma situation. När de har varit här ett tag och vill göra karriär kan de hävda att de är kristna och blivit förföljda i sina hemländer trots att det är sällsynt, eller kanske söka tröst hos ”nationella” som gått på lögnen om islams farlighet och pumpa dom fulla med osanningar om islam. Finns ett flertal exempel på det i Sverige.

                      Och det värsta är att DU just bevisade sanningshalten i påståendet ovan att ”de härskar genom söndring” eftersom de fått dig att tro på myten att islam vill ta över. Snacka om självmål och ”stupid gojim”!.

                      Jag har ännu inte hunnit läsa Kevin Barrett ännu då det var en extremt lång text. Men jag finner det tveksamt att Barrett skulle ha påstått att ett av skälen till deras existens här skulle vara att rättfärdiga ”Israels” existens. Det ligger närmare att tro på motsatsen, att deras flykt beror just på den illegitima entiteten ”Israel”.

                    • Vauen skriver:

                      En sak du inte verkar begripa är att muslimer inte bryr sig om dig och mig alls över huvud taget (så länge vi inte konverterar). Precis som judar är dom identitära, och kommer aldrig identifiera sig som Svenskar eller Tyskar osv. Att importera identitära grupper är bara skadligt för samhället.

                    • Lasse Anckarman skriver:

                      Snälla Vauen, försök inte mästra mig i den här frågan. Islam (samt kristendom) och judendom är varandras motsatser så det du påstår är bara nonsens ur en okunnigs mun.

          • Lasse Anckarman skriver:

            Du hjälper fienden genom att hjälpa dom i hetsen mot islam, som inte bedriver någonting av det du påstår. Jag har tidigare försökt få dig att förstå vad islam är men du har uppenbarligen mycket kvar att lära.

            Naturligtvis bekämpar muslimer wahhabiter, det gör de redan på andra platser i världen. Att bekämpa och försvara sig mot sina fiender är den naturligaste saken i världen. Men du kanske tror att Saudiarabien och Iran båda är islamiska länder?

            ”Wahhabismen är inte det minsta islamistisk.”

            https://web.archive.org/web/20110705013840/http://alazerius.wordpress.com/2010/12/31/wahhabismen-hotar-att-kapa-islam/

            https://web.archive.org/web/20110706222713/http://alazerius.wordpress.com/2010/12/21/kalla-dem-vid-deras-ratta-namn/
            http://archive.is/ug45q

            • Peter Harold skriver:

              Saudiarabiens folk vet jag väldigt lite om, men människorna i Iran är över lag mycket anständiga och intellektuellt nyfikna människor. Iran skulle vara en stormakt att räkna med vid det här laget om det inte vore för att… ja, de är inte kompatibla med USA:s agenda (vilket vi nog ska utläsa som Israels och Saudiarabiens agenda också). Lägg också därtill att Iran kan bli en stark allierad till Kina, så det är nog därför USA vill sänka Iran.

              • gmiksche skriver:

                Håller med om iranier. De skiljer sig som natt och dag från sin omgivning. Och det finns mycket lite kriminalitet bland iranier som invandrat till Västeuropa och USA.

                • Lars Lindeberg skriver:

                  Islam är fatalistiskt härav har du ”in shallah” som betyder om gud vill!
                  Däri ligger ett stort problem för muslimerna för det är guds vilja som styr!
                  När jag var guide i Egypten 1990 för Fritidsresor ville man förbjuda att uttrycka sig med ”in shallah”, men det sitter djupt ända sedan Muhammed uppfann islam AD 610!
                  Så där är inte mycket du kan göra åt guds vilja!

                  • Lasse Anckarman skriver:

                    Du är verkligen en ”stupid Goyim” personifierad i detta ämne, Lars. InshAllah är arabiska och används av både muslimer och kristna och även andra som talar det språket! Det är ett talesätt som man inte behöver vara religiös för att använda. På ungefär samma sätt som småbarn i dag säger ”-Oh my God”. Du har ju bevistat arabiska länder och borde veta detta! Jag har varit i tillräckligt många länder för att känna till detta faktum. Jag skäms å dina vägnar, så svensk som du ändå är…

              • Lars Lindeberg skriver:

                Det är oljan Peter! Iran är shiitiskt och anser sig vara de riktiga arvingarna av Muhammed! De vill åt Saudi!
                Saudi är sunnitiskt och sitter på de heliga platserna Mecka och Medina och tjänar grova pengar på den obligatoriska pilgrimsvandringen varje år!
                Olja och pengar!
                Styr!

    • Lars Lindeberg skriver:

      Islams makt och maktövertagande är farligt för Sverige!
      Judarna ligger bakom och trycker på den muslimska makten Och judarna får en enorm hjälp genom detta!
      Det första är omskärelsen som aldrig förekom för 50 år sedan ingen svensk blev omskuren och judarna har nu ett enormt stöd av islam! Det var en skam att bli omskuren!
      Som nummer två har halal/kosher detta sätt att slakta djuren så de plågas, det fans helt klara direktiv! Innan islam!
      Sedan har vi ett tredje och det är månggiftet! De flesta svenska vet inte att en jude kan ha obegränsat med hustrur, detta vill de införa igen därav islam som också har månggifte!
      De dumma svenskarna vet inte att en muslim också kan ha obegränsat med hustrur
      Men Muhammed särskiljer med att kalla 4 av dem som laglig och resten konkubiner eller bihustrur!
      Så där Lasse Ankarman verkar de för Sveriges framtid
      Judarna har haft detta högst upp på sin önskelista plus pedofileriet!
      Så visst är vårt svenska samhälle i livsfara genom muslimerna
      Vill dom inte leva efter svensk lag skal de omedelbart flytta till där de kom ifrån!
      För vi vill inte ha dem!

      • Lasse Anckarman skriver:

        Islam har ingen makt! Således kan inte något makt;vertagande finnas på kartan. Det finns heller inget i islams urkunder som styrker att islam skulle hysa planer på en invasion av Europa.

        Judar får hjälp av korkade ”nationalister” / alternativt Sverigevänner / som inte fattar att judendomen blåser dom och därför kallar dom ”stupid Goyim” för att de köper propagandan om islams farlighet.

        Dina jämförelser haltar och jag har debunkat dom tidigare.

  8. Risto Matinen skriver:

    Asocialdemokrater har alltid varit ulvar i fårakläder. Här visar en sitt rätta antisvenska lag!

    Förr varken vågade de givetvis inte vara öppet antisvensk och de flesta var inte ens det.

    Pär Holmgren skulle inte leva länge som statsminister. Om inte jag dödade avskummet skulle tiotusentals ställa upp…

    • Peter Harold skriver:

      Pär Holmgren skulle inte leva länge som statsminister.

      Jag tor att eliten skulle hålla honom vid liv länge. Och eftersom han vill avskaffa valen så kommer han ju faktiskt behöva dö på ett eller annat sätt för att vi ska få en ny statsminister.

  9. Pingback: Det sjuder lite i monarkin… – Micaels Lidéns Blog

  10. bernys skriver:

    Här har ju faktiskt Ann Heberlein hamnat i helt rätt sammanhang. Klart är att Ann är just den person som kan bidra med den etiska expertisen när det gäller det goda våldet för att rättfärdiga en kupp. På Sydsvenskan hyllades hennes tankar om det goda våldet i form av Stauffenbergs kupp mot Hitler som sen användes av Sydsvenskan Opinion för att propagera för ”Regim Change” i Mellanöstern.

    Idag vet vi att ”Regim Change” har skördat många liv, ödelagt hela länder, skapat stora flyktingströmmar och även fått människor bosatta i Sverige att åka ner och slåss i jihadistiska rörelser mot ”diktatorer”. Även Sverige deltog i det goda våldet i ödeläggandet av Libyen.
    Putin skall ha stort tack för den ryska insatsen för att få stopp på eländet..

    • Peter Harold skriver:

      Vart tar vi svenskar vägen när vårt land hamnar i inbördeskrig? Skulle inte förvåna mig om EU ställer sig med patrullbåtar för att plocka upp svenska flyktingar – och kör tillbaka dem till den svenska stranden…!

  11. Weasel skriver:

    Efter att ha läst de 3 första artiklarna på Ledarsidorna om Projekt Ekerö/hållbart Sverige infann sig två frågor hos mig :
    1. När kommer det utlovade stora avslöjandet ?
    2. Var och hur kan jag söka medlemsskap i den här klubben ?

  12. Mjölner skriver:

    Nu när allting är utrett och kommenterat, finns inget att tillägga. Utom förstås, att jag gillar Peters skrivstil och humoristiska satir,så det så. Annars tycker jag att Westerholm har skött sig hittills. Han har i alla fall verifierat, genom f.d. säpochefen Frånstedts vittnesmål, att Palme var prosovjet och ville ha koll på KGB genom IB-agenterna Pierre Schori, Anders Thunborg och Sten Andersson. Kommunismen sitter djupt hos sossarna alltsedan 70-talets sovjetbesök av de tre herrarna. Schori är fortfarande aktiv i sossekulisserna.

  13. Peter Sjöström skriver:

    En mycket läsvärd samling av svar på Harolds skrift . Den tackar jag ödmjukt för och förväntar mig en ‘ God Fortsättning ‘ som det snart kommer att uttryckas i det dagliga samtalet . Mvh Sjöström

  14. Lars Lindeberg skriver:

    Lasse Ankarman som autodidakt måste jag säga att du har läst en del i ämnet islam men du är ingen auktoritet!
    Jag skulle tro att du aldrig besökt ett muslimskt land och bott och arbetat där!
    Så dina kunskaper vilar på andras erfarenheter!
    Jag började studera islam 1980 vid Lunds Universitet där Gösta Vitestam var professor och Bengt Knutsson lärde mig arabiska som docent där!
    Mitt första besök i ett muslimskt land var Alexandria, Egypten 1960!
    Min hustru var kristen Syrisk-ortodox född i Damaskus vi gifte oss där 1978! Hon dog i cancer för några år sedan!
    Så att ta det från början så är islams historia historien om Muhammed som uppfann den AD 610
    Dess källa är koranen!
    Den bästa källan om Muhammed och koranen är skriven av Maxime Rodinson, Den håller hög akademisk standard!
    Så det räcker att läsa den, där har du hela islam! Detta har jag ju sagt till dig förut!
    Koranen skrevs inte av Muhammed därför det hävdas att han var analfabet!
    Koranen blev muntligt traderad vilket var det vanligaste vid den tiden.
    Maxime Rodinson avslöjar att Muhammed var en bedragare.
    Så ditt förnekande av hans avslöjande har ingen grund!
    Vad ditt intresse är att försköna och försvara islam till varje pris är vet jag inte men en sak är säker du är en amatör.
    Ta nu inte detta på fel sätt vi känner ju varandra sedan länge via Facebook!
    God Jul o Gott Nytt År

    • Vauen skriver:

      Har du en titel på den boken?

    • Lasse Anckarman skriver:

      Nu är du ute och cyklar. Man behöver inte vara en ”auktoritet” (jämför Fred Leuchter), och vem bestämmer förresten vem>/i> som är det? Att du som tycker så illa om kommunister anser att juden Maxime Rodinson är den bästa källan om islam är mer än ologiskt, det är rent idiotiskt. Så att kalla mig för amatör är som att pissa i motvind, de blåser tillbaka på dig själv.

      Det är inget annat äm judisk anti-islamisk hatpropaganda av samma kaliber som Hollywood-judar alltid porträtterat araber och muslimer. Så den källan kan du stoppa upp nånstans.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Maxime_Rodinson

      Islam vanns inte</ba med svärdet, det finns inget som tillåter erövringskrig i koranen lika lite som det finns något som uppmuntrar till någon form av våld eller sexuella avarter. När du har insett detta enkla faktum kan du återkomma.

      Observera texten i skärmdumpen och försök gnugga geniknölarna för att förstå vad det betyder:

      https://www.nordfront.se/kvinnor-i-syrien-uppmanar-mannen-att-atervanda-fran-europa.smr

      • Lars Lindeberg skriver:

        Varför skjuter du på budbäraren Lasse?
        Islam är Muhammeds uppfinning och koranen dess historia!
        Rent akademiskt är Maxime Rodensons biografi om Muhammed dess historia
        Detta redan 1980 när jag studerade vid Lunds Universitet!
        Högsta möjliga akademiska standard!
        Närmare fakta och sanning kan du inte komma!

        • Lasse Anckarman skriver:

          Jag skjuter lika mycket budbäraren som du! Försök inte mästra mig i ett ämne jag är betydligt mer kunnig i än du, som låtit dig luras av en islamhatande judes propagandaskrifter! Släng boken i cylinderarkivet, där den hör hemma. Koranen är ansedd som Guds ord till profeten via ängelen Gabriel och det är förstås dess histroia. Men den innehåller inget av det som du påstår. Har du upptäckt att polygami inte uppmuntras, för att bara nämna ett exempel?

          God jul och Gott nytt år!

          • Lars Lindeberg skriver:

            När påbörjade ditt intresse för islam det kan inte vara länge sedan!?
            Har du över huvud taget besökt ett muslimskt land?
            Har du bott och arbetat i ett muslimskt land!
            Där lyser det igenom !
            Din okunskap!
            Att du sen kan rabbla upp en massa ovidkommande är också talande, Lasse!
            Att tro att en ängel talade till Muhammed tar priset!
            Här sätter jag stopp med min medverkan, sådana kommentarer hör hemma på hispan!
            Konvertiter är värst! Det visar oss historien!
            Ta nu inte illa upp!

            God fortsättning!

            • Lasse Anckarman skriver:

              Det spelar ingen roll vad du och jag tycker. Det som gäller är fakta och den står jag för, du hjälper Judea med desinformation som stärker deras position inklusive ”Israel”..

              Ta nu inte illa upp!

              God fortsättning! 🙂

  15. Vauen skriver:

    Lasse Anckarman, det du bör gör idag är att dricka glögg och sätta dig in I vad andra säger innan du blir apeshit och kastar dig på tangentbordet. Då kanske debatten med dig blir mer meningsfull, för du missförstår nog iaf mig ganska grovt. Kolla länkar som jag postat t ex, och jag tror du kan *lyssna* på Kevin Barrets intervju tex, du måste inte läsa hela referatet det är bara jobbigt.

    Jag kan en hel del om Islam, jag är autodidakt, men har haft en del kontakter med Kevin Barrett för ändamålet. Jag förstår det du säger, att Islam är en reaktion MOT judendomens dumheter. Lyssna på länken med Michael Hudson så hajar du en viktig sak dom båda (Jebus och Mohammed) reagerade mot vad vissa judar höll på med.


    http://noliesradio.org/archives/146524

    God Jul

    • Lasse Anckarman skriver:

      Ja, detsamma gäller väl dig? Jag kan också en hel del om islam, vanligtvis mer än de flesta, och därför blir jag arg när någon skriver ”En sak du inte verkar begripa”, för att sedan fortsätta med något som är kardinalfel: ”är att muslimer inte bryr sig om dig och mig alls över huvud taget (så länge vi inte konverterar). Precis som judar är dom identitära, och kommer aldrig identifiera sig som Svenskar eller Tyskar osv.”, vilket du borde veta om, om du nu är så kunnig. Identitära, det är judar och ”vita nationalister” i första hand, om du frågar mig. I VN-rörelsen går det tydligen tretton på dussinet av islamhatare, vilket ju är en utveckling som går baklänges.

      https://www.moroccoworldnews.com/2013/11/111456/hungary-far-right-party-leader-says-islam-is-the-last-hope-of-humanity/
      https://www.jobbik.com/vona_gábor_about_islam

      För övrigt tycker jag du postat en hel del nyttig information som jag tackar för en extra gång och påminner samtidigt om den stjärna du fick i kommentaren ovan. Kevin Barrett är lysande för det mesta, tyvärr backar han dock för judeproblemet, precis som så många andra muslimer, främst sunni. Men den berörringsskräcken är definitivt inte ett fenomen som begränsas till muslimer, majoriteten av världens befolkning är skrämda till tystnad om detta värdsliga problem. DET är vad varenda bloggare borde skriva om istället för okunnigt och lögnaktigt trams om islam. Något Peter Harold borde överväga.

      God fortsättning på julhelgen.

      PS. Videon med Barrett får du gärna posta igen då kommentarerna efter en stund blir så smala att det blir omöjligt att se YT-videons URL.

      • Vauen skriver:

        Har ingen avsikt att mästra någon egentligen, ber om ursäkt om du kände så. Men; Identitär betyder att en grupp i första hand identifierar sig utifrån rasliga, kulturella, religiösa grunder, och inte som t ex svensk i första hand. Och då menar jag svensk ur ett någorlunda öppen perspektiv, kanske som SD:are gör idag och som alla partier gjorde förr.

        Målsättningen för den del av judendomen jag helst benämner sionister, är att som jag sa ovan, att balkanisera vårt samhälle på kulturmarxistisk grund. I denna hierarki accepteras bara identitära grupper som identifierar sig som nästan allt annat än vit eller etnisk nationell. Och framför inte ”kulturbärande vit man”, för det är fienden. På Engelska brukar man kalla dessa grupper för ”Hyphen”, dvs bindestreck. Man är svart-amerikan, eller muslim-amerikan. Man är inte rätt o slätt amerikan. Som råkar pyssla med inspektion av mattan fem gånger av dagen – vilken ingen skulle veta om om man inte talade om det. Gilad Atzmon är killen att lyssna på om detta. Bäst är att läsa hans texter för han har lite problem med talad Engelska.

        Judar kommer vara i toppen av denna hierarki därför att dom kontrollerar heliga narrativ, vilka ger dem rätt till (anses det, och beskyddas genom kontroll av kultur och media) privilegier t ex i form av en etnostat med kärnvapen (på en plats som i stort sett alltid varit multikulturell). Man får inte kritisera detta eller att judar dominerar rent allmänt, för då ”förföljer” man dem (trots att dom är 19% av de 200 rikaste på Forbes lista). Och vi skall gå i krig för saker som bara gynnar dem, därför att ”19 araber med mattknivar” sägs ha utfört något helt omöjligt. Det finns historiska händelser som ej får revideras. Dom används som religiösa narrativ.

        https://jewishbusinessnews.com/2018/03/07/jews-make-19-forbes-200-worlds-richest-list/

        Personligen är jag för all yttrandefrihet som inte är direkt uppvigling till våld. Bara sådant som någon annan inte vill höra är värt att skydda.

        Däremot kritiseras Islam av ‘vita identitära’ på ett antiintellektuellt korkat sätt (läser Koranen lika fundamentalistiskt som ISIS gör). Denna Counter-jihad-rörelse är bemedlad och styrd direkt från Israel. Med den uppenbara målsättningen att deras fiender ska vara vår fiende. Närvaron av Islam, och främst unga män från denna kultur, som orkar bråka. Är nyttig för sionismen, enligt punkterna i inlägget ovan. Jag kan inte finna något i Islam som är konspiratoriskt mot västerlandet. På det hela taget är muslimer inte speciellt produktiva. Det finns väl inte något land i den muslimska världen som på egenhand kan hota Väst på något sätt!? Turkiet har i och för sig öppnat portarna med migranter, men det är ju inte nått som vi inte skulle kunna försvara oss mot om vi ville!

        Problemet för oss är inte Islam, det är att vi misslyckas hävda vår (bättre) kultur. Bojsänket heter nog främst kulturmarxism.

        Du säger att det är kardinalfel att påstå att muslimer bara bryr sig om muslimer. Jag vidhåller mitt påstående, vilket styrks av det faktum att muslimer bildar parallella samhällen. Hur ofta har du sett muslimer tala för svenskars hävdvunna rätt till landet Sverige? Sverige är platsen som våra förfäder skapat för att passa våra biologiska och kulturella behov, och som vi inte har rätt att förändra demografiskt av dessa skäl. Nä muslimer talar om vikten av multikultur. En person från en större kultur byter aldrig ner sig till en mindre kultur. Islam är inte (nödvändigtvis) nått ont (för religion blir bara vad man gör det till), men ont är svagheten att inte kunna hävda sina barnbarns behov och välfärd!

        Det finns ingen anledning att ta muslimer i försvar när dom koloniserar andras länder!

        http://noliesradio.org/archives/146524

        • Lasse Anckarman skriver:

          Ja, det är samma sak här så låt oss debattera i gammal vanlig hederlig stil och kanske lära något av varandra.

          Jag ser inga som helst tecken på det du vill förmedla dock, mer än från de som är wahhabiter förstås, men dom kan knappast räknas till islam eftersom de beter sig tvärtom mot vad Gud uppmanar. Det är en sjuhelsickes skillnad på muslimer och judar ur den synvinkeln. Judiskhet ÄR en identitet mer än en trosuppfattning. Det bevisas inte minst av att många judar säger sig vara ateister. Vidare finns inget sånt sjukt påhitt på mödernet inom islam som finns inom judendomen. Vem var den första judiska modern – det brukar anses att Sara uppfyller det kriteriet – och hur blev hon judinna? Genom omskärelse? 😉

          Zionister, det är icke-judar som jobbar för den judiska saken. Judar kan inte bara vara, de flesta är zionister eftersom de stöder ”Israel” och den judiska saken. Men det är judendomen som ligger i botten som det starkast drivande fundamentet. Och i din beskrivning av ”identitära” så motsäger du faktiskt dig själv eftersom judendomen hatar islam lika mycket som kristendom. Så muslimer accepteras inte alls, mer än i propagandan som ska lura ‘stupida gojim’, ty muslimer har inte detta identitära, som egentligen bara är ett problem.

          http://imemc.org/article/69302/
          Gilad Atzmon har jag mött och talat med personligen och jag har efter detta möte (och ett par andra händelser efter detta) förlorat förtroende för honom. Han är ytterligare en jude som lyckats nästla sig in nationella rörelser genom finlir som gojim har svårt att genomskåda pga. våra ‘goda hjärtan’, som judar använder för att dupera oss. Därmed inte sagt att allt han skriver är falskt eller inte värt att läsa. Jag läser fortfarande en del av det han skriver när jag finner det bra och informativt. Allt judar säger bör betraktas utifrån ett ”By Way of deception”-narrativ enligt principen Fish swim birds fly and Jews lie. Det är ett misstag många nationella gör, att tro på något bara för att det kommer ”ur hästens mun”, som talesättet säger.

          I mina ögon är Forbes lista över världens påstått rikaste rent löjeväckande eftersom världens förmodligen rikaste familj, Rothschilds eller andra judiska (bank-)familjer, finns med där. Jag brukar säga att familjen Rothschilds samlade förmögenhet får Bill Gates samlade inkomst att likna mynt i en tiggares ficka. 🙂

          Jag instämmer vad gäller yttrandefrihet. Och där hittar vi också bevis för att judar styr världen eftersom de aldrig ställs inför rätta för HMF, trots att judiska skrifter som torah och talmud, innehåller den mest avskyvärda och vedervärdiga hetsen mot icke-judar och att ett flertal judar gjort mycket negativa uttalanden om icke-judar.

          Bojsänket heter judendom, utan tvekan. Kulturmarxism är bara ett annat namn på judaism och ett sätt att få oss att rikta blicken bort från det då inte alla vet vad kulturmarxism innebär och vilka som hittat på ävjan. Ungefär lika tomt och innehållslöst som termer som ”globalister” och ”anglozionister”.

          Jag vidhåller att du har fel. Muslimer har ingen anledning att bygga parallella samhällen eftersom det inte finns något i islam som strider mot västs kultur. Du misstar antagligen muslimer med alla de kriminella som kommit hit varav en del förstås är wahhabiter. Jag möter dagligen muslimer som talar om och vet svenskars rätt till sitt eget land. Nej, muslimer talar i allmänhet INTE om rätten till mångkultur, tvärtom. Det är bara de få muslimer som låtit sig köpas för Judaspengar som tydligen lyckats lura dig att de representerar islam. Majoriteten av världens muslimer är dessutom mot stölden av Palestina, sannolikt flera än de som kallar sig nationella, vilket ytterligare bevisar att islam är på vår sida och inte emot oss. Därför bör vi söka samarbete med dom, inte göra tvärtom, som blogginnehavaren, hetsa mot oskyldiga som själva är lika drabbade av judendomens ”by Way of deception”. Se tidigare postade länkar om Jobbik.

          Nej, det finns inget stöd för kolonisering av andra länder i islams urkunder, än mindre att de kan tas med våld, så påståendet är de facto helt felaktigt. Detta vet alla som är pålästa.

          God fortsättning.
          PS, Såg dina videos först när jag skulle posta mitt svar, då jag svarar genom Word utifrån texten i mailpåminnelsen. Tittar senare och kanske kommenterar, men bara kanske. 😉

          • Lars Lindeberg skriver:

            Det du saknar Lasse Ankarman är praktisk erfarenhet av islam! Den är viktigare än ett helt bibliotek och boklig visdom!
            Där finns mycket bra i vad du säger men när vi kommer in på verkligheten då kommer bristerna fram.
            Ta nu inte illa upp!
            Som det ser ut nu kan jag visualisera hur det kommer att se ut under islam i Sverige!
            Jag har då praktisk erfarenhet sedan 1960 av islam i hela ummat!
            Jag kommer aldrig till att acceptera det!
            Då får vi se vem som hade/har rätt!

            • Lasse Anckarman skriver:

              Du har de facto ingen aning om hur mycket jag sett och upplevt islam. Det har inte heller någon betydelse i sakfrågan här. Du ska inte tro att du har några kunskaper över de jag har. Att slå sig själv för bröstet och säga ”-jag var där” ger dig inga akademiska meriter. Dina personliga upplevelser ger inte heller några sådana. Hade du producerat fakta, hade du däremot blivit tagen på allvar. Du är uppenbarligen så judaiserad att du inte förmår se sanningen och du är tyvärr inte ensam. Men det finns hopp även för dig (så kanske du slutar låta lika gnällig som en from jude). Du måste försöka förstå vilka det är som drar i tåtarna:

              https://theuglytruth.wordpress.com/2017/11/16/the-clash-of-civilizations-for-dummies-judeas-war-between-christianity-and-islam/

              God fortsättning!

              https://www.nordfront.se/den-censurerade-sagan-juden-i-tornsnaret.smr

              • Lars Lindeberg skriver:

                Ett fantastiskt svar Lasse Ankarman värdigt dig, jag har aldrig sett dessa berättelser förut! Just pg a judarnas behärskande av internet och deras censur av allt kritiskt och sant om judar och judendomen! Som plockas bort! Det är rent för djävligt att de får hålla på!
                Men min utsaga och tyngdpunkt ligger på vår framtid!
                Om de muslimska trosuppfattningarna kommer att råda då med hjälp av judarna kommer vår framtid att bli ett rent helvete!
                Det är där vi får se om du eller jag har rätt!
                Vi kommer att veta vilket inom snart!
                Vi blir judaiserade via islam!

                Åke Bonnier: rik som ett troll!

                God fortsättning!

                • Lasse Anckarman skriver:

                  De islamiska trosuppfattningarna ÄR INGET HOT! Inte minst eftersom dess systerreligion är kristendom! Det finns inget att oroa sig för vad gäller framtiden och islam! Detta är judisk propaganda som tydligen genomborrat din hjärna på exakt det sätt den producerats för att göra. Jag blir bara så evinnerligt trött på folk som dels inte vet vad islam är, dels inte har en susning om hur judendomen arbetar, fast de getts chansen dussintals gånger att lära sig. Vakna!

                  Alltså för skitibyxonde gången, judendomen vill att vi ska <b<TRO att de samarbetar för att vi ska hata islam ÅT DOM, så som dom alltid gjort genom tiderna. De hatar islam lika mycket som kristendom! Detta vet tydligen inte du eftersom du uppenbarligen inte är påläst om judendomen. Jag har postat länkar i denna tråd som ger mig rätt. Vi ÄR REDAN judaiserade. Vår oförmåga att tänka självständigt är bevis på det! <b<DET FINNS INGET HOT FRÅN ISLAM!
                  Säg efter mig:
                  <b<DET FINNS INGET HOT FRÅN ISLAM!
                  <b<DET FINNS INGET HOT FRÅN ISLAM!
                  <b<DET FINNS INGET HOT FRÅN ISLAM!
                  <b<DET FINNS INGET HOT FRÅN ISLAM!

                  😀

                  • gmiksche skriver:

                    Ta det om igen. Så många gånger tills vi tror på det.

                  • Lars Lindeberg skriver:

                    Du har ännu ej förstått de tre viktigaste sakerna som de har gemensamt!
                    Omskärelsen, halal/kosher och månggiftet! Så enögd är du Lasse Ankarman!

                    • Lasse Anckarman skriver:

                      Du har fel vad gäller omskärelsen! Det finns inget i koranen om att muslimer måste omskära sig. Däremot finns en amsaga om att profeten föddes utan förhud. Likheter kan man hitta överallt.

                    • Lars Lindeberg skriver:

                      Omskärelsen tog Muhammed upp för att judarna skulle följa honom! Han hade också böneriktningen mot Jerusalem av samma skäl! Men judarna bara skrattade ut honom!
                      Så var det med det!
                      Din okunnighet lyser igenom !
                      Månggiftet ja!
                      Hur ät det med all bihustrur eller konkubiner en muslim kan ha lagligt! Enligt ”profeten”!
                      Samma litanior igen från dig!

          • Vauen skriver:

            ”Och i din beskrivning av ”identitära” så motsäger du faktiskt dig själv eftersom judendomen hatar islam lika mycket som kristendom. Så muslimer accepteras inte alls, mer än i propagandan som ska lura ‘stupida gojim’, ty muslimer har inte detta identitära”

            Har du inte förstått definitionen nu, så gör du det aldrig …

            ”I mina ögon är Forbes lista … Rothschilds samlade förmögenhet får Bill Gates samlade inkomst att likna mynt i en tiggares ficka. ”

            Självklart är en person som skapar pengar rikast. Listan är bara en rökridå. Men den är trots allt 19% judar!

            ”Jag instämmer vad gäller yttrandefrihet. Och där hittar vi också bevis för att judar styr världen eftersom de aldrig ställs inför rätta för HMF”

            En riktigt iakttagelse. Tänk om vi hade en situation där alla ämnen debattrades helt förutsättningslöst utan förutbestämnda stigman. Hur skulle grupparbeten om Israel, WWII, 9/11, religioner, terror i Väst, och framför allt banker, sluta då!? Med en total yttrandefrihet och friheten att välja sina relationer och spendera sina egna pengar precis hur man ville, lösa mycket av det vi oroar oss om på denna blogg!

            ”Kulturmarxism är bara ett annat namn på judaism och ett sätt att få oss att rikta blicken bort från det då inte alla vet vad kulturmarxism innebär”

            KM är en överlevnadsstrategi för en tribalistisk identitetär grupp som gör vad som helst för att överleva. Lika psykopatiska som deras Gud är tycks de kunna vara om man t ex studerar Israel.

            ”Muslimer har ingen anledning att bygga parallella samhällen eftersom det inte finns något i islam som strider mot västs kultur.”

            Nuvarande västerländsk kultur är byggd på en ekonomisk grund där pengar skapas av privata banker som skuld med ränta. Våra ‘pengar’ går inte att hantera i digital form ens utan att hantera ränta. Denna enorma vinst för bankerna är en orsak till Västs politik mot islamska länder. Bedrägeriet kräver mer lån i en aldrig sinande ström (iom att pengarna för räntan måste skapas), vilket i USA innebär att man väljer kriga så att ”the military industrial complex” kan vara upphov till mer pengaskapande (grovt förenklat). Sen har vi en mycket individualistisk syn på det mesta i Väst, vi tillåter sånt som med muslimska ögon anses skadligt för samhället helt öppet. Ju mer muslimskt man lever desto mer kommer man sticka ut i Väst.

            ”Du misstar antagligen muslimer med alla de kriminella som kommit hit ”

            Nu anser jag alla som ljuger sig in här som kriminella. Men nej jag har inte misstagit mig. Ju mer muslimskt man vill leva desto mer kommer man avika från vårt samhälle. Vilket är helt OK att göra, men inte här!

            ”Jag möter dagligen muslimer som talar om och vet svenskars rätt till sitt eget land. Nej, muslimer talar i allmänhet INTE om rätten till mångkultur, tvärtom. Det är bara de få muslimer som låtit sig köpas för Judaspengar som tydligen lyckats lura dig att de representerar islam.”

            Dem du möter i din vardag gills inte i denna debatt. Du måste nämna offentliga profiler som är debattörer mot ett samhälle där vi ska importera tredjevärlden för skattebetalarnas pengar, vilket är min definition av mångkultur här. Både USA och Europa har alltid varit mångkulturer i vidare bemärkelse.

            ”Majoriteten av världens muslimer är dessutom mot stölden av Palestina,”

            No shit Homer! Det är dom alla, trots att dom inte har något problem alls med att kräva att få etablera sin kultur här ovanpå vår redan etablerade.

            ”Därför bör vi söka samarbete med dom, inte göra tvärtom”

            Jag var nog den första på denna bloggs kommentarsfält som förordade detta. Håller helt med. Men det finns inga tecken på att muslimer gör det vad jag kan se. Den dagen jag blir överbevisad kommer jag ändra mig. Europa i alians med ‘ummah’ är en slagfärdig kombination mot globalismen, zionismen, bankerna, et al! Men jag komer aldrig tumma på svenskars rätt till sitt egen territorium, och kampen mot mångkultur!

            • Lasse Anckarman skriver:

              Allt jag säger att ditt påstående att muslimer är identitära som judar inte stämmer. Det finns ingen utvaldhet i islam eller kristendom. En muslim eller kristen säger aldrig att denne är mer värd än någon annan!

              Om vi hade en situation där alla ämnen debatterades helt förutsättningslöst skulle vi knappast ha en debatt om vad islam är ty då hade den judiska anti-islamiska propagandan, som påverkat så många, många som inte ens fattar det, aldrig fått det genomslag den fått. Vi skulle dessutom ha debatterat det huvudsakliga problemet, judaism, och helt enkelt avskaffa problemet.

              Kulturmarxism är judaism! Precis som de flesta ismer har det ursprunget.

              Vad har det ekonomiska systemet, en judisk skapelse för övrigt, med det felaktiga påståendet om att muslimer bygger parallella samhällen att göra? Ditt sista påstående tyder på att du inte helt greppat vad islam är. Synd.

              Och här visar du tecken på okunskap igen:

              ”Men nej jag har inte misstagit mig. Ju mer muslimskt man vill leva desto mer kommer man avika från vårt samhälle.”

              OM du hade haft rätt hade vi sett betydligt fler tecken på det än nu. Då hade vi verkligen sett parallella samhällen med moskéer i centrum. Hur många moskéer finns det i dessa ”utanförskapsområden” som nu finns? Om inga, har då dessa områden verkligen skapats av muslimer? Har jag missat nåt får du gärna berätta vad. 🙂

              Du har uppenbarligen låtit dig luras ganska grundligt av den judiska anti-islamiska propagandan, precis som Lindeberg. Du tycks tro att bara för att man är muslim så kan man inte bo i västerländska samhällen, vilket bara det är en sjukt indoktrinerad tanke och beviset på det hittar du mitt framför dina egna ögon. Islam är i princip bara en tro, en tro på Gud, emedan de indoktrinerade tycks tro att det är regler som måste följas till punkt och pricka 24/7. Men dessa regler är av samma moraliska slag som våra ursprungliga hedervärda ärlighets- och godhetsregler, en hederskodex, som vi blivit uppfostrade med, helt enkelt. DET är islam, om du nu är intresserad av att veta.

              Du kan själv googla och hitta profiler som är emot multikultur och överdriven import av andra folk med andra värderingar. Bland muslimer på gatan är detta mer eller mindre praxis. Även muslimer har självbevarelse drift. De skulle överhuvudtaget aldrig ha accepterat samma migrationstsunami som Europa blivit utsatt för. De skulle ha revolterat och du måste erkänna att det är konstigt att vi inte reagerar på samma sätt! Är det vår godhet som omvandlats till judaiserad pacifism av desammas eviga propaganda?

              Fel igen!!! Inga M-U-S-L-I-M-E-R kräver att få etablera någonting hos oss!! Judisk hjärntvätt igen!

              Tyvärr så är många muslimer precis lika ängsliga för att nämna judendomen öppet som etniska svenskar och alla andra. Hela länders ledning har denna beröringsskräck för en enda term, både islamska som Iran, som talar om den ”zionistiska staten”, fast de själva kallar den judisk, och andra islamska länder. Fast de ska ju ha äran av att våga nämna zionism i alla fall. Det är ju mer än någon ledare i valfri västerländsk demokrati vågar göra. Bara där har vi en orsak till att vi borde närma oss den islamiska världen. Dessutom, vi är ALLA palestinier! Inte minst för att det som skett och fortfarande sker där är det som händer här nu. Vi behöver inte tumma på någonting för att vi ska samarbeta!

              ”No shit Homer!”

              ”No shit Sherlock!”

              😀

              PS. Allt jag försöker framföra här är att falsk propaganda om islam och det heltokigt felaktiga påståendet om ”islamisering”, eller att islam vill kolonisera/ockupera Sverige och Europa är ett helt och hållet judiskt propagandatrick som medvetna personer inte borde låta sig luras av, ty i praktiken blir man då medskyldig till sin egen undergång och vårt samhälles undergång. Ty det är vad den bibliska profetian säger, enligt de troende.

              Det går inte(!) att diskutera islam med människor som inte innehar korrekt information om ämnet! Du har inte det! Lars har inte det. Du ser ju hur Lindeberg i brist på vederhäftig fakta hemfaller åt att förminska min person istället för att ägna sig åt sakfrågan plus den känslomässiga inblandningen, precis som ”överlevare”; Jag var där! Jag såg! Jag vet!”

              En extra kommentar till Lindeberg följer med på köpet. Kristna omskär sig även de. Speciellt i Afrika är detta vanligt bland kristna. Tror du det har blivit så efter påverkan från islamiserad kristendom eller judaiserad sådan? 😉

              • Lars Lindeberg skriver:

                Ett långt intetsägande svar! Kort och gott!
                Jag har aldrig förminskat dig! Lasse!
                Omskärelserna ligger judarna bakom mer i USA pga av de judiska läkarna!
                En riktigt kristen är inte omskuren!
                Konvertiter är värst!
                Vi får se när de är klara! Vem som har rätt! Du eller jag!
                Har jag sagt till dig!

                • Lasse Anckarman skriver:

                  Precis! Koranen är islams grundfundament och i den finns varken uppmuntran eller påbud till omskärelse. Inte heller uppmuntras att ha fyra fruar, tvärtom. Men allt detta vet du förstås.

                  Den som lever får se. 🙂

  16. Lasse Anckarman skriver:

    Lars Lars Lars. Judisk propaganda från Rodinson. Uppdatera dig och pasta propagandan överbord.

    • Lars Lindeberg skriver:

      Lasse Ankarman! Högsta möjliga akademisk standard avfärdar du med lätthet! Du är ju inte heller akademiker! Då förstås det verkligen!
      Konvertiter är värst är däremot högsta sanning!
      Hur det hela kommer att sluta kommer att visa snart!

      • Lasse Anckarman skriver:

        Vem har bestämt att judisk propaganda ska anses som ” Högsta möjliga akademisk standard” om inte de själva? Håller Raul HIllberg också ” Högsta möjliga akademisk standard”? Vakna, Lars!

  17. Risto Matinen skriver:

    Den där Anckarmannen (Lasse A), vem är han? Arab, konvertit, gammelnasse/judehatare eller bara okunnig?

    Sällan har jag läst sådant dravel som här framställts. I klass med värsta Gulagmarxister eller Folkmordsmarxister!

    Islam är på inget vis en syster/brorsreligion/ideologi till kristendomen! Muhammed var en analfabet och obildad arab, men med psykopatens lust efter makt och rikedom. Han hade i början stora problem att övertyga sina likaledes samtida analfabeter och obildade araber att med våld kunde man döda, stjäla och våldta.

    Senare lyckades han övertyga de våldsamma semiterna att de med våld kan försöka förse sig med allt de inte själva kunde. Med våld lyckades de erövra Nordafrika och Sydeuropa. Alla som förnekar detta är koko eller lögnare.

    Muhammed lurade skiten ur sin samtid. Muhammed påstod sig snacka med änglar, som ingen annan kunde se eller höra. Muhammed av idag hör hemma på mentalsjukhus eller som avrättad, beroende på hur man betraktar hans brott…

    • Lasse Anckarman skriver:

      Jag är en forskande sanningsnörd som, TYVÄRR, insett att det går tretton på dussinet av lättlurade västerlänningar som du. Den muslimska världen hade inte sett ut som den gör om dina falska påståenden hade varit sanna!

      • Risto Matinen skriver:

        Sanningsnörd!??? Hahahaha…

        Hur kommer det sig då att du (Lasse A; LA) inte har varit i närheten av sanning här? Klent förstånd?!
        Har dessutom läst en del av dina kommentarer på andra hemsidor där du läst sanningar, medan du svarar med lögn. Så du kan inte skylla på att du inte visste…

        Ett enkelt exempel där man måste vara lögnare eller obegåvad för att påstå något annat:

        Slaveri är tillåtet enligt islam. Hur skulle LA förklara den massiva slavhandeln till arabvärlden (ca 15 miljoner slavar, de flesta negrer men drygt 1 miljon var vita), som var större än den transatlantiska slavhandeln.

        England, av alla, stoppade slavhandeln till arabvärlden. De flesta arabländer höll på med slavar långt in på 19-hundratalet. Den falske profeten Muhammed själv handlade med slavar. Sexslavar är de nog extra förtjusta i…

        Ovan uppräknat kan alla med tillgång till Internet själv hitta inom 5 minuter, om man är obildad nog att inte känna till det innan…

        • Lasse Anckarman skriver:

          Du ljuger sämre än en halt häst travar. Alternativet vill jag inte ens tänka på.

          Hade dina sjuka fantasier varit sanna hade världen sett helt annorlunda ut, som jag redan skrivit dig på näsan. Slavhandeln förbjöds med islams uppkomst. Som du skriver, ”Ovan uppräknat kan alla med tillgång till Internet själv hitta inom 5 minuter”, om man är så korkad att man tror på allt man läser.

          Är det inte ganska otroligt och inte så lite förmätet att inbilla sig att cirka 1,5 miljarder människor går omkring och dyrkar en profet, som bara du och några till vet är falsk? Tillåt mig smila och småle en smula. 😀

          • Risto Matinen skriver:

            Hur förklarar du då slavarna i arabvärlden? Det antal jag nämnde gäller fr.o.m psykopaten Muhammed.

            Slavhandeln förbjöds inte alls med islams uppkomst. Bara en superlögnare eller en med superklent förstånd kan påstå något så uppenbart fel!

            Muslimpacket fick inte ta slavar från folk som var ”födda muslimer”. Ett hyfsat trick för att förhindra att slavarna bekände sig till islam. Men det borde du känna till om du vore arab. Så du är förmodligen bara superkorkad…

          • Risto Matinen skriver:

            Förbisåg det sista superimbecilla stycket, som vilken som helst enkelt kan besvara en lågbegåvad:

            …cirka 1,5 miljarder människor går omkring och dyrkar en profet, som bara du och några till vet är falsk?

            Så du inbillar dig att antal räcker? Hahahah…
            Och ett tips till dig: Muhammedanerna dyrkar inte den falske profeten, utan de ska försöka leva som han, dvs kriga, våldta, pedofila och vara allmänt avskyvärd.

            • gmiksche skriver:

              För korkat för att bry sig om

              • Risto Matinen skriver:

                Egentligen, men LA brer ut sig för mycket i min smak och kräver motstånd…

                Svamlar sådana som LA, kan jag inte göra något utan då gäller Skrivarens regler så långt han orkar uppehålla dem.Det är dock sällan jag vill begränsa vänsterextremister göra sin högljuda röst hörd, men här kan de åtminstone höra min röst emot!

                • Lasse Anckarman skriver:

                  Vänsterextremister??? Du har ju inte en krona rätt i någon av dina vilsna kommentarer?

                  Tala om för mig vilka bevis du har för att profeten var pedofil? Hur bevisar man överhuvudtaget att någon var pedofil för 1400 år sedan?

                • gmiksche skriver:

                  Om du försöker bemöta allt trams blir det lätt en heldagssysselsättning. För all del, jag har också svårt att hålla mig.

            • Lasse Anckarman skriver:

              Är det egna önskedrömmar du ventilerar och pådyvlar andra pga. bristande kunskap? Din information kan lätt motbevisas, men indoktrinerade är sällan mottagliga fär sanningen.

  18. Lasse Anckarman skriver:

Lämna ett svar till Peter Harold Avbryt svar